Double records

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Low code Developer

Dit ga je doen Je richt je op het doorontwikkelen van bestaande applicaties en het geheel van scratch af aan opzetten van nieuwe applicaties binnen een low code platform; Je beoordeelt technisch ontwerpen en maakt de vertaalslag naar de technische oplossingen binnen het platform; Je voert testwerkzaamheden uit; Je adviseert de organisatie op jouw vakgebied; Je schakelt met business analisten en de architect om tot mooie oplossingen te komen; Je lost bugs op en denkt mee over een structurele oplossing. Hier ga je werken Het gaat om een bekend internationaal handelsbedrijf met ruim 800 medewerkers, verdeeld over verschillende deelbedrijven. Deze

Bekijk vacature »

Software Developer .NET

Functie omschrijving .NET developer gezocht! Wij zoek op zoek naar een .NET Developer die zich niet uit het veld laat slaan voor een software bedrijf in de regio Veenendaal. Je gaat in deze functie aan de slag met het door ontwikkelen van bestaande producten en het ontwikkelen van nieuwe producten. Dit bedrijf ontwikkeld SaaS applicaties die zowel intern als extern gebruikt worden. Verder bestaat je functie uit: Het ontwikkelen en bouwen van webapplicatie, mobiele applicaties en websites vallen onder jouw verantwoordelijkheden; Werken met onder andere .NET, C#, HTML/CSS, Javascript en MSSQL/Oracle Databases; Hierin werk je samen met andere developers en

Bekijk vacature »

Junior Java Developer

Dit ga je doen Je ontwikkelt innovatieve, maatschappelijk belangrijke applicaties; Je implementeert nieuwe features; Je gaat in gesprek met eindgebruikers en designers om de applicaties continu te finetunen; Je draait mee in een professionele Agile/Scrum omgeving. Hier ga je werken Onze klant is een internationale organisatie gevestigd in de omgeving van Amsterdam. Ze staan zeer goed bekend in de markt door hun innovatieve dienstverlening op IT gebied en hun gepassioneerde werknemers. Voor hun inspanningen op het gebied van IT hebben ze meerdere prijzen gewonnen! Onze klant is onderdeel van een Corporate werkgever en heeft zelf 300 mensen in dienst. Om

Bekijk vacature »

Java developer (remote)

Functie Wat ga je doen als Java Developer? Jij als Java ontwikkelaar komt te werken in 1 van onze SCRUM teams. Momenteel werken er zo’n 30 ontwikkelaars binnen onze organisatie waarbij jij de brug slaat tussen het bouwen van verschillende functionaliteiten binnen onze applicaties en deze vervolgens te integreren in onze centrale hub. Je start je dag om 9 uur met een stand up en dan pak je jouw taken op voor de dag. Hieronder een aantal taken die jij zal uitvoeren: – Het bedenken en uitbouwen van features binnen de verschillende applicaties – Onderhouden van CI/CD pipelines – Bezighouden

Bekijk vacature »

Senior Node.js developer Digital Agency

Functie Door de groei van de organisatie zijn ze op zoek naar een Tech Lead. Als tech lead ben jij verantwoordelijk Als Back end Node.js developer kom je terecht in een van de 8 multidisciplinaire teams in het projectenhuis. Afhankelijk van jouw interesses, wensen en capaciteiten word je bij projecten en onderwerpen naar keuze betrokken. Als ervaren ontwikkelaar zul jij vaak leiding nemen in de projecten en in het team een aanvoerder zijn van technische discussies. Uiteindelijk wil jij natuurlijk de klantwensen zo goed mogelijk vertalen naar robuuste code. De projecten kunnen varieren van langlopende- tot kleinschalige trajecten. Voorheen werkte

Bekijk vacature »

Mendix Developer

Voor Troostwijk Groep zoeken wij een: Mendix Developer Wij zoeken Je bent een getalenteerde en ervaren Mendix Developer en het is tijd om je horizon te verbreden. Je wilt minder coderen en meer modelleren, minder bezig zijn met allerlei technische details en randvoorwaarden en meer met functionaliteit. Daarnaast ben je trots op de innovatieve en gebruiksvriendelijke applicaties die je in de loop van de jaren hebt gebouwd. Werk je graag in een enthousiast team, wil je veel vrijheid en kun je tegelijkertijd goed met deadlines omgaan, dan ben jij absoluut degene die wij zoeken! Wat je nodig hebt is ruime

Bekijk vacature »

Senior Front-end developer

Functie Als front-end developer ga je aan de slag voor verschillende klanten, waarbij veel rekening wordt gehouden met waar je woont (dit is altijd binnen het uur), en word er gezocht naar een organisatie die past bij jou. Zowel qua persoonlijke ambities als de technische aansluiting. De opdrachten duren gemiddeld 1 à 2 jaar maar dit hangt ook af van je wensen. Je werkt in een teamverband voor een klant en zult nauw samenwerken met zowel eigen collega’s als die bij de klant werkzaam zijn. Ze zijn op zoek naar een technische front-end developer die ruime ervaring heeft in één

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

PHP Developer

As a PHP Developer at Coolblue, you ensure that our webshops work as optimal as possible. How do I become a PHP Developer at Coolblue? As a PHP Developer you work together with other development teams to make our webshop work as optimal as possible and to make our customers happy. Although you are a PHP Developer, you are not averse to a little TypeScript or other technologies that might be used. Would you also like to become a PHP Developer at Coolblue? Read below if the job suits you. You enjoy doing this Writing vanilla PHP code. Working with

Bekijk vacature »

C# developer

Functie Als ervaren Software Engineer wordt jij verantwoordelijk voor het bedenken en ontwikkelen van technische (maatwerk) oplossingen voor onze klanten en dit samen met de klant af te stemmen. Jij wordt o.a. verantwoordelijk voor de doorontwikkeling het software pakket welke voor ons enorm belangrijk is. Dit pakket zorgt er namelijk voor dat wij complete productielijnen kunnen aansturen en monitoren. Daarnaast heb jij actief contact met onze hoofdvestiging om het software achter een van onze systemen te verbeteren en te herschrijven. Momenteel zijn onze C# applicaties geschreven met o.a. Winforms. Echter hebben wij de actieve ambitie om dit te gaan herschrijven

Bekijk vacature »

Front-end PHP Developer

Dit ga je doen Bouwen van de frontend van een nieuwe applicaties; Verbeteren van de user experience; Opstellen van een style guide; Schakelen met collega developers over de te bouwen oplossing; Je speelt een belangrijke rol in het neerzetten van het nieuwe systeem; Werken met o.a. Symfony 6, API Platform, Twig, Javascript, Redis Automatiseren van processen; Koppelen van verschillende functionaliteiten; Unit tests, integration tests, end-to-end tests; In de toekomst ga je nog werken aan andere projecten. Hier ga je werken Voor onze vaste opdrachtgever in de regio Breda zijn wij op zoek naar een Frontend Developer. Het betreft een organisatie

Bekijk vacature »

Software Programmeur PHP

Functie Wij zijn op zoek naar een PHP programmeur voor een leuke opdrachtgever in omgeving Alblasserdam. Heb jij altijd al willen werken bij een bedrijf dat veilige netwerkverbindingen levert door middel van veilige oplossingen? Lees dan snel verder. Hoe kan jouw dag er straks uitzien? Je gaat software en webapplicaties ontwikkelen met behulp van de talen C / C++ / PHP. Je gaat technische klussen uitvoeren op locatie bij klanten. Je onderhoudt contact met de projectleider om er zeker van te zijn dat een projecten goed verlopen. Je gaat klanten ondersteunen op het gebied van geleverde software en webapplicaties. Tevens

Bekijk vacature »

Medior PHP Developer

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Wil jij als developer werken bij een interne organisatie en de eigen software verder helpen ontwikkelen? Lees dan snel verder! In deze functie ga je werken als PHP Developer en de interne software en applicaties verder ontwikkelen. In het kort houdt dit in: Je gaat de interne applicaties en software verder optimaliseren. Verder bouw je verschillende API's en koppelingen tussen systemen. Je gaat het CRM-systeem door middel van PHP verder ontwikkelen. Ook ga je collega's ondersteunen bij vragen over de software en applicaties. Bedrijfsprofiel Dit bedrijf is actief in het

Bekijk vacature »

Java Developer

Functieomschrijving Are you an experienced Java Developer who wants to be challenged? Then this is your job! As a Java Developer, you are co-responsible for building custom applications within our extensive IT landscape. Development takes place on both the back-end side (Spring/JEE). Together with the IT department, you are responsible for the daily adjustments and expansions of our IT systems. In addition, you will work in small scrum teams using the Agile methodologies. Besides the realization of our in-house systems, you are responsible for the roll-out of the application (version) as well as the operational support after going live. Team

Bekijk vacature »

Software Programmeur PHP - JAVA

Functie Voor een opdrachtgever in omgeving Zoetermeer zijn wij op zoek naar een ontwikkelaar ter versterking van het huidige developers team. Heb jij altijd al willen werken voor een bedrijf, dat veilige netwerkverbindingen levert, door middel van veilige oplossingen, die door middel van de nieuwste technologieën ontwikkelt zijn? Stop dan nu met zoeken! Hoe kan jouw dag er straks uitzien? Je gaat software en webapplicaties ontwikkelen met behulp van de talen C / C++ / PHP. Je gaat technische klussen uitvoeren op locatie bij klanten. Je onderhoudt contact met de projectleider om er zeker van te zijn dat een projecten

Bekijk vacature »
Bram unknown

bram unknown

25/01/2011 00:57:50
Quote Anchor link
Hey,

In mijn vorige topic probeerde ik te checken of een record al bestaat in een tabel.
Dit was me na veel uren proberen niet gelukt. Ik heb het een beetje aangepast en krijg nu een nieuwe error.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
<?php
            $username
="root";
            $password="********";
            $database="Wizzardz";

mysql_connect(localhost,$username,$password);
            @
mysql_select_db($database) or die( "Unable to select database");

$result = mysql_query("INSERT INTO account (Nickname) VALUES ('pipooo')");

$num_rows = mysql_num_rows($result);
            echo "$num_rows";

mysql_close();
        ?>

Hierna komt natuurlijk nog het stukje waarin staat dat dat het aantal rijen niet groter mag zijn dan 0, want in dat geval bestaat er al een account met die naam. Nu krijg ik deze error:

Quote:
Warning: mysql_num_rows() expects parameter 1 to be resource, boolean given in C:\xampp\htdocs\WizzardzAccountCreateCode.php on line 19

Hij zegt dus dat het een boolean is terwijl het een int moet zijn. Wat doe ik fout?

Heel erg bedankt alvast! ^^

PHP hulp

PHP hulp

08/11/2024 16:39:16

Ozzie PHP

Ozzie PHP

25/01/2011 01:00:37
Quote Anchor link
De fout zit in regel 19. Lijkt me handig dat je die dan ook even post.

- SanThe -

- SanThe -

25/01/2011 01:07:21
Quote Anchor link
Retrieves the number of rows from a result set. This command is only valid for statements like SELECT or SHOW that return an actual result set. To retrieve the number of rows affected by a INSERT, UPDATE, REPLACE or DELETE query, use mysql_affected_rows().

Bram unknown

bram unknown

25/01/2011 10:28:29
Quote Anchor link
Dit is regel 19: $num_rows = mysql_num_rows($result);

Maar num_rows = mysql_affected_rows($result); werkt net zo min sorry

Ozzie PHP

Ozzie PHP

25/01/2011 11:06:09
Quote Anchor link
En zo?

$num_rows = mysql_affected_rows();

Kris Peeters

Kris Peeters

25/01/2011 11:08:09
Quote Anchor link
Voor een deel is dat een probleem van je naamgeving. De naam van je variabelen.
Daardoor raak je zelf in verwarring.

Het is geen goed idee een return van een mysql_query() $result te noemen.
mysql_query() geeft je een resource weer. Daarom wordt het meestal $res genoemd.

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
<?php
// een vrij gebruikelijke vorm
$sql = "SELECT ... FROM ...";
$res = mysql_query($sql);
while ($row = mysql_fetch_assoc($res)) {
...
}

?>

Die resource wordt dus teruggegeven bij een SELECT. Daar kan je dan ook informatie uit fetchen.

Bij een insert krijg je geen resource terug.
mysql_affected_rows() vraagt dus niet om een resource van (de return van) een INSERT of UPDATE ..., maar vraagt je de database link.

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
<?php
$link
= mysql_connect('localhost', 'mysql_user', 'mysql_password');
...

$sql = "INSERT INTO ...";
if(mysql_query($sql) {
  $number_of_inserts = mysql_affected_rows($link);
}

?>
Gewijzigd op 25/01/2011 11:16:20 door Kris Peeters

Bram unknown

bram unknown

25/01/2011 11:43:48
Quote Anchor link
Sorry ik begrijp m niet helemaal. Bedoel je zo iets:

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
<?php
            $username
="root";
            $password="";
            $database="Wizzardz";

$link = mysql_connect(localhost,$username,$password);
            @

$sql = "SELECT Nickname FROM accounts";
            $res = mysql_query($sql);

if(mysql_query($sql)) {
                  $number = mysql_affected_rows($link);
            }

echo "$number";
?>

Jos Verra

Jos Verra

25/01/2011 11:48:35
Quote Anchor link
Code (php)
1
echo $number;

Ozzie PHP

Ozzie PHP

25/01/2011 11:49:39
Quote Anchor link
Dit al geprobeerd?

Ozzie PHP op 25/01/2011 11:06:09:
En zo?

Kris Peeters

Kris Peeters

25/01/2011 11:50:39
Quote Anchor link
mysql_affected_rows vraagt inderdaad om de link van de database, maar bij een SELECT moet je die niet gebruiken, daar gebruik je mysql_num_rows

Bram unknown

bram unknown

25/01/2011 11:53:28
Quote Anchor link
Ozzy sorry jouw comment probeerde ik als tweede. xD
Daarmee heb ik dit gemaakt: en volgens mij werkt het!

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
<?php
            $username
="root";
            $password="";
            $database="Wizzardz";

mysql_connect(localhost,$username,$password);
            @

$res = (mysql_query("INSERT INTO account (Nickname) VALUES ('pipah')"));

if ($num_rows < 0) {
                echo "bestaat wel";
            }
else {
                echo "bestaat niet";
            }

mysql_close();
        ?>

Ozzie PHP

Ozzie PHP

25/01/2011 11:55:25
Quote Anchor link
Bram unknown op 25/01/2011 11:53:28:
Ozzy sorry jouw comment probeerde ik als tweede. xD
Daarmee heb ik dit gemaakt: en volgens mij werkt het!

Uiteraard werkt het ;-)

Bram unknown

bram unknown

25/01/2011 12:00:42
Quote Anchor link
Haha heel erg bedankt!

Jij ook kris! Jij deed eigenlijk veel meer moeite.

Het enige probleem is volgens mij dat num_rows ipv affected_rows alle tabellen geeft en niet alleen met die value.
Hoewel het kan zijn dat het wel lukt als je SELECT gebruikt.

Igg heel erg bedankt allemaal!
Je kunt je niet voorstellen hoe blij ik ben na al die uren proberen x'D

Kris Peeters

Kris Peeters

25/01/2011 12:08:21
Quote Anchor link
Het punt is: num_rows kan uitgelezen worden uit de resource die wordt teruggegeven door mysql_query.

Je kan 20 query's uitvoeren, die je in 20 verschillende resource variabelen zet.
Achteraf kan je van die resource met num_rows zien hoeveel rijen er zijn. Je hebt daar geen verbinding met de database meer voor nodig.

Met INSERT lukt dat niet.
mysql_affected_rows Zal je enkel vertellen wat de laatste actie was van mysql. Dit moet dan ook gebeuren onmiddellijk na het uitvoeren van de query.
Dit vergt ook een verbinding met de database.
Gewijzigd op 25/01/2011 12:09:26 door Kris Peeters

Bram unknown

bram unknown

25/01/2011 14:04:09
Quote Anchor link
Oh oke ik begrijp het.
Het zou wel fijn zijn als ik deze manier kan gebruiken. Ook vanwege wat andere redenen.

Ik weet dat ik een zeurpiet ben maar zou je me misschien net iets verder kunnen helpen daar mee want ik krijg het niet voor elkaar.

Toevoeging op 25/01/2011 14:24:43:

Dit is zo ver als ik kom, maar ik weet niet hoe ik nu nog het aantal rijen met die ene nickname kan zien.

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
<?php
            $username
="root";
            $password="";
            $database="Wizzardz";

$link = mysql_connect(localhost,$username,$password);
            @

$sql = mysql_query("SELECT Nickname FROM account") or die("Cant find nickname table");
            $res = mysql_num_rows($sql);

echo "$res";
?>

- SanThe -

- SanThe -

25/01/2011 15:03:08

25/01/2011 16:19:25
Quote Anchor link
Ik heb het in je vorige topic gezegd, ik heb het tegen je in de pm gezegd, wat is er nou zo ontzettend moeilijk aan de hendleiding lezen en wat ik zei?
PM hier en daar:
Re: Dubbele gegevens in mysql

Gelezen op: 25.01.2011 00:11:43
Ontvanger: Bram unknown

Dat is nogal wiedes hé dat dat niet werkt.
Ik zei dat je moest kijken wat mysql_query teruggaf. En testen wat mysql_error / mysql_errno teruggaf.

> Hey,
>
> Nog even over die dubbele gegevens in mysql.
> Ik wilde kijken of een username al bestond in de database.
>
> De manier die jij vertelde was volgens mij met try en catch.
>
> Hoe werkt dit precies? want dit:
>
>
Quote:
try {
> $sql = "INSERT INTO account (Nickname) VALUES ('lalala')";
> }
> catch(Exception $e) {
> echo $e->getMessage();
> }

>
> Werkt blijkbaar niet.
>
> Alvast bedankt!

Waarom ga je dan nog steeds die onzin doen?

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
<?php
// Configuratie
$db_user = 'root';
$db_password = '';
$db_server = 'localhost';
$db_database = 'Wizzardz'; // Lekker dubbelzinnige naam

$link = mysq_connect($db_server, $db_user, $db_password); // Dit is een resource
if($link) // on the fly type cating van php
{
    // We hebben verbinding
    if(mysql_select_db($db_database, $link))
    {

// We kunnen een database selecteren
        $query = "INSERT INTO account (Nickname) VALUES ('pipooo')"; // Values met mysql_real_escape_string erin stoppen als ze van de gebruiker vandaan komen en met sprintf
        if(mysql_query($query, $link)) // Het is een insert dus of true of false
        {
            echo 'Insert is gelukt!'; // Afhandelen via template parser
        }
        else
        {
            echo 'Insert is mislukt!';
            var_dump(mysql_error($link), mysql_errno($link)); // Dit is alleen voor testen. Kijk wat je hieruit krijgt. Daarmee kan je checks doen.
// TOON NOOIT (my)sql FOUTEN OF PHP FOUTEN AAN DE GEBRUIKER!

}
    }

else
    {
        echo 'Db selecteren was niet mogelijk. Nu doen we nette foutafhandeling, dus geen die';
    }

mysql_close($link); // Altijd net
}
else
{
    echo 'Help, we kunnen niks. Maar weer geen die';
}

?>

Dit tik ik zo uit mijn hoofd, terwijl ik nooit mysql functies gebruik. Alle informatie kan je zo vinden op de php pagina's. Dat zijn dus die linkies in dat script hierboven. Als je daar op klikt dan kom je op php.net uit. Dat is de handleiding. Het mooie aan de handleiding is dat je ook voorbeelden hebt. Zie ze. Vergelijk dit script met dat.
Het enige wat jij dus nu moet doen is kijken wat voor mysql error je krijgt.
Gewijzigd op 25/01/2011 16:19:51 door

Bram unknown

bram unknown

25/01/2011 18:56:36
Quote Anchor link
@Karl karl

Gast sorry voor mijn gezeik van eerder ik kon het gewoon niet voor elkaar krijgen en wilde niet meer verder janken.
Iig, ik kan je echt niet genoeg bedanken want hij werkt nu perfect.

Echt fck erg bedankt! ^^

Stephan G

Stephan G

07/02/2011 00:58:11
Quote Anchor link
Om te checken of een record al bestaat, werkt het volgens mij het beste als je je veld de UNIQUE eigenschap meegeeft. Als je dan probeert te inserten in je tabel, en hij werkt niet omdat een UNIQUE-error optreedt (omdat er al eenzelfde record bestaat), weet je genoeg. Maar gelukkig werkt ie al, zie ik :).

07/02/2011 08:26:44
Quote Anchor link
Stephan G op 07/02/2011 00:58:11:
Om te checken of een record al bestaat, werkt het volgens mij het beste als je je veld de UNIQUE eigenschap meegeeft. Als je dan probeert te inserten in je tabel, en hij werkt niet omdat een UNIQUE-error optreedt (omdat er al eenzelfde record bestaat), weet je genoeg. Maar gelukkig werkt ie al, zie ik :).

Het script hierboven, van mij, gaat er ook inderdaad vanuit dat in de database het veld UNIQUE of primair is.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.