<li> X aantal pixels naar links vanaf image
Danny von Gaal
15/07/2015 17:14:25Hello,
Ik heb een top menu gemaakt met twee links en dan een logo en dan weer twee links. Nu heb ik de eerste twee links de opzet margin-left: 20%; meegegeven. Alleen wanneer iemand nu zijn browser verkleint dan komen me links over me logo heen.
Ik heb mijn afbeelding gecentreerd, is het mogelijk dat ik mijn links zoveel aantal pixels naar links opschuif ten aanzien van mijn logo? Dus wanneer iets veranderd blijven mijn links even ver naast mijn logo staan.
Zie fiddle voor opheldering. Je moet het resultaat misschien even helemaal naar links schuiven om heel het menu naast elkaar te krijgen.
Ik heb een top menu gemaakt met twee links en dan een logo en dan weer twee links. Nu heb ik de eerste twee links de opzet margin-left: 20%; meegegeven. Alleen wanneer iemand nu zijn browser verkleint dan komen me links over me logo heen.
Ik heb mijn afbeelding gecentreerd, is het mogelijk dat ik mijn links zoveel aantal pixels naar links opschuif ten aanzien van mijn logo? Dus wanneer iets veranderd blijven mijn links even ver naast mijn logo staan.
Zie fiddle voor opheldering. Je moet het resultaat misschien even helemaal naar links schuiven om heel het menu naast elkaar te krijgen.
PHP hulp
19/12/2024 10:21:31Eddy E
15/07/2015 21:06:43Wellicht een gek idee: zet dat logo ook gewoon in een <li>
Dus dan krijg je 5 dezelfde dingen, die veel logischer reageren.
Via een geforkte Fiddle: http://jsfiddle.net/nw9azc0p/2/
En met font-size: 3vw; heb je automatisch aanpassende lettergrootte.
Door de no-wrap op <nav><ul> blijven ze netjes naast elkaar.
Dus dan krijg je 5 dezelfde dingen, die veel logischer reageren.
Via een geforkte Fiddle: http://jsfiddle.net/nw9azc0p/2/
En met font-size: 3vw; heb je automatisch aanpassende lettergrootte.
Door de no-wrap op <nav><ul> blijven ze netjes naast elkaar.
Gewijzigd op 15/07/2015 21:14:51 door Eddy E
Danny von Gaal
16/07/2015 09:04:50Bedankt Eddy,
Dit had ik al eens eerder gedaan maar toen kwam het niet zoals ik wilde. Maar het is natuurlijk wel de meeste logische manier. Ik ga hem gebruiken.
Edit: Er zitten ook een paar goeie tips in :)
Dit had ik al eens eerder gedaan maar toen kwam het niet zoals ik wilde. Maar het is natuurlijk wel de meeste logische manier. Ik ga hem gebruiken.
Edit: Er zitten ook een paar goeie tips in :)
Gewijzigd op 16/07/2015 09:06:39 door Danny von Gaal