"hello world"; geeft parse-error
Bij het uittesten van een deelsite op een shared server bleken enkele pag's niet te werken. Nu ik een test doe met een php-pagina die enkel bestaat uit de php opening en sluitingstag en het bekende regeltje, blijkt dat dat niet geaccepteerd wordt: Parse error: syntax error, unexpected T_CONSTANT_ENCAPSED_STRING in /home/user/public_html/test.php on line 1
Dit terwijl een groot deel van de pagina's toch blijken te functioneren.
Weet iemand raad?
Zuppo
- punten en komma's zijn je vrienden
- Mijn glazen bol is stuk dus post je code
- Wees eens iets duidelijker
Oja en je code COPY PASTEN niet overtypen
Waarschijnlijk vond je 't daardoor een onduidelijke post. Alvast m'n scuusjes hiervoor.
Ben er overigens inmiddels achter dat er iets fout gaat bij het bewaren van m'n code. De origineel ingetikte code wordt bij het opslaan aan mekaar gebreid tot 1 regeltje.
wordt dan
Het lijkt me dus aan m'n editor te liggen. (Ik werk met notepad++). Tot nu toe nooit problemen mee gehad.
Cheers mate!
dit kun je ook zo doen :P
jah toch Jacco ;)
Tussen <?php en de echt moet ALTIJD een [SPATIE]!
Digi-NL | Loran schreef op 30.06.2009 13:14:
Tussen <?php en de echt moet ALTIJD een [SPATIE]!
uhm ?
Quote:
Ben er overigens inmiddels achter dat er iets fout gaat bij het bewaren van m'n code. De origineel ingetikte code wordt bij het opslaan aan mekaar gebreid tot 1 regeltje.
ja dat wist hij dus al :)
en bedoel je echo ?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door RvW Of toch niet
Net zoals andere talen (c++, VB, ...), is php een taal waar "white spaces" geen verschil maken.
Of je nu 1 spatie zet of 10 spaties, 5 nieuwe lijnen (Enter), een paar tabs, ... voor php is dat preccies het zelfde.
Maar je moet wel minimum 1 spatie/enter/tab zetten.
(EDIT: ondertussen is er al van alles boven mijn post geschreven)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Emmanuel Delay
RvW schreef op 30.06.2009 13:12:
jah toch Jacco ;)
jah toch Jacco ;)
Je doet je best maar
Jacco schreef op 30.06.2009 13:19:
Je doet je best maar
RvW schreef op 30.06.2009 13:12:
Je doet je best maar
Aaahh kom op :)
we kunnen toch nog wel tegen en geintje ;)
@Edit voor hier onder Jaron:
; hoeft niet :)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door RvW Of toch niet
:-)
Nou zo dus
gefeli RvW, weer een aspirant programmeur om zeep geholpen
geen toekomst, geen baan, geen vrienden
dat je je er maar erg slecht onder mag voelen
zuppo schreef op 30.06.2009 13:24:
En zo werd het toch nog een gezellige post!
We zijn hier best gezellig , soms
@Jacco, we zijn altijd gezellig! Oké soms, niet altijd, minder vaak, nooit (A)..
ONTOPIC
Edit je direct op de server of pas je iets aan en upload je vervolgens het nieuwe bestand?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Justin S
Gebruik een fatsoenlijke (ASCII) editor.
@ hierboven: Wes is right :) maar wel een beetje aardig toen tegen elkaar.
Zo veel werk zijn die 3 lettertjes toch niet?
Afra schreef op 30.06.2009 13:53:
Notepad ++ voldoet heel prima, en valt zeker onder SanThe's fatsoenlijke editors.
Dat klopt.
Ik had niet gezien dat de TS Notepad++ gebruikt, vandaar mijn post.
De pagina's van de deelsite had ik via ftp gedownload en vervolgens geopend in Notepad++. Dat zag er prima uit, maar -nu ik een originele download open in kladblok - zie ik dat de code bij het downloaden al door elkaar is komen te zitten. Kan het iets te maken hebben met het downloaden zélf,dan?
Het rare is: in m'n editor ziet het er allemaal prima uit. Je merkt het probleem pas als je de pagina ook eens opent in kladblok.
M'n remedie is voorlopig: ik open de foute pagina's in Notepad++ doe een select all en kopieer ze naar een nieuwe pagina. Als ik die als php-pagina opsla blijkt de code netjes op z'n plaats te zitten.
@iedreen:
laten we met z'n allen een ijsje gaan eten. Dat koelt lekker af.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door zuppo