- en + knoppen (weegschaal)
Bert R W
17/10/2011 15:38:10Ik wil een tweetal knoppen maken die zodra je erop drukt, verhoogt met 1 met een bepaald maximum. Zodra je op deze knop drukt, zal een andere knop (daarnaast) verlagen met 1 (maar niet negatief).
voorbeeldje :
knop1 : waarde 0
knop2 : waarde 5
als ik op knop 1 druk, wordt de waarde van knop1 1 en de waarde van knop2 4.
als ik op knop 2 druk, wordt de waarde van knop2 6 en de waarde van knop1 blijft 0.
Ik neem aan dat de waarde van deze knoppen in een database moeten ?
bijv. kolom1 (waarde van knop1), kolom2 (waarde knop2) ?
Ik hoop dat mijn probleem/vragen duidelijk zijn.
voorbeeldje :
knop1 : waarde 0
knop2 : waarde 5
als ik op knop 1 druk, wordt de waarde van knop1 1 en de waarde van knop2 4.
als ik op knop 2 druk, wordt de waarde van knop2 6 en de waarde van knop1 blijft 0.
Ik neem aan dat de waarde van deze knoppen in een database moeten ?
bijv. kolom1 (waarde van knop1), kolom2 (waarde knop2) ?
Ik hoop dat mijn probleem/vragen duidelijk zijn.
PHP hulp
22/11/2024 08:48:56Bert R W
17/10/2011 15:59:16Hm. Ik probeer het nog een keer met wat context.
2 knoppen. Knop1 staat voor WEL, knop2 staat voor NIET. Als ik op knop1 druk, verhoogt WEL met 1 en verlaagd NIET met 1.
Andersom geld dit ook : druk ik op knop2 (NIET), verhoogd deze met 1 maar dan verlaagd de waarde van knop1 (WEL) met 1.
De knop NIET heeft een positieve beginwaarde, dit is ook zijn maximum. Met 'WEL' haal je hier dus punten vanaf. Stel dat 'NIET' begint met 5, dan kan 'WEL' nooit meer als 5 worden.
2 knoppen. Knop1 staat voor WEL, knop2 staat voor NIET. Als ik op knop1 druk, verhoogt WEL met 1 en verlaagd NIET met 1.
Andersom geld dit ook : druk ik op knop2 (NIET), verhoogd deze met 1 maar dan verlaagd de waarde van knop1 (WEL) met 1.
De knop NIET heeft een positieve beginwaarde, dit is ook zijn maximum. Met 'WEL' haal je hier dus punten vanaf. Stel dat 'NIET' begint met 5, dan kan 'WEL' nooit meer als 5 worden.
- SanThe -
17/10/2011 16:04:06Bert R W
17/10/2011 16:35:12Net wat gevonden op google. In ieder geval bedankt voor de replies.
Volgende keer zal ik eerst een goede vraag formulering bedenken ^^
Volgende keer zal ik eerst een goede vraag formulering bedenken ^^