1 + 2 = 12
Ik heb een tijdje geleden met PHP een opdracht gemaakt, en daar kon je twee cijfers achter elkaar plakken door een . er tussen, dus
b = "2"
c = a + b
zoiets? a = "1"
bedankt voor de hulp =3
Toevoeging op 15/11/2010 16:25:32:
ik heb nog een snelle vraag... bij , is het mogelijk om de 1 te vervangen door een variable? Wat jij hier post lijkt meer op java dan op javascript.
Zeker wanneer je data haalt uit bv. input elementen, moet je dat doen. Standaard zal javascript die als string zien.
In jouw geval krijg je
var c = Number(a) + Number(b); Wat je bij javascript moet doen, is duidelijk maken dat een variabele een getal is.
Wat jij hier doet is java geen javascript. Stop onmiddellijk als dat verschil niet snapt, ziet of weet en ga dat eerst uitzoeken!
En daarna gewoon een boek java opzoeken:
int a = 3;
int b = 4;
return "" + a + b;
Dat wil jij.
Is er een klasse var?
Maar goed, ja, die 1 kan vervangen worden:
char iets = '1';
piramide = piramide.replace(iets,' ');
en ja, ik weet het verschil. Toen ik dat posten dacht ik dat dit deel geschikt was voor beide Jij hebt door dat je op een beetje oud bericht reageert?
Dat zal mij een worst wezen.
Deze foute gedachten kan maar niet vaak genoeg uit de wereld worden geholpen.
Sommige mensen zijn blij als ze een paar weken later nog geholpen worden.
Verder is het ook zo dat veel mensen topics vinden door middel van Google, zo kan het dus zijn dat ze dit topic van jou ook kunnen vinden. Nu weten ze in ieder geval dat het niet klopt. Jij had dit zelf ook kunnen aanpassen / posten dat het geen javascript is maar java.
Als ik dit topic twee weken terug had gezien, dan zou ik er ook op gereageerd hebben. Ook plaats ik dit niet alleen voor jouw, maar ook voor Kris die dat blijkbaar niet weet (of niet goed gelezen heeft).
Jammer genoeg kan ik het niet op het hele internet het aanpassen, omdat ik dat sowieso niet kan, en doordat er zoveel mensen zoals jou zijn die blijkbaar met rotzooi willen denken.
c = a + "" + b;
b = "2"
c = a + b
zoiets?
bedankt voor de hulp =3
Toevoeging op 15/11/2010 16:25:32:
ik heb nog een snelle vraag... bij , is het mogelijk om de 1 te vervangen door een variable?
Zeker wanneer je data haalt uit bv. input elementen, moet je dat doen. Standaard zal javascript die als string zien.
In jouw geval krijg je
var c = Number(a) + Number(b);
Pieter M op 15/11/2010 16:13:29:
Wat jij hier doet is java geen javascript. Stop onmiddellijk als dat verschil niet snapt, ziet of weet en ga dat eerst uitzoeken!
En daarna gewoon een boek java opzoeken:
int a = 3;
int b = 4;
return "" + a + b;
Dat wil jij.
Pieter van Linschoten op 15/11/2010 16:31:22:
Is er een klasse var?
Maar goed, ja, die 1 kan vervangen worden:
char iets = '1';
piramide = piramide.replace(iets,' ');
en ja, ik weet het verschil. Toen ik dat posten dacht ik dat dit deel geschikt was voor beide
Pieter M op 29/11/2010 19:41:09:
Jij hebt door dat je op een beetje oud bericht reageert?
en ja, ik weet het verschil. Toen ik dat posten dacht ik dat dit deel geschikt was voor beide
Dat zal mij een worst wezen.
Deze foute gedachten kan maar niet vaak genoeg uit de wereld worden geholpen.
als je die gedachte uit de wereld wilt helpen... lukt dat niet om een aantal weken te laat wat wel en niet klopt... misschien moet je dat optijd doen, en niet alleen hier... maar op heel het internet...?
Pieter M op 29/11/2010 19:47:25:
als je die gedachte uit de wereld wilt helpen... lukt dat niet om een aantal weken te laat wat wel en niet klopt... misschien moet je dat optijd doen, en niet alleen hier... maar op heel het internet...?
Sommige mensen zijn blij als ze een paar weken later nog geholpen worden.
Verder is het ook zo dat veel mensen topics vinden door middel van Google, zo kan het dus zijn dat ze dit topic van jou ook kunnen vinden. Nu weten ze in ieder geval dat het niet klopt. Jij had dit zelf ook kunnen aanpassen / posten dat het geen javascript is maar java.
Als ik dit topic twee weken terug had gezien, dan zou ik er ook op gereageerd hebben. Ook plaats ik dit niet alleen voor jouw, maar ook voor Kris die dat blijkbaar niet weet (of niet goed gelezen heeft).
Jammer genoeg kan ik het niet op het hele internet het aanpassen, omdat ik dat sowieso niet kan, en doordat er zoveel mensen zoals jou zijn die blijkbaar met rotzooi willen denken.