< teken werkt afbrekend? bij opvragen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Floris

Floris

08/07/2005 16:19:00
Quote Anchor link
Hallo,

Ik gebruik Mysql 4.1 in combinatie met PHP 5.03. Ik sla tekst op met behulp van de functie addslashes en een mysql query. Dit werkt prima.

Ik merkte toevallig net dat als ik een tekst opsla die het < teken bevat dat de gegevens weliswaar keurig opgeslagen worden, maar dat bij het opvragen (gewoon met een query), alle tekst na het < teken (en het < teken zelf) wegvalt.

Als ik dus het volgende opsla:
test test< dit is een test

dan krijg ik het volgende te zien als ik de gegevens weer opvraag:

test test

De grote vraag is natuurlijk hoe kan dit en wat doe ik er aan? En zijn er nog meer tekens waarbij mijn huidige werkwijze problemen op zal leveren?

PHP hulp

PHP hulp

27/11/2024 23:19:41

08/07/2005 17:01:00
Quote Anchor link
Kan dit niet te maken hebben met de browser, misschien denkt deze wel dat na de < een tag begint en geeft dit neit weer (wel in de source overigens), probeer voordat je de output print htmlentities($zin) aan te roepen

- SanThe -

- SanThe -

08/07/2005 17:28:00
Quote Anchor link
Je zal met htmlspecialchars moeten gaan werken. Zie nl.php.net voor uitleg.

Floris

Floris

08/07/2005 17:58:00
Quote Anchor link
Ok ik zal naar de genoemde functies kijken, bedankt!

moet ik dus standaard met htmlspecialchars werken als ik een stuk tekst wil weergeven waar bijzondere tekens in kunnen staan?

Moet ik overal in mijn website alles aanpassen, maar goed als het echt nodig is dan doe dat natuurlijk liever dan dat er straks fouten in zitten.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.