"pagina" etc fwd ongewild naar "pagina.php"
Als ik naar /Project/module/4/ ga, wordt de pagina /Project/module.php geopend. "module" is dus genoeg om "module.php" te openen. Dat is een probleem, omdat ik een RewriteRule in /Project/.htaccess heb staan die ^module/(0-9)/ moet fwden naar module.php?id=$1
de precieze regel (het bestand is "project", niet "module"):
RewriteRule ^project/([0-9]+)/ project.php?id=$1
Die rule werkt dus niet, of wordt nooit aangeroepen, omdat /Project/project/1/ al automatisch naar /Project/project.php verwijst.
Ofwel, wat ik wil is: het automatisch forwarden van "pagina" naar "pagina.php" uitzetten!
Of het ook bij andere extensies werkt, weet ik niet (.html, .css, .js, etc), maar ik denk het wel.
-- Na een uitvoerige test van maarliefst 2 requests, kan ik concluderen dat het OOK bij andere extensies werkt --
Weet iemand welke Option of directive in Apache deze geweldige, onhandige feature uitzet?
PS. Dat het volgende werkt is niet erg, maar zet ik ook liever uit: /Project/index.php/bla/bla (het gaat dus om het "/bla/bla" achter de eigenlijke URL/pagina). Dat staat in Apache blijkbaar automatisch aan. Niet erg, maar heb het liever uit.
Wow. Niemand?
Multiviews uitzetten misschien?
Toevoeging op 18/09/2010 00:15:23:
Weet je dit trouwens ook toevallig? :)
Quote:
PS. Dat het volgende werkt is niet erg, maar zet ik ook liever uit: /Project/index.php/bla/bla (het gaat dus om het "/bla/bla" achter de eigenlijke URL/pagina). Dat staat in Apache blijkbaar automatisch aan. Niet erg, maar heb het liever uit.
Dat is ook multiviews dacht ik