<div> probleem

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Junior/medior Back end developer PHP, Laravel

Functie Jij als ontwikkelaar komt te werken in een team bestaande uit 4 back end programmeurs, 2 vormgevers/ Front end developers en een online marketeer. Qua persoonlijkheden is het team erg gevarieerd van sportfanaten tot gameliefhebbers en Golfers. Een ding heeft iedereen hier gemeen; Passie voor goede code. In jouw rol zul je voor veel van je tijd je bezig houden met het ontwikkelen van maatwerk features en applicaties. Daarnaast hebben wij op aanvraag ook wel eens een website of onderhoudsklusje, die opgepakt moet worden en hier ben jij ook niet vies van. Jij als full stack developer zult dus

Bekijk vacature »

Belastingdienst - Freelance Senior Applicatie ontw

Startdatum: 01.06.2023 Richttarief: €65,00 - €75,00 Duur van de opdracht: 6 maanden Uren per week: 36 Taal: Nederlands vereist! Gelieve in het Nederlands te solliciteren. Functieomschrijving: We verwachten van je, dat je: Brede ervaring hebt als JAVA-ontwikkelaar; Ervaring hebt met Agile/Scrum-werken en je thuis voelt in een Agile omgeving; Een aandeel levert aan het scrumproces en in de SAFe-releasetrain; Zelfstandig werkt in een scrumteam en intensief de samenwerking op zoekt met je directe collega’s en je omgeving; Ervaring meebrengt met het schattten en inplannen van taken tot en met het testen en demonstreren van de opgeleverde functionaliteit; Collega’s in je

Bekijk vacature »

.NET Developer Azure

Dit ga je doen Het ontwerpen en bouwen van diverse applicaties (C#, ASP.NET, MVC); Het ontwikkelen van Webservices (WCF); Het meewerken aan de transitie naar Azure; Het samenwerken met collega's binnen een Scrumteam en meedenken over de User Stories; Het bouwen van unittesten; Meedenken over nieuwe tooling, ontwikkelingen en technologieën in de markt. Hier ga je werken Je komt te werken bij een organisatie die verantwoordelijk is voor de ontwikkeling van verschillende portalen. Deze portalen worden gebruikt door diverse partijen en jouw taak is om ervoor te zorgen dat deze optimaal functioneren. Je wordt onderdeel van een Scrumteam en werkt

Bekijk vacature »

Developer

Functie omschrijving Gaat jouw hart sneller kloppen van software developen in C#.NET? Voor een softwarebedrijf in regio Den Bosch zijn wij op zoek naar een C# programmeur. Lees snel verder! Wat ga je doen? Je gaat werken met C# en ASP.NET MVC Framework om onder meer webapplicaties, webshops en websites te ontwikkelen. Je optimaliseert de bestaande software en helpt mee aan het automatiseren van bedrijfsprocessen. Je gaat samen met je collega's de juiste oplossing op basis van de wensen van de klanten uitwerken tot een mooi product. Bedrijfsprofiel Het ontwikkelen van softwareoplossingen en kantoorautomatiseringen is waar dit bedrijf voor staat.

Bekijk vacature »

C#.NET developer

Functie Het development team bestaat momenteel uit vijf backend C#/.NET ontwikkelaars. Op dit moment zit één ontwikkelaar dedicated op de mobiele applicatie. Als team werk je samen aan het zelf ontwikkelde software platform. Dit bestaat uit zowel apps als websites. Om het systeem door meer dan honderdduizenden gebruikers wordt gebruikt is het bijna vanzelfsprekend dat de kwaliteit van het product hoog moet liggen. Het systeem bestaat uit drie projecten. Je werkt dus aan deze drie projecten waarbij de focus op z’n tijd verschuift. De technieken die worden toegepast zijn o.a. .NET Core, Xamarin, C# en MVC. Je zal dus met

Bekijk vacature »

Top Low-Code Developer Gezocht!

Bedrijfsomschrijving Unieke Kansen, Uitstekende Arbeidsvoorwaarden & Inspirerend Team Wij zijn een toonaangevende, internationale organisatie die de toekomst van technologie vormgeeft door het creëren van innovatieve en baanbrekende oplossingen. Ons succes is gebaseerd op een hecht en gepassioneerd team van professionals die altijd streven naar het overtreffen van verwachtingen. Als jij deel wilt uitmaken van een dynamische, vooruitstrevende en inspirerende werkomgeving, dan is dit de perfecte kans voor jou! Functieomschrijving Als Low-Code Developer ben je een cruciaal onderdeel van ons team. Je werkt samen met collega's uit verschillende disciplines om geavanceerde applicaties te ontwikkelen en te optimaliseren met behulp van Low-code

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een Front-end Developer! Als Front-end Developer binnen dit softwarebedrijf ga je de frontends voor zowel je eigen interne projecten als die voor klanten opzetten, onderhouden en uitbreiden. Je zet ideeën om naar mooie successen voor de klanten. Dat is in een notendop wat je gaat doen! Wat kun je verwachten? Je werkt aan de doorontwikkeling van bestaande maatwerkapplicaties. Bijvoorbeeld wanneer de klant de applicatie wil uitbreiden met een nieuwe feature; Samen met het team van backenders en desginers zet je nieuwe ideeën van klanten om naar mooie oplossingen; Je werkt met verschillende frameworks.

Bekijk vacature »

Medior Mobile Developer iOS Amsterdam

Functie What will you be doing as Mobile Developer? As an iOS app developer you will work in a multidisciplinary team of app developers, web developers and designers. You will work on world-class apps that will be used by thousands of people. There is a lot of room for self-development on a technical and personal level. Together with the rest of the team you develop in the newest techniques and you go for the best quality. We work with Kotlin Multiplatform Mobile to develop hybrid apps and we guarantee quality with peer reviews, unit testing and we use a CI/CD.

Bekijk vacature »

Back-end ontwikkelaar

Functie omschrijving Wil jij meebouwen aan diverse databasesystemen in een klein bedrijf met een platte organisatie? In een team van ruim 10 ontwikkelaars wordt er aan diverse ICT oplossingen gewerkt. Jouw taken hierbij zullen bestaan uit: Het onderhouden en door-ontwikkelen van bestaande databases. Denk hierbij aan schema verbeteringen en performance-tuning. Bij nieuwe ontwikkelingen ga jij ook bezig met het bouwen van het databaseschema. Omdat je in een klein team werkt zal je ook de C# routine verder uitbouwen en ontwikkelen. Ook kan je meedraaien in algemene refactory-, ontwikkel- of testwerkzaamheden. Je zal voornamelijk gebruik maken van de volgende technieken: .NET

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Wij hebben drie scrumteams. Het eerste team focust zich op het stukje hardware wat wij in huis doen. Zij maken als team o.a. gebruik van C++. De andere twee scrumteams zijn allebei bezig met data verwerking en maken hierbij in de backend gebruik van C# .NET / .NET Core. Het verschil tussen deze teams is dat één team de data verwerking doet voor de mobiele applicatie. Zij werken hierbij dus ook met Xamarin. Het andere team focust zich op de webapplicaties en maakt hierbij ook gebruik van ASP.NET MVC. Op basis van jouw ambities en kwaliteiten kijken wij samen

Bekijk vacature »

C# Ontwikkelaar

In het kort Als C# .NET Core ontwikkelaar ga je binnen onze business unit Transport en Logistiek aan de slag complexe maatwerk software voor bedrijf kritische systemen binnen de technische automatisering. Denk bijvoorbeeld een IoT-oplossing voor de logistieke sector waarbij we van ruim 200.000 machines de telemetrie en events verwerken. We zijn actief in de distributielogistiek, havenlogistiek en productielogistiek. Naast C# en .NET Core maken we ook gebruik van Azure technologie. En als trotse Microsoft Gold Partner leren we graag van en met jou. Wil jij jezelf blijven ontwikkelen binnen de technische automatisering met .NET, dan gaan we deze uitdaging

Bekijk vacature »

Software Programmeur PHP - JAVA

Functie Heb jij altijd al willen werken voor een bedrijf, dat veilige netwerkverbindingen levert, door middel van veilige oplossingen, die door middel van de nieuwste technologieën ontwikkelt zijn? Stop dan nu met zoeken! Voor een opdrachtgever in omgeving Moordrecht zijn wij op zoek naar een programmeur. Hoe kan jouw dag er straks uitzien? Je gaat software en webapplicaties ontwikkelen met behulp van de talen C / C++ / PHP. Je gaat technische klussen uitvoeren op locatie bij klanten. Je onderhoudt contact met de projectleider om er zeker van te zijn dat een projecten goed verlopen. Je gaat klanten ondersteunen op

Bekijk vacature »

PHP Laravel developer

Functie omschrijving Weet jij alles van Laravel en krijg je energie van het ontwikkelen van software hiermee? Laat snel wat van je horen want wij zoeken een PHP/Laravel developer in regio 's-Hertogenbosch. Jouw taken zullen bestaan uit: Softwareapplicaties ontwikkelen en verder optimaliseren in veel diverse projecten op basis van Agile/Scrum. Uitleg geven over software en applicaties Klantcontact hebben over bestaande applicaties. Documentatie schrijven over applicaties. Techstack: PHP, Laravel, HTML, CSS, Javascript. Bedrijfsprofiel Deze organisatie zit in de regio van 's-Hertogenbosch en is een klein softwarebedrijf. Er werken ongeveer 15 medewerkers, verdeeld in meerdere teams, zoals back-end en front-end development, projectmanagement

Bekijk vacature »

C# Developer

Dit ga je doen Je gaat aan de slag in het websites team of portals team waarin je je bezighoudt met concept & design, implementatie en ook een stukje bugfixing en onderhoud; Je werkt met je team volgens de Scrum werkwijze; Zo adviseer je ook de PO & Scrum Master over de technische architectuur, koppelingen en integratie met externe systemen en API’s; Je blijft op de hoogte van de laatste ontwikkelingen en trends op het gebied van C# / .NET en deelt deze kennis binnen de organisatie. Hier ga je werken Onze klant is een internationale organisatie gevestigd in de

Bekijk vacature »

.Net Front-end Ontwikkelaar

Wij zoeken een .Net Front-end Ontwikkelaar! Omschrijving Kun jij snel schakelen en ben je stressbestendig? Dan zoeken wij jou! Als .Net Front-end Ontwikkelaar help je mee aan de webapplicatie die over de hele wereld door allerlei bedrijven wordt gebruikt. Je werkt daarnaast mee aan nieuwe en verbeterde functionaliteiten en helpt met het oplossen van bugs. Over de opdrachtgever Je komt te werken in een ambitieus team dat zich blijft ontwikkelen. Dit is alle informatie die we nu kunnen delen over de werkplek. Als jij de .Net Front-end Ontwikkelaar bent voor deze job, vertellen we je snel nóg meer. Eisen Heb

Bekijk vacature »
Bassos

Bassos

19/01/2007 14:05:00
Quote Anchor link
Hoi,

ik ben bezig met een layout te maken voor een website. Alleen nu kom ik een probleem tegen met een aantal <div> 's. Aan de rechterkant van mijn layout staan twee zwarte vakken, die horen onder elkaar te staan alleen nu staan ze half over elkaar heen. Hoe kan ik dit oplossen?

Ik zal even een link neerzetten dan zie je precies wat ik bedoel. De broncode is volledig met syle, dus dan kun je misschien het probleem al snel vinden.

http://www.sambavstango.nl/test/test.php
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Bassos

PHP hulp

PHP hulp

24/11/2024 15:26:55

Luke Banning

Luke Banning

19/01/2007 14:16:00
Quote Anchor link
Wat wil je dan precies?
Dat ze in elkaar overlopen zeg maar?

Bassos

Bassos

19/01/2007 14:36:00
Quote Anchor link
Nee dat die twee zwarte vakken onder elkaar staan.

Arwin  vdv

Arwin vdv

19/01/2007 15:03:00
Quote Anchor link
is het al opgelost? want bij mij doet hij het gewoon.

Jacco Engel

Jacco Engel

19/01/2007 15:11:00
Quote Anchor link
Zo bedoel je ?

#nav2 {
width:190px;
margin:0px;
padding:0px;
padding-top : 75px ;
color:#FFFFFF;
}

Vervang je eigen nav2 door deze en dan zou het moeten werken.

als de afstand te groot/klein is moet je even met padding top spelen

Bassos

Bassos

19/01/2007 15:40:00
Quote Anchor link
Bij mij is het ook heel vreemd, want hij doet het wel als ik in de designfunctie van Dreamweaver kijk. Alleen in Firefox en IE 7 doet ie het bij allebei niet goed. Maar ik zal eens met de padding spelen. Het lijkt me vreemd dat dat de oplossing is, maar ik zal vanavond eens kijken.

Jacco Engel

Jacco Engel

19/01/2007 15:42:00
Quote Anchor link
ik heb het ook alleen even snel in firefox gefixed hoor moet ik toegeven

Bassos

Bassos

20/01/2007 20:59:00
Quote Anchor link
*bump* ik heb het probleem nog steeds niet opgelost, iemand?

Richard de Boer

Richard de Boer

20/01/2007 21:06:00
Quote Anchor link
In IE6 is alles goed hoor met de 2 zwarte vakken.

Rieksie

Bassos

Bassos

20/01/2007 21:10:00
Quote Anchor link
Ik zie het inderdaad ja. In IE6 wel goed en in IE7 en Firefox niet goed. Iemand nog tips?

Bassos

Bassos

20/01/2007 21:12:00
Quote Anchor link
Het de pagina is in ieder geval wel valid in XHTML...

Bassos

Bassos

20/01/2007 22:15:00
Quote Anchor link
@jacco: En als ik padding-top gebruik dan ziet het er wel goed uit in IE7 en Firefox, maar weer niet in IE6....

Joren de Wit

Joren de Wit

20/01/2007 22:17:00
Quote Anchor link
Bassos schreef op 20.01.2007 22:15:
@jacco: En als ik padding-top gebruik dan ziet het er wel goed uit in IE7 en Firefox, maar weer niet in IE6....
Tja, dat zul je altijd houden, IE6 houdt zich nou eenmaal niet aan de standaards. IE 7 doet dit al beter.

De oplossing is om voor IE6 een andere stylesheet te gebruiken dan dat je voor IE7 en FF gebruikt. Dus afhankelijk van welke browser een bezoeker gebruikt wordt er een bepaalde stylesheet geladen.

ps. *bumpen* mag pas na 24 uur!
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Joren de Wit

Bassos

Bassos

20/01/2007 22:30:00
Quote Anchor link
Dat was ook pas na 24 uur.

Het is gewoon een heel irritant probleem dat er eigenlijk niet hoort te zijn. Want de twee div's staan gewoon onder elkaar (zo staan ze ook gewoon in de designview van Dreamweaver), maar om een of andere reden wordt het verkeerd weergegeven in de browser. Daar staat de onderste div half over de bovenste div heen.

Nu heb ik het dan opgelost door de onderste div een padding-top van 65px te geven, maar dit kan nooit de bedoeling zijn, toch?

Ze horen gewoon onder elkaar te staan.

Joren de Wit

Joren de Wit

20/01/2007 22:39:00
Quote Anchor link
Bassos schreef op 20.01.2007 22:30:
Dat was ook pas na 24 uur.

Re: <div> probleem op 20.01.2007 21:10
Re: <div> probleem op 20.01.2007 21:12
Re: <div> probleem op 20.01.2007 22:15

En dit is geen bumpen? Lijkt me wel! Gebruik gewoon de edit knop als je iets aan je bericht wilt toevoegen.

Wat betreft je probleem: tja dat is nou eenmaal IE6. Die browser houd zich niet altijd aan de webstandaards en dus krijg je soms dit soort vreemde problemen.

Bassos

Bassos

20/01/2007 22:41:00
Quote Anchor link
Maar het probleem zit nu juist in de weergave in IE7 en Firefox en niet in IE6. IE7 en Firefox geven het niet goed weer, daarom denk ik dat er iets fout staat in mijn style.

In dat bumpen heb je gelijk, ik zie het nu pas staan...

Joren de Wit

Joren de Wit

20/01/2007 22:44:00
Quote Anchor link
Ik zou juist andersom werken: zorgen dat het goed weergegeven wordt in FF. Dan wordt het hoogstwaarschijnlijk ook goed weergegeven in IE7.

Vervolgens een aparte stylesheet gebruiken voor de weergave in IE6. Dit is immers de browser die afwijkt van de anderen.

Bassos

Bassos

20/01/2007 23:06:00
Quote Anchor link
Zo ben ik inderdaad ook te werk gegaan ik heb de pagina XHTML valid opgebouwd en ging er van uit dat dan de pagina correct zou worden weergegeven in IE7 en Firefox, maar dit is niet het geval.

Nu heb ik het probleem opgelost door een soort "hack" (padding-top:65px;) te gebruiken. En nu wordt de pagina wel goed weergegeven in IE7 en Firefox. Maar kan nooit de bedoeling zijn, toch?

Joren de Wit

Joren de Wit

20/01/2007 23:23:00
Quote Anchor link
Tja, dat een pagina XHTML valid is, wil nog niet direct zeggen dat de layout ook precies is zoals jij dat wilt. Dat hangt natuurlijk helemaal af van hoe jij de verschillende divs hebt geplaatst en wat de onderlinge relatie is tussen die divs. Dit leg je allemaal vast in je html en css code.

Deze dingen bepalen uiteindelijk het layout van je website en daar heeft het valide zijn van je HTML code in principe weinig mee te maken...

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.