“ booven verwijderen
Ik ben bezig met php en die halt een stukje info op via het volgende commando
$opge = file_get_contents('http://172.17.0.245/shgen/nu_algemeen.php')
haalt hij het een en ander aan info op.
Echter in die info staat af en toe “ nu wil ik die “ er uit hebben zodat als ik het later via echo laat weer geven ik de exacte tekst zie alleen dan dus zonder de “
Is het op een of andere manier mogelijk om die “te vervangen door bv een spatie of een . of zo?
En zo ja hoe doe ik dat.
Groeten: peter
Wouter J op 01/06/2012 22:10:15:
Met bijv. str_replace.
dat lijkt inderdaad op wat ik zoek.
maar zo als ik het zie is het juist dat tussen de "boven staat wat hij moet aan passen.
en bij mij moet hij juist die "ook mee aan passen.
ik vermoed dat er gewoon iets bij die "boven moet staan om aan te geven dat ze ook aan ge past moeten worden of zo als bij echo ze juist ook te zien moeten zijn alleen wat er bij moet komen te staan dat weet ik dus niet
laten we voor het gemak maar een voorbeeldje pakken .
in de variable $ophaalrss staat
<a href="http://www.nu.nl/binnenland/2825116/treinverkeer-haag-utrecht-verstoord.html">Treinverkeer Den Haag-Utrecht verstoord</a></b><br/><em>DEN HAAG - Mensen die vrijdagavond met de trein van Den Haag naar Utrecht willen, moeten een andere route nemen.</em></li>
En uit einderlik moet in de variable $ophaalrss of indien makliker in de variable $verwerkrss komen te staan
http://www.nu.nl/binnenland/2825116/treinverkeer-haag-utrecht-verstoord.html Treinverkeer Den Haag-Utrecht verstoord DEN HAAG - Mensen die vrijdagavond met de trein van Den Haag naar Utrecht willen, moeten een andere route nemen.
url/binnenland/2825116/treinverkeer-haag-utrecht-verstoord.html">Treinverkeer Den Haag-Utrecht verstoord</a> DEN HAAG - Mensen die vrijdagavond met de trein van Den Haag naar Utrecht willen, moeten een andere route nemen.
Dat lijkt me niet echt de bedoeling. Ik denk eerder dat de topic starter iets zoekt in de trend van strip_tags($ophaalrss)
Gewijzigd op 02/06/2012 09:50:46 door Joakim Broden
P.S. ik post dit vanaf mijn mobiel
Quote:
P.S. ik post dit vanaf mijn mobiel
Als je al zelf weet dat je daarom bagger code post kun je beter wachten tot je weer achter de computer zit...
Koen V op 02/06/2012 10:25:43:
Ik geef ook maar een stuk van de code. Het einde kan hij zelf toevoegen aan de hand van het eerste voorbeeld.
Voor jouwn voorbeeld kun je het beste preg_replace gebruiken icm regular expressions. En ik denk niet dat de topic starter dat kan aangezien zijn vraag.
mogt ik spaak gana lopen dan roep ik natuurlik.
overigens moet ik uit einderlik door php ene txt file laten generren waarin de opgehaalde rss fead staat.
egter in de txt file mogen dus geen opmaak kodes zo als "staan en ook niet.</em></li> en dergelke.
zodat als ik het bestand laat aan roepen door bv ene bot je gewoon als antwoord krijgd 1 de url waar de hele text te lezen is 2 het onderwerp en 3 een same vating
ps ik heb nu net ff de text niet eerst in word ge typt dus sorrie als er spel fouten in staan
Peter vd linden op 02/06/2012 11:13:38:
ps ik heb nu net ff de text niet eerst in word ge typt dus sorrie als er spel fouten in staan
Ik tel er even snel 'slechts' 23.
Typ hem dan eerst maar eens in Word, waar hier is niet van te begrijpen...
-santhe-, ik kom op 31 fouten, interpunctie meegeteld
mocht ik spaak gaan lopen dan roep ik natuurlik.
overigens moet ik uit einderlik door php een txt file laten genereren waarin de opgehaalde rss fead staat.
echter in de txt file mogen dus geen opmaak codes zo als "staan en ook niet.</em></li> en dergelijke
zodat als ik het bestand laat aan roepen door bv ene bot je gewoon als antwoord krijgt 1 de url waar de hele text te lezen is 2 het onderwerp en 3 een samenvatting
nu maar wel ff de text op nieuw ge plaatst maar dan met gebruik van word
Wordt al beter. Tel nu, inclusief interpunctie, nog maar zo'n 17 fouten ;-)
Als je data van nu.nl ophaalt. Waarom gebruik je niet gewoon de RSS-feed?
en bij de rss fead heb je net zo goed de tekens er in staan.
Dus of ik ze nauw rechtstreeks op haal of met een om weg maakt niks uit in voor het scriptje.
Maar ik kan en mag nu ook iedereen bedankt want het scriptje heb ik u perfect werkende zo als ik het in men hoofd zitten hoe de output moest gaan zijn.
Is helemaal perfect.
HEEEEEEL erg bedankt allemaal zonder jullie hulp had ik het niet voor elkaar ge kregen.