1 of 2 woorden?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ozzie PHP

Ozzie PHP

19/12/2013 14:30:21
Quote Anchor link
Ola,

Weet iemand of het "serverstoring" is, of "server storing"?

Ik zou zeggen dat je het als 1 woord schrijft, maar Google geeft dan als correctie de variant met een spatie. De variant met een spatie heeft ook meer hits.

Iemand?

PHP hulp

PHP hulp

28/11/2024 16:37:00

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

19/12/2013 14:33:07
Quote Anchor link
Uitleggen kan ik niet, maar ik heb een instinct, en ik weet zeker dat het serverstoring is.

http://www.spatiegebruik.nl/regels.html
De eerste alinea, en dan de vetgedrukte regel ;)
Gewijzigd op 19/12/2013 14:34:10 door - Ariën -

Bart Matsko

Bart Matsko

19/12/2013 14:33:52
Quote Anchor link
Volgens mij aan elkaar want computerstoring is ook aan elkaar?

Ozzie PHP

Ozzie PHP

19/12/2013 14:38:26
Quote Anchor link
Thanks heren! Had ik het toch goed bedacht. Wel apart dat Google er anders over denk :)

Chris -

Chris -

19/12/2013 14:55:45
Quote Anchor link
google neemt over wat 'men' zoekt tegenover de resultaten die hij terugkrijgt. aangezien het van origine een amerikaanse is en er veel meer amerikaanse/engelse resultaten zijn, denkt hij dat je bedoeld 'server storing' -> server opslaan/opslag, storing hier is een woord dat zowel in het nederlands als engels kan waardoor google niet zeker weet of jij nou engels of nederlands zoekt. als suggestie weergeeft het dus degene met de meeste resultaten, omdat dat voor google het meest logische antwoord is :)

Ozzie PHP

Ozzie PHP

19/12/2013 14:57:45
Quote Anchor link
Ah... ja, storing op z'n Engels. Daar had ik niet bij stilgestaan! :)

Ivo P

Ivo P

19/12/2013 17:21:26
Quote Anchor link
in het Nederlands kunnen eigenlijk niet twee zelfstandignaamwoorden achterelkaar geschreven worden.

Dus Serverstoring. Printerpapier, Kerstboom, Muisarm, Bijzettafel etc etc.

In het Engels worden dat vaak 2 woorden. En op de een of andere manier wordt dat ook meer en meer in onze taal overgenomen.

Jeroen VD

Jeroen VD

19/12/2013 18:14:54
Quote Anchor link
taalverloedering! voor het lange verhaal, zie het Groot Dictee der Nederlandse taal gister (57 fouten hier)

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.