& en &
Weet iemand een oplossing om daadwerkelijk het & teken in de database te krijgen ?
BVD
geen htmlentities() over de data heen gooien die de database ingaat.
Dat gebeurt ook niet
Hoe kan het dan dat de & wordt omgezet naar & ? Dat is mij nog nooit gebeurd!
en wat is daar mis mee?
Laat de query eens even zien..
Terence schreef op 06.03.2008 20:20:
en wat is daar mis mee?
niks...
Is er misschien een tegenhanger van htmlentities ?
Nogmaals, laat de query even zien.
Deze functie veranderd alleen de gevaarlijke html tekens in HTML entiteiten.
bijvoorbeeld: < naar <
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Martijn B
$query = "INSERT INTO `tabel` (
`geupdate`,
`url`,
VALUES ('$value[link]',
Dat zal meer opleveren, hoe de query er in php uitziet doet niet zo veel ter zake.
Ps. Die gore backticks ` mag je wel even weggooien, dat lijkt nergens op.
Die query die je net gegeven hebt kan niet werken...
Maar het ligt hem niet aan de query ben ik bang. Ik denk zelf dat het iets met mijn database instellingen te maken heeft.
Want alle gegevens komen keurig in de database behalve het probleem met de amp
Met dbcollalitie is utf8 bin
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Auke
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8">
Zo ja, dan zal jouw database (met de tabellen e.d.) ook op utf8 moeten worden ingesteld. Wil je latin1 gebruiken, dan zal álles op latin1 moeten staan, etc. etc.
Gebruik overal dezelfde characterset, dat voorkomt een hoop problemen. Zelf gebruik ik altijd utf8, daar zitten alle mogelijke en onmogelijke tekens in (denk aan accenten, €, etc. etc.), ik heb daar nooit problemen mee.
Het kan bijna niet in de database zitten, dus voor de derde keer, kopieer de query gewoon eventjes, dan weten we zeker dat we dat uit kunnen sluiten.
Ik heb geen html pagina. Ik heb een php-script die iets in een database zet. Het komt verkeerd in mijn database terrecht en niet op mijn html pagina.
Toch bedankt voor je reactie :)
Ps. 9 van de 10 php-scripts hebben ergens ook iets van html in huis, ze werken vrijwel allemaal via de browser. En browsers zijn dol op html, maar lusten geen php.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Auke