./ en ../
Tim
03/09/2008 17:45:00Beste,
Is er een verschil tussen het gebruiken van ./ en ../ om een bestand weg te schrijven of op te halen? Zo ja, welke?
Bij voorbaat dank
Is er een verschil tussen het gebruiken van ./ en ../ om een bestand weg te schrijven of op te halen? Zo ja, welke?
Bij voorbaat dank
PHP hulp
21/11/2024 22:32:59Ja.
GaMer B
03/09/2008 18:06:00Beknopt uitgelegd (wat in Karl's bron staat):
Van uit gaande van deze reeks mappen:
/parent/path/to/child/
En dat je je in 'child' begeeft.
./child houdt in dit geval in dat je in feite /parent/path/to/child/ hebt, dus vanuit de root.
../ houdt in dit geval in dat je een map naar boven gaat (dus de parent aan spreekt), dus ../ in dit geval betekent dat je nu in de map 'to' zit.
Van uit gaande van deze reeks mappen:
/parent/path/to/child/
En dat je je in 'child' begeeft.
./child houdt in dit geval in dat je in feite /parent/path/to/child/ hebt, dus vanuit de root.
../ houdt in dit geval in dat je een map naar boven gaat (dus de parent aan spreekt), dus ../ in dit geval betekent dat je nu in de map 'to' zit.
- -
03/09/2008 18:10:00Martijn B
03/09/2008 19:48:00../ = onderliggende map (de papa van de huidige map:P)
iChris.nl bedoelt hetzelfde (denk ik...), maar volgens mij zit die map er toch echt achter/onder als je een boomstructuur hebt.
iChris.nl bedoelt hetzelfde (denk ik...), maar volgens mij zit die map er toch echt achter/onder als je een boomstructuur hebt.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Martijn B
--
03/09/2008 19:53:00Martijn! schreef op 03.09.2008 19:48:
../ = onderliggende map (de papa van de huidige map:P)
Das windows termen. Bovenliggende map (klopt volgens mij ook wel...)
Verder moet jij niet zeuren, want jij hebt het over mappen, en das ook windows. Linux / unix / dos w/e maakt gebruik van directory's.
Martijn B
03/09/2008 19:54:00In dat geval ben ik het eens met Evert.
@Karl.
Komt toch op hetzelfde neer?
Map is directory in het Nederlands...
@Karl.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Martijn B
Martijn! schreef op 03.09.2008 19:54:
In dat geval ben ik het eens met Evert.
@Karl.
@Karl.
Nee. Het is een metafoor. Een windows benaming.