"Probleem" bij berichten
http://www.pictourl.com/clean/7db5b1ad
Werk goed maar, als iemand dezelfde naam heeft "toevallig" (bv: Tester T) dan weten andere gebruikers niet Wie Wie is.
Nu is mijn vraag: "Hoe zouden jullie het oplossen?".
-OF-
Is het eventueel mogelijk een foto te tonen wanneer je met je pijtje over de naam van een gebruiker gaat?
Mijn berichten-systeem ziet er als volgt uit: Werk goed maar, als iemand dezelfde naam heeft "toevallig" (bv: Tester T) dan weten andere gebruikers niet Wie Wie is.
Nu is mijn vraag: "Hoe zouden jullie het oplossen?".
-OF-
Is het eventueel mogelijk een foto te tonen wanneer je met je pijtje over de naam van een gebruiker gaat?
Gewijzigd op 13/02/2012 00:02:24 door PH Piet
Mocht ik het verkeerd hebben begrepen ben ik ook benieuwd naar de opties
De gebruikers die zich hebben ingeschreven met naam en voornaam worden automatisch in de lijst "Aan:" geladen in een "dropdown" menutje. Natuurlijk moeten gebruikers zich registeren via hun emailadres (dat uniek moet zijn) en hun profiel activeren.
Als je dan een gebruikers hebt als: Puk van Petteflat en er is iemand die de zelfde naam wilt gebruiken. Deze 2e persoon krijgt dan de melding naam reeds in gebruik. U dient een andere naam te kiezen.
Die username moet uniek zijn.
De redenen daarvoor ... heb je eigenlijk zelf al gegeven in je vraag.
Inloggen doe je met die username. Daarnaast mag je uiteraard ook de echte naam in het profiel opnemen.
Wat eventueel ook kan, is dat de gebruiker inlogt met zijn e-mailadres. Dan moet het veld "email" op uniek gezet worden.
Meestal onthoud je beter met welk e-mailadres je hebt geregistreerd, dan met welke username.
Maar oplossing 2 is om iets anders (semi-)unieks te tonen bij de namen. Dat kan inderdaad een foto zijn, of misschien hun echte (voor)naam, of als je ook een vrienden systeem hebt dat je kan zien of de persoon een vriend is. Echter bij deze tweede oplossing zal je altijd de mogelijkheid houden dat het nog steeds gelijk blijft en dus onduidelijk wie wie is. Als ze beide bijvoorbeeld geen foto hebben toegevoegd valt dat al weer af. Voornaam is ook al snel gelijk en als ze dan ook nog eens allebei geen vriend zijn is alles weer gelijk.