"professioneel scripting"

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Technisch Applicatie ontwikkelaar

Functie omschrijving Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging en zoek jij een informele werkgever waar je zelfstandig kunt werken binnen een leuk IT team, lees dan snel verder want wie weet zijn wij op zoek naar jou! In deze functie werk jij voornamelijk aan: Het onderhouden en ontwikkelen van de IT systemen; Het opzetten van Azure Cloud systemen, denk aan interfaces, hardware op de Cloud, webportalen of BI functies; Werk je aan scripts binnen verschillende software applicaties, denk aan ERP en CAD; Ontwikkel en implementeren je MS PowerApps en Power BI. Bedrijfsprofiel Je komt terecht bij een familiair

Bekijk vacature »

C++ Ontwikkelaar

Functieomschrijving Ben jij als software ontwikkelaar toe aan een nieuwe uitdaging? Dan zoeken wij jou! Voor het maken van de procesbesturingssoftware gebruiken onze projectteams een in C++ en C# geschreven tool. Dit is een gedistribueerd object framework wat alle kernfuncties biedt voor een procesautomatisering. Verder zullen jouw werkzaamheden o.a. bestaan uit: Ontwerpen, programmeren en testen van product aanpassingen; Analyseren van vragen en wensen van gebruikers en deze vertalen naar een functioneel ontwerp; Inzichtelijk maken van voortgang omtrent softwarewerkzaamheden, o.a. door middel van SCRUM; Continu toetsen van het effect van nieuwe releases op andere tools en processen; Implementeren van nieuwe product

Bekijk vacature »

Senior .NET Developer I goed salaris en deels thui

Bedrijfsomschrijving Mijn opdrachtgever is al ruim 20 jaar een gevestigde naam in de wereld van software ontwikkeling, met drie kantoren in de Randstad, waaronder Alphen aan den Rijn. Zij richten zich op het bouwen van IT-oplossingen die ervoor zorgen dat de productiviteit van klanten te allen tijden optimaal is. Hiervoor neemt jouw nieuwe werkgever het volledige ontwikkelproces tot haar rekening; van het eerste gesprek om de klantwensen in kaart te brengen, tot aan het uiteindelijke onderhoud van de opgeleverde oplossing. In totaal werken er inmiddels bijna 200 gemotiveerde IT-ers binnen deze organisatie. De gemiddelde leeftijd ligt rond de 35. Het

Bekijk vacature »

(Junior) Back-end Ontwikkelaar

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Altijd al willen werken bij een organisatie, die maatwerk applicaties bouwt, die echt impact hebben in de maatschappij? Dit is je kans. Voor een kleine organisatie in de regio van Eindhoven ben ik op zoek naar een C# Ontwikkelaar. Jij gaat aan de slag met de ontwikkeling van maatwerk software en applicaties. Deze organisatie werkt voor grote organisaties in Nederland, maar ook voor het MKB. De projecten waar je aan gaat werken zijn erg divers, waardoor je werk uitdagend blijft en je erg veel kan leren. Verder ga je aan

Bekijk vacature »

PHP ontwikkelaar

Functie Jij komt te werken in een development team van 9 man. Het grootste deel doet back end development en daarnaast is er 1 teamlead en 1 tester in het team. Dit Agile team is van groots belang voor de organisatie omdat zij voornamelijk alle eigen systemen in-house ontwikkelen. Naast het door ontwikkelen van het bestaande platform en de software die daarbij komt kijken, zul jij je ook bezighouden met het realiseren en opzetten van nieuwe projecten binnen het bedrijf. Je staat nauw met de klant in contact om zo hun wensen zo goed mogelijk te kunnen realiseren. Daarnaast ontwikkel

Bekijk vacature »

.NET Developer Microservices

Dit ga je doen Je taken zullen voornamelijk bestaan uit: Het ontwikkelen van software, inclusief vormgeving, implementaties, integraties en (automatisch) testen (.NET, C#, Azure, Docker, Microservices, Angular); Het in kaart brengen van software requirements; Zorgen dat jouw code kwalitatief hoogstaand is; Het uitvoeren van risico analyses; Een bijdrage leveren aan het continuous quality improvement process. Hier ga je werken Dat kanker een verschrikkelijke ziekte is die de wereld uit geholpen moet worden, is duidelijk. Binnen deze Gelderse organisatie die duizenden ziekenhuizen van producten voorziet, proberen ze daar via technische innovaties aan bij te dragen. Samen met 10 collega .NET developers

Bekijk vacature »

Java Developer

Dit ga je doen Als Java Developer ben je verantwoordelijk voor: Het ontwikkelen van nieuwe en bestaande webservices; Het uitbreiden van functionaliteiten binnen de producten- en dienstenportefeuille; Het werken aan gegevensuitwisseling met bijvoorbeeld SOAP; Testen van frameworks met gebruik van UNIT en Selenium. Hier ga je werken De organisatie waar je komt te werken is een semi-overheidsinstelling, gesitueerd in Utrecht en zorgt voor een goede samenwerking tussen verschillende overheidsinstanties. Het is een familiaire club die gaat voor kwaliteit en langdurige relaties. Zo zorgen zij ervoor dat er op grote schaal vertrouwelijke informatie tussen verschillende overheidsinstellingen wordt uitgewisseld. Hun werk zorgt

Bekijk vacature »

Junior Front end developer Onderwijssoftware

Functie Als Junior front end developer kom jij terecht in een klein, maar hecht team bestaande uit 5 andere developers (waarvan 2 senioren, 2 medior en 1 junior). Met de gezamenlijke missie om “ieder kind te helpen met onze software” wordt er dagelijks gepassioneerd en hard gewerkt aan ons in-house ontwikkeld platform. Deze software is gebaseerd is op AI, machine Learning en wetenschappelijke inzichten. Dagelijks zul jij werken met onze high traffic webapplicatie. We hebben ruim 300.00 gebruikers en meer dan 2 miljard records waar je te maken mee krijgt! Verder zul jij je bezighouden met: – Het ontwikkelen van

Bekijk vacature »

Embedded Software Developer

Functie omschrijving Voor een mooi softwarebedrijf in omgeving Ridderkerk zijn wij op zoek naar een Embedded Software developer. Ben jij enthousiast en een echte team player? Lees dan snel of dit iets voor jou is! Binnen deze rol houdt jij je bezig met alle werkzaamheden die nodig zijn om een functionaliteit te bouwen. Denk aan ontwerpen, architectuur, programmeren en algoritmes. Je voert test en validatie werkzaamheden uit bij de implementatie bij de klant. Ben jij een Embedded Software Developer die affiniteit heeft met de allernieuwste technieken? Laat dan snel wat van je horen! Bedrijfsprofiel Onze opdrachtgever bestaat uit een groot

Bekijk vacature »

PHP Software Developer

Functie omschrijving Op zoek naar een nieuwe uitdaging binnen PHP? Lees dan snel verder! Wij zoeken een ervaren PHP developer die binnen een organisatie gaat functioneren als verlengstuk van de klant. Wij zoeken voor deze iemand die technisch complexe zaken met enthousiasme en plezier aanvliegt. Verder moet je instaat zijn om je tijd goed te managen omdat je aan meerdere projecten tegelijkertijd werkt. Je werkt met de nieuwste technieken en tijdens deze uitdaging werk je veel samen met de front-end developers van deze organisatie. Wij zoeken iemand die zichzelf graag uitdaagt en altijd de beste wilt zijn. Bedrijfsprofiel Waar ga

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Als junior .NET ontwikkelaar start jij in een ontwikkelteam met 7 .NET developers. In ons team werken er drie senior .NET developer, twee medior .NET developers en twee junior .NET developers. Er is dan ook genoeg senioriteit in ons team om jou te kunnen bieden wat jij nodig hebt! Wij werken in scrum en hebben drie wekelijkste sprints. Daarnaast doen wij minimaal vier keer per jaar een release. Ons platform is ontzettend complex en groot. Het is dan ook in het begin belangrijk dat jij de processen gaat begrijpen. Jij krijgt dan ook een cursus om beter te begrijpen

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een Front-end Developer! Als Front-end Developer binnen dit softwarebedrijf ga je de frontends voor zowel je eigen interne projecten als die voor klanten opzetten, onderhouden en uitbreiden. Je zet ideeën om naar mooie successen voor de klanten. Dat is in een notendop wat je gaat doen! Wat kun je verwachten? Je werkt aan de doorontwikkeling van bestaande maatwerkapplicaties. Bijvoorbeeld wanneer de klant de applicatie wil uitbreiden met een nieuwe feature; Samen met het team van backenders en desginers zet je nieuwe ideeën van klanten om naar mooie oplossingen; Je werkt met verschillende frameworks.

Bekijk vacature »

Junior/medior PHP developer Onderwijssector

Functie Momenteel zijn ze op zoek naar een developer die, veelal fullstack, mee gaat werken aan de ontwikkeling van de producten en zo helpt aan de uitvoering van hun ontwikkelprojecten. Je komt te werken binnen hun development team bestaande uit 6 ontwikkelaars. Ze staan zowel open voor meer junior als medior/senior developers. Je kunt snel veel verantwoordelijkheid krijgen en doorgroeien binnen het bedrijf. Bovendien ben je betrokken bij het bepalen van de product roadmap en de inbreng van (nieuwe) technologieën. De applicaties waaraan je werk worden gebruikt op onderwijsinstellingen door heel Nederland. De tech-stack bestaat voornamelijk uit Laravel (PHP), Vue.js

Bekijk vacature »

Lead C++ Developer

De rol van Lead C++ Developer Als Lead C++ developer bij KUBUS word je verantwoordelijk voor het implementatie design van requirements en de software architectuur van de desktop applicaties van BIMcollab, ons platform voor 3D model-validatie en issue-management bedoeld om de kwaliteit van 3D design-modellen voor gebouwen te verbeteren. Betere 3D modellen leiden tot betere gebouwen, dus zo draag je bij aan verduurzaming van de gebouwde omgeving met slimmer gebruik van materialen, minder verspilling en energie-efficiënte gebouwen. Een goede gebruikerservaring staat bij ons hoog in het vaandel; we gaan in onze ontwikkeling voor innovatie en kwaliteit. In je rol als

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »
Mitchel V

Mitchel V

23/12/2010 13:24:02
Quote Anchor link
Beste phpers.

Ik doe zo nu en dan een sollicitatie voor een php funtie in een bedrijf maar mijn skills zijn daar niet goed genoeg voor dus ik wil me wat gaan verdiepen.

over het volgende script kreeg ik het volgende feed-back:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
<?php
//include('config.php);
$db_user     = "user";
$db_pass     = "password";
$db_host     = "localhost";
$db_db         = "database";

mysql_connect($db_host,$db_user,$db_pass);
mysql_select_db($db_db);

//include('funties.php');
function Naam($userid)
    {

$sql = "SELECT id,voornaam,tussenvoegsels,achternaam FROM gebruikers WHERE id='".mysql_real_escape_string($userid)."'";
        $query = mysql_query($sql) or die (mysql_error ());
        $row = mysql_fetch_assoc($query);
        if(mysql_num_rows($query) == 0){
            $naam = '<font color="#FF0000">Naam niet gevonden.</font>';
        }
else{
            $naam = ucfirst($row['voornaam']);
            if(!$row['tussenvoegsels'] == ""){
                $naam .= ' '.$row['tussenvoegsels'];
            }

$naam .= ' '.ucfirst($row['achternaam']);
        }

return $naam;
    }

// Gebruikers uitlezen.
echo '<table width="50%">
<tr><td><b>Naam</b></td><td><b>E-mail</b></td></tr>'
;
$sql = "SELECT id,email FROM gebruikers";
$query = mysql_query($sql) or die (mysql_error ());
if(mysql_num_rows($query) == 0){
    echo '<tr><td colspan="2">Er zijn geen gebruikers.</td></tr>';
}
else{
    while($row = mysql_fetch_assoc($query)){
        echo '<tr><td>'.Naam($row['id']).'</td><td>'.$row['email'].'</td></tr>';
    }
}

echo '</table>';
?>

- Code is niet OO
- Code en uitvoer door elkaar
- Code is niet gedocumenteerd
- Gebruik van een object (DAO) voor de afhandeling van de database acties.
- Gebruik van een templating systeem.
- het liefst gebruik van MVC

dus ik neem aan dat OO = OOP?
en ben dus was OOP tuts gaan volgen maar ik snap het nut niet echt en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met dit script opbouwen naar een professioneel scrpt.

Wat ik zelf al niet goed vindt is de fout afhandeling van de SQL.
Want ik moet natuurlijk geen DIE gebruiken.

Ik hoop dat ik wat peer persoonlijk uitleg kan krijgen inplaats van allemaal linkjes.
Maar een paar goeie links naar OOP tuts kan ik wel gebruiken!

Bedankt!
Gewijzigd op 23/12/2010 13:25:10 door Mitchel V

PHP hulp

PHP hulp

05/11/2024 15:56:47

Joren de Wit

Joren de Wit

23/12/2010 13:30:41
Quote Anchor link
OO staat inderdaad voor Object Oriented. Het object georienteerd programmeren begint bij de denkwijze: je moet in objecten gaan denken. Lees bijvoorbeeld deze OOP beginnershandleiding.

Wat wil je verder nu precies van ons? Je verwacht toch niet dat we je helpen een script te ontwikkelen waarmee je wel kans maakt bij een sollicitatie? Je moet zelf de achterliggende kennis opdoen en dat kan alleen door veel zelf te lezen en te programmeren.

John D

John D

23/12/2010 13:41:13
Quote Anchor link
Een beetje off-topic maar: Op zich is het belachelijk dat een bedrijf je beoordeelt op een stuk script. Dit zegt iets over het bedrijf, het bedrijf heeft geen skills om een sollicitant te beoordelen. Bij zo'n bedrijf(je) wil je niet eens werken toch? Wij doen bedrijfsmatig niets met php maar ik hanteer toch wel andere criteria om programmeurs aan te nemen. Die hoeven bij mij echt geen stukje code te overleggen, belachelijk. Wanneer ik iemand aanneem als junior-developer dan verwacht ik nog helemaal niet dat meteen conceptueel goeie code kan schrijven maar ik onderzoek of je bereid en in staat bent om het te leren. Volg het advies van Blanche en ga maar eens lezen.
Gewijzigd op 23/12/2010 13:44:50 door John D

Kris Peeters

Kris Peeters

23/12/2010 13:57:00
Quote Anchor link
Je kan al een aantal kleine dingen doen, namelijk consistent zijn.

Wees consistent wat betreft
- de namen van variabelen en functies
gebruik niet voor de ene variabele camelCaps en voor de andere underscore_stijl
- indentering
Soms zet je een openings-accolade op de volgende lijn, soms op de zelfde lijn.
- ' versus "
...

Lees anders dit eens:
http://drupal.org/coding-standards
Dit is een systeem; niet het enige systeem; maar het is wel eenduidig.

Mitchel V

Mitchel V

23/12/2010 14:10:04
Quote Anchor link
@blanche.
Het is niet de bedoeling dat ik het script ga gebruiken voor een volgende sollicitatie!
Het gaat mij er meer om dat ik mij zelf kan ontwikkelen en aantrekkelijker wordt voor een bedrijf.

Ik ga de tut doornmen.
Maar ik heb al een paar andere tuts gelezen maar ik vind daar niet de logica..
want ik zie ze soms classes gebruiken waarvan ik denk, dat kan toch makkelijk in een functie xD

En als we dit script samen kunnen ombouwen naar een professioneel script kan ik kijken hoe het wel moet, en naar mijn script hoe het niet moet.

@John
Ik ben al lang opzoek naar een bedrijf waar ik kan werken als phper.
dus zodra ik een kans krijg grijp ik die :P
Want ik zou graag in teamverband willen werken zodat ik veel van andere mensen kan leren.
Dus ook het stukje logica in het scripten.

@kris
in jou linkje zie ik dit:
}
elseif (condition3 && condition4) {

Zelf vindt ik dat niet mooi en overzichtelijk omdat je nu onnodige etenters krijgt.

}elseif (condition3 && condition4) {

zo vindt ik het beter:P

Kris Peeters

Kris Peeters

23/12/2010 14:18:39
Quote Anchor link
Zoals ik zeg: het is een systeem, niet HET systeem. Waar het vooral om gaat, is eenduidig te blijven.

Ik blijf bij het Drupal systeem, maar dat is dus persoonlijk.

Chris -

Chris -

23/12/2010 15:07:54
Quote Anchor link
John D op 23/12/2010 13:41:13:
Een beetje off-topic maar: Op zich is het belachelijk dat een bedrijf je beoordeelt op een stuk script. Dit zegt iets over het bedrijf, het bedrijf heeft geen skills om een sollicitant te beoordelen. Bij zo'n bedrijf(je) wil je niet eens werken toch? Wij doen bedrijfsmatig niets met php maar ik hanteer toch wel andere criteria om programmeurs aan te nemen. Die hoeven bij mij echt geen stukje code te overleggen, belachelijk. Wanneer ik iemand aanneem als junior-developer dan verwacht ik nog helemaal niet dat meteen conceptueel goeie code kan schrijven maar ik onderzoek of je bereid en in staat bent om het te leren. Volg het advies van Blanche en ga maar eens lezen.

John, als je kijkt naar de reactie van het bedrijf kan ik je vertellen dat het bedrijf wel degelijk wat kennis in huis heeft. Het script is gewoon erg amateuristisch opgezet en dat merken zij ook.

Van een junior PHP-er mag je toch wel verwachten dat hij (of zij..) de basis kent van alles wat ze daar zeggen. Tuurlijk, de wil om verder te leren is natuurlijk ook erg belangrijk, maar het moet niet zo zijn dat het bedrijf hem/haar alles moet leren lijkt me?

John D

John D

23/12/2010 15:19:00
Quote Anchor link
@Chris: Waarom niet? Ik verwacht van een schoolverlater dat we hem alles moeten leren. Op school heeft hij er slechts aan geproefd en affiniteit mee gekregen. Zowel MBO als HBO docenten zijn naar mijn ervaring onvoldoende in staat om developers a) gestructureerde en b) eenduidige en c) gestandaardiseerde technieken/programmeertalen aan te leren. Gestructureerd programmeren alleen al, komt onvoldoende aan bod. Je herkent het hier op phphulp meteen: een student begint te krassen met de programmeertaal zonder dat hij structuur geleerd heeft. Wij hanteren een cursusbudget van 5k op jaarbasis en een inwerktijd van drie maanden. In die periode kan je beoordelen of de junior het waard is om mee door te gaan. Belangrijkste eisen zijn dus affiniteit met de materie, communicatieve vaardigheden en de wil en inzet om erin te duiken. enne Dit is overigens geen vacature, ik werk bedrijfsmatig niet met php. php is meer voor mijn prive toepassingen.

Mitchel V

Mitchel V

23/12/2010 16:12:43
Quote Anchor link
@john
Dat weet ik dat het geen vacature is haha.
zou anders wel slordig zijn op een forum he ;)

ondertussen ben ik nog de tut aan het doornemen van
OOP Beginnershandleiding (PHP5)

Bas Cost Budde

Bas Cost Budde

23/12/2010 17:36:13
Quote Anchor link
In het boek PHP Objects, Patterns and Practice (titel uit het hoofd) staat een script dat bijna hetzelfde doet, en dat vermalen wordt tot een MVC-benadering. Leerzaam en interessant.

Ik denk dat je zoiets bedoelt. Dit is het uitgangspunt, en wat kun je zoal al lerende verbeteren?

Pim -

Pim -

23/12/2010 18:03:36
Quote Anchor link
@Mitchel,
Als je, zoals je zelf zegt, al lang bezig bent met het zoeken naar een baan als PHP-er, heb je toch geruime tijd gehad om je eens (buiten school of werk) in PHP te verdiepen en kennis te maken met de door jou genoemde concepten/praktijken/methoden die je script missen?

Mitchel V

Mitchel V

23/12/2010 21:44:19
Quote Anchor link
Ik heb het volgende:

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
<?php
/* De User class */
class User {
  public $username;

public function setUsername($name) {
    $this->username = $name;
  }

public function getUsername() {
    return $this->username;
  }
}

/* Reguliere procedurele code */
$user = new User();
$user->setUsername('jan');

echo $user->getUsername();
?>

De output van dit scriptje ziet er als volgt uit:
output:
jan

Waarom zou ik dit zo doen :S
Waarom niet echo 'jan';
want er gebeurt toch niets mee?

Niels K

Niels K

23/12/2010 21:51:39
Quote Anchor link
Voor alleen het echo'en van 'jan' snap ik jouw redenatie wel. Je moet denken in grote applicaties zoals, cms, fora, gastenboek, blogs, etc.

Dindong Veter

Dindong Veter

23/12/2010 21:51:40
Quote Anchor link
Mitchel V op 23/12/2010 21:44:19:

Waarom zou ik dit zo doen :S
Waarom niet echo 'jan';
want er gebeurt toch niets mee?

Mitchel dat komt van de tut van blanche ja.
gezien wat er boven staat?

OOP Beginnershandleiding (PHP5)

Oftewel dat is een voorbeeld. Met OOP is meer mogelijk

wat jij zegt is hetzelfde als een PHP Beginners handleiding "echoen"

oftewel:
waarom zou ik echo 'jan'; doen als ik gewoon in html jan kan neerzetten?

Jacco Engel

Jacco Engel

23/12/2010 23:20:03
Quote Anchor link
Quote:
}elseif (condition3 && condition4) {

zo vindt ik het beter:P

ik doe het over het almeen zelfs zo :
Code (php)
1
2
3
4
5
}
elseif (condition3 && condition4)
{
    //mn code voor de elsif
}

Op die manier is het namelijk het makkelijkste om te zien welke { bij welke } hoort en welke je eventueel bent vergeten af te sluiten.
Gewijzigd op 23/12/2010 23:21:47 door Jacco Engel

Joren de Wit

Joren de Wit

23/12/2010 23:33:53
Quote Anchor link
Jacco Engel op 23/12/2010 23:20:03:
Op die manier is het namelijk het makkelijkste om te zien welke { bij welke } hoort en welke je eventueel bent vergeten af te sluiten.

Ook dat is een mening. Dat jij dat het makkelijkste vindt, wil nog niet zeggen dat een ander dat ook vindt. Het belangrijkste, en dat is al vaker genoemd, is dat je consistent bent en altijd dezelfde methode gebruikt...

Kris Peeters

Kris Peeters

24/12/2010 10:39:44
Quote Anchor link
Het is even gemalkkelijk om te zien waar de accolade bij hoort, als je de methode gebruikt die ik toonde.

Gewoon even wennen.

Daar is het zo dat de sluitende accolade op de zelfde plaats komt (maar dan lager) dan het begin van het statement waar het bij hoort.

bv.
Code (php)
1
2
3
4
5
6
    while (...) {
      if (...) {
        echo '...';
      }
      $i++;
    }

Voordeel is wel dat je lijnen spaart, waardoor je meer code op je scherm kan zien en dus minder moet scrollen.

Met goede software (notepad2.exe, notepad++, ...) wordt dat perfect gevisualiseerd met hulplijntjes, bijbehorende haakjes/accolades die oplichten als je over de andere hovert. ...
Gewijzigd op 24/12/2010 10:43:46 door Kris Peeters

Mitchel V

Mitchel V

04/01/2011 18:27:18
Quote Anchor link
ik heb de handleiding door genomen maar dat zit me zo tegen dat ik zo veel moet schrijven voor een gebruikersnaam JAN die je zelf onderin er invoert,
dus ik denk dat ik maar gewoon een andere oefening moet doen waarbij het OOP veel nuttiger is.

Heeft iemand misschien een oefening voor mij?

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.