Gezocht: geschikt open source intern berichtensysteem
voor een bepaalde website moet ik een intern berichtensysteem maken. Dit systeem moet de volgende mogelijkheden kennen:
- opstellen van berichten met de mogelijkheid deze te voorzien van opmaak (en eventueel smilies)
- inbox
- outbox
- bij voorkeur ook een prullenbak
- bij voorkeur ook de mogelijkheid om bijlages te verzenden
- er moeten beperkingen aan het aanal tekens per bericht gesteld kunnen worden
Ik kan dit natuurlijk allemaal zelf programmeren (in PHP), maar ik denk dat ik me dan onnodig veel werk op de hals haal omdat ik vermoed dat er wel open source berichtensystemen zijn die ik in de website mag gebruiken. Ik ben al op zoek geweest in Google, maar tot nu toe vind ik met name systemen die wel open source zijn maar veel te complex zijn, het zijn dan bijvoorbeeld oplossingen om een hele dedicated berichtenserver te laten draaien
Ook vind ik veel oplossingen die tevens open source zijn maar bij een bestaand open source cms pakket horen, zoals bijvoorbeeld modules voor Mambo
Ik zoek dus iets relatief eenvoudigs, dat aan de bovenstaande eisen voldoet en wat niet bij een bestaand cms hoort, maar gewoon in een losstaande website gebruikt kan worden.
Hierbij is het uiteraard zeer belangrijk dat het systeem goed te integreren is. Hiermee bedoel ik dat kleuren en lay-out relatief eenvoudig te wijzigen zijn, voor een goede aansluiting op de bestaande site.
Het syteem zou op PHP/MYSQL gebaseerd moeten zijn. Ik ben hier voldoende in thuis om een koppeling met bestaande PHP pagina's en mysql tabellen te realiseren.
Is er iemand die na het lezen van het bovenstaande denkt dat ie een systeem kent dat in de richting komt van wat ik zoek??
en opzich lijkt het me ook wel wat om het zelf te maken maarja die keuze is aan jou...
Groetjes..
http://sourceforge.net/projects/pmsys/
ik weet niet of al je eisen erin zitten.. maar een prullenbak en een tekenlimiet is in enkele minuten gemaakt
ik weet niet of al je eisen erin zitten.. maar een prullenbak en een tekenlimiet is in enkele minuten gemaakt
Echt ingewikkeld om te maken is het niet, meer dan 2 tabellen (bericht & uploads) is het niet en voor de opmaak van het bericht gebruik je gewoon iets als TinyMCE.