& in url zonder ?
The Ultimate
08/12/2010 11:45:16Ik heb een pagination scriptje. Het werkt prima maar ik loop tegen een probleem aan waar ik wel vaker tegenaan loop. Ik weet niet goed hoe ik het moet omschrijven dus ik doe het maar zo basic mogelijk.
Zoals je hieronder in het script kunt zien verwijst de link naar: $this->url.'&start=etc
Het &-teken voor 'start' voegt een waarde toe aan de url. Maar dat werkt alleen als er eerder al een waarde aan de url is doorgegeven middels een ?;
Het werkt dus wel op:
www.ditiseenlink.nl?page=index
Maar niet op:
www.ditiseenlink.nl
Hoe kan ik dit laten werken op url zonder '?' ?
Zoals je hieronder in het script kunt zien verwijst de link naar: $this->url.'&start=etc
Het &-teken voor 'start' voegt een waarde toe aan de url. Maar dat werkt alleen als er eerder al een waarde aan de url is doorgegeven middels een ?;
Het werkt dus wel op:
www.ditiseenlink.nl?page=index
Maar niet op:
www.ditiseenlink.nl
Code (php)
1
2
3
4
5
6
2
3
4
5
6
<?php
// Show previous button
if(!($this->start<=0)) {
$pagination .= '<a href="' . $this->url . '&start=' . $prev . '" class="previous">Prev</a>';
}
?>
// Show previous button
if(!($this->start<=0)) {
$pagination .= '<a href="' . $this->url . '&start=' . $prev . '" class="previous">Prev</a>';
}
?>
Hoe kan ik dit laten werken op url zonder '?' ?
Gewijzigd op 08/12/2010 11:49:08 door The Ultimate
PHP hulp
03/12/2024 18:38:11Ozzie PHP
08/12/2010 12:04:46The Ultimate
08/12/2010 12:09:49@Ozzie:
Ik snap dat jouw voorbeeld werkt, maar het is niet waar ik naar op zoek ben. Wat als ik bijvoorbeeld de volgende url heb:
www.ditiseenlink.nl?file=index
Dan werkt het niet meer. Het gaat dus niet om dit specifieke voorbeeld maar meer in het algemeen.
Ik snap dat jouw voorbeeld werkt, maar het is niet waar ik naar op zoek ben. Wat als ik bijvoorbeeld de volgende url heb:
www.ditiseenlink.nl?file=index
Dan werkt het niet meer. Het gaat dus niet om dit specifieke voorbeeld maar meer in het algemeen.
Pieter van Linschoten
08/12/2010 12:13:49Code (php)
1
2
3
2
3
<?
$pagination .= '<a href="' . $this->url . (strpos($this->url,'?')===false?'?':'&').'start=' . $prev . '" class="previous">Prev</a>';
?>
$pagination .= '<a href="' . $this->url . (strpos($this->url,'?')===false?'?':'&').'start=' . $prev . '" class="previous">Prev</a>';
?>
Edit:Sorry, had de ? en & omgedraaid.
Gewijzigd op 08/12/2010 12:17:45 door Pieter van Linschoten