- Kwaliteit lettertype
Ik had ff vraagje.
Deze pagina:
Je ziet namelijk dat het lettertype van de tekst in het midden minder mooi is dan de tekst van het menu, terwijl ik bij beide gebruik maak van Century Gothic.
Tekst in midden = html
Tekst menu = GIMP
Ik dacht dat dit gewoon hoorde maar ik weet niet of er een manier is om het lettertype in het midden mooier te maken?
Op dit punt schiet mij css kracht te kort dus weet iemand anders hier misschien meer vanaf?
Groeten Vincent.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Vincent
Als dit te dik is, kun je nog meer proberen, zoals
etc..
succes.
Wel moet je even oppassen met dat letter type, mijn ubuntu bak heeft het bijvoorbeeld al niet, geef wat alternatieven op (daarvoor is font-family) en als laatste sans-serif in jouw geval.
Try Photoshop? Ik kan wel een voorbeeldtje maken? Wel een erg mooi lettertype!
@boaz: Heb gedaan :-)
@robin: het is html tekst ;-) heb moet zonder photoshop of iets dergelijks :-)
Als het hier ook onduidelijk is, raad ik je aan om even je css van het tekstvak hier te plaatsen.
Het is ook handig om dit even online te zetten. Dan kunnen we je makkelijker helpen. Als je geen beschikbare ruimte heb, pm me maar, dan kun je dat van mij wel evne gebruiken.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Roeltje M
p.content
p.menu
style die hetzelfde en het werkt zeker :)
en ten tweede hebben internet explorers er moeite mee op tekst goed te renderen. zeker de wat meer bijzondere lettertypen.
http://lipdesign.nl/vimapet/
Edit:
Nu ik in IE7 kijk paar problemen, ff fixen
Nu ik in IE7 kijk paar problemen, ff fixen
Edit:
gefixt
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Vincent
sIFR zoekt, omdat dat menu een plaatje is. De tekst niet. Css heeft er geen oplossing voor, (dacht dat je anti-alisasing wilt), dit is daarvoor de oplossing.
Edit: Mooi ontwerp trouwens!
Ik denk dat jij naar Edit: Mooi ontwerp trouwens!
Maar kan trouwens google dan wel de pagina indexeren?
En bedankt voor je compliment :-)
Dan heb je op je pc gewoon geen cleartype aan staan. Ik vind dat zelf mooier zonder, maar dat is jouw keus, photoshop maakt automatisch geloof ik als je dat hebt aan staan tekst met cleartype.
Dan zie ik wel of ik dan sIFR ga gebruiken.
Ik vraag wel aan de de 'opdrachtgever' (mn pa :-P)
Bedankt allemaal voor de hulp!