1 veld updaten

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Senior Front end developer

Functie Wij zijn op zoek naar een ambitieuze, zelfsturende Front-end Expert die ons (internationale) team komt versterken. Onze huidige software development afdeling bestaat uit 7 developers en designers. Wij zijn een écht softwarehuis, dus ervaring in software development is wel echt een must. Er wordt tegelijkertijd aan meerdere projecten gewerkt, voor mooie toonaangevende klanten. Je hebt dus regelmatig te maken met deadlines en opleveringen. Een deel van onze omgeving is in Angular.JS. Dit deel wordt langzamerhand omgebouwd naar de nieuwste versie van Angular. Jouw werkzaamheden zullen bestaan uit: Het aansturen en begeleiden van jouw collega’s Het implementeren van visuele elementen

Bekijk vacature »

Ervaren C#.NET developer

Functieomschrijving We zijn op zoek naar een ervaren C#.NET programmeur voor een moderne werkgever in de regio Prinsenbeek. Als programmeur zal je bezig zijn met het ontwikkelen van op maat gemaakte webapplicaties voor verschillende klanten, waarbij je ervoor zorgt dat complexe processen zo goed mogelijk worden ondersteund. Je takenpakket omvat onder andere: Werken met databases en dataopslagoplossingen, implementeren van beveiligingsoplossingen en het waarborgen van de beveiliging van applicaties en gegevens, evenals het schrijven van technische documentatie en gebruikershandleidingen. Het ontwikkelen en onderhouden van C#.NET-applicaties. Bijdragen aan het ontwerp en de architectuur van softwaretoepassingen. Het schrijven van hoogwaardige en herbruikbare codes.

Bekijk vacature »

Database Developer

Functieomschrijving Heb jij ongeveer 3 jaar ervaring als Database Developer met MS SQL of een vergelijkbare database? Wil jij werken voor een ambitieuze werkgever in regio Tilburg waar jij volledig de mogelijkheid krijgt jezelf te ontwikkelen? Lees dan snel verder! Hoe ziet jouw takenpakket eruit? Je gaat projecten gedurende het hele proces begeleiden. Je sluit aan bij afspraken met klanten om hun processen helder te krijgen. Vervolgens voer jij het project uit en zorgt dat dit zo goed mogelijk verloopt; Je werkt aan nieuwe softwareoplossingen die de logistieke processen verbeteren of vernieuwen; Je houdt je bezig met het ontwikkelen van

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een C# .NET Developer voor een bedrijf in de omgeving van Utrecht! Wil jij werken voor een internationaal bedrijf waar je legio mogelijkheden krijgt als Software Ontwikkelaar? Grijp nu je kans! Je kunt een uitdagende rol gaan vervullen als C#.NET Developer binnen een internationaal bedrijf dat gevestigd is in omgeving van Utrecht. Je zult gaan samenwerken met collega's die over de hele wereld verspreid zitten. Dit bedrijf is zeer vooruitstrevend en werkt met de nieuwste technieken. Als C#.NET Developer ga jij je bezig houden met het volgende: Je blijft op de hoogte van

Bekijk vacature »

Airport Developer / System engineer

De functie Als onze nieuwe Airport Developer / System Engineer is je doel om uit nieuwbouw- en onderhoudsprojecten maximale waarde te creëren voor Schiphol Group en haar stakeholders. Vanuit je visie en expertise, maar ook (technologische) ontwikkelingen, wetgeving en beleid vertaal je klantwensen naar een gedegen programma van eisen. In de planontwikkelingsfase werk je nauw samen met Plan Ontwikkelaars om je kennis in te brengen ten behoeve van de kwaliteit van het investeringsvoorstel. Je overlegt met diverse partijen, stelt de vraag achter de vraag en verbindt zo de belangen van de luchthaven, proceseigenaar en asseteigenaar om tot een gedragen ontwikkelopgave

Bekijk vacature »

Low code Developer

Dit ga je doen Je richt je op het doorontwikkelen van bestaande applicaties en het geheel van scratch af aan opzetten van nieuwe applicaties binnen een low code platform; Je beoordeelt technisch ontwerpen en maakt de vertaalslag naar de technische oplossingen binnen het platform; Je voert testwerkzaamheden uit; Je adviseert de organisatie op jouw vakgebied; Je schakelt met business analisten en de architect om tot mooie oplossingen te komen; Je lost bugs op en denkt mee over een structurele oplossing. Hier ga je werken Het gaat om een bekend internationaal handelsbedrijf met ruim 800 medewerkers, verdeeld over verschillende deelbedrijven. Deze

Bekijk vacature »

C#.NET Developer

Functieomschrijving We are looking for a dutch native speaker In deze uitdagende functie ga je werken als onderdeel van het development team, in de functie van C#.NET Developer, Je gaat maatwerk software bouwen voor diverse klanten. Ook optimaliseer je bestaande software en bouw je API koppelingen. Je bent vooral met back-end development bezig. Je krijgt veel vrijheid in deze functie en je krijgt de kans om mee te denken in bedrijfsprocessen. Deels thuiswerken is geen enkel probleem! Bedrijfsprofiel Deze organisatie is gevestigd in de regio van Boxtel. Het is van oorsprong een familiebedrijf, die gestart zijn met het bouwen van

Bekijk vacature »

Software programmeur

Functieomschrijving Voor een uitdagende werkgever in regio Breda zijn wij op zoek naar een Full Stack C#.NET programmeur. Je bent verantwoordelijk voor het ontwikkelen van apps, webapplicaties en dashboards voor de eigen IOT-oplossingen. Je werkt samen met andere developers en engineers om de sensoren in machines te scannen en vervolgens de data om te zetten in management informatie voor de klanten. Taken en verantwoordelijkheden: Je gaat aan de slag met de volgende technologieën en frameworks: C#, JS frameworks, HTML, TypeScript, SQL & C++, CSS. Geen ervaring met één van deze technologieën is dan ook geen enkel probleem! Deze werkgever biedt

Bekijk vacature »

Senior Java Developer

Als Senior Java Developer bij Sogeti ben je onderdeel van onze toonaangevende community die bestaat uit ruim 100 gepassioneerde Java professionals. In teamverband lever je mooie prestaties. Daarmee draag je aan bij de meerwaarde die wij leveren aan onze top-opdrachtgevers. Geen werkdag is hetzelfde! Je bent voortdurend bezig met het oplossen van allerlei complexe vraagstukken binnen bedrijfs kritische systemen voor onze klanten in regio Noordoost zoals DUO, ING, CJIB en Tendernet. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je verder te certificeren in dit vakgebied. We organiseren regelmatig technische Meetups en doen veel aan kennisdeling. Sogetisten hebben plezier in hun werk en

Bekijk vacature »

Senior C# Software Ontwikkelaar te Zaandam

Bedrijfsomschrijving Deze werkgever heeft als missie om haar klanten op ICT-gebied volledig te ontzorgen. Ze zijn een ICT bedrijf met een verscheidenheid aan ICT oplossingen waaronder Cloud oplossingen en een groot deel van het werk is gericht op software realisatie. Voor de Enterprise-klanten voert het relatief kleine ontwikkelteam waar jij deel uit van kan gaan maken binnen deze organisatie te Zaandam de grootste opdrachten uit. Niet alleen websites en complexe webapplicaties maar ook mobile apps, web services en complete systeemintegraties! Je moet dan denken aan Dynamics, Sharepoint en Salesforce. Je komt hier terecht in een relatief kleine organisatie met ontzettend

Bekijk vacature »

C#.NET developer

Functie Het development team bestaat momenteel uit vijf backend C#/.NET ontwikkelaars. Op dit moment zit één ontwikkelaar dedicated op de mobiele applicatie. Als team werk je samen aan het zelf ontwikkelde software platform. Dit bestaat uit zowel apps als websites. Om het systeem door meer dan honderdduizenden gebruikers wordt gebruikt is het bijna vanzelfsprekend dat de kwaliteit van het product hoog moet liggen. Het systeem bestaat uit drie projecten. Je werkt dus aan deze drie projecten waarbij de focus op z’n tijd verschuift. De technieken die worden toegepast zijn o.a. .NET Core, Xamarin, C# en MVC. Je zal dus met

Bekijk vacature »

Fullstack of back-end PHP developer

Functie Ieder onderdeel van de software draait op aparte servers en het bestaat dus echt uit verschillende componenten. Het team bestaat uit 4 developers, een klein team dus met korte lijnen. Alles in intern ontwikkeld en je werkt aan alle facetten. Van uitbreiding van de core tot maatwerk voor de klant. Ook liggen er verschillende uitdagingen op servervlak en databases. Je zult de eerste periode veel samenwerken met de lead developer om vervolgens echt je gang te gaan binnen de software. In het team streven ze naast de hoogst haalbare kwaliteit. Hiervoor werken ze nauw met elkaar samen en levert

Bekijk vacature »

Senior java ontwikkelaar integratie

Functieomschrijving Voor de gemeente Rotterdam zijn wij op zoek naar een senior java ontwikkelaar integratie. Taken Binnen een zelfsturend Scrumteam voer je geheel zelfstanding je opdrachten uit en levert het eindresultaat op aan het Integratieteam. Jij voelt je net als alle teamleden verantwoordelijk voor alle aspecten, vanaf de vraag tot en met de oplevering in productie. Je bent kritisch, je helpt de klant om zijn wensen helder te krijgen, je schrijft zelfstandig clean code die van hoge kwaliteit is, met bijbehorende unit- en integratietesten, je ondersteunt zo nodig bij deployments naar productie. Het Integratieteam bouwt componenten (Endpoints) op de ESB.

Bekijk vacature »

Back-end developer

Functieomschrijving Voor een gewaardeerde werkgever in regio Tilburg zijn wij op zoek naar een gemotiveerde SQL Developer/ functioneel consultant. Jij wordt verantwoordelijk voor zowel het ontwerpen en implementeren van SQL-databases als voor het in kaart brengen van de bedrijfsprocessen van een organisatie en het vertalen van deze processen naar IT-oplossingen. Jouw takenpakket komt als volgt uit te zien: Ontwerp en implementatie van SQL-databases: Je ontwerpt, ontwikkelt en implementeert SQL-databases om de data behoeften van de organisatie te ondersteunen; Analyse van bedrijfsprocessen: Je analyseert de bedrijfsprocessen van de organisatie om de behoeften van de klant te begrijpen en te vertalen naar

Bekijk vacature »

.Net ontwikkelaars voor de zorgsector

Bedrijfsomschrijving Voor onze klant in de omgeving van Zwolle zijn wij op zoek naar een ervaren .Net ontwikkelaar, bij voorkeur met ervaring binnen de belangrijkste sector van Nederland, namelijk: de zorgsector. Deze internationale organisatie ontwikkelt software voor de zorgsector. Er werken zo'n 25 medewerkers hard aan een oplossing die gebruikt wordt door heel Nederland. Er heerst een informele sfeer waarbij er altijd ruimte is voor een grapje. Je collega's zijn stuk voor stuk sterke ontwikkelaars vanuit verschillende achtergronden en met verschillende leeftijden. Je komt hier terecht in een organisatie die zich hard inzet om de zorgsector te verbeteren. De mogelijkheden

Bekijk vacature »

Pagina: « vorige 1 2 3 volgende »

Jelle -

Jelle -

23/05/2006 11:31:00
Quote Anchor link
jah
om varchars moeten quote's :P
plaatsen die hap :-)

PHP hulp

PHP hulp

14/11/2024 23:52:43

Willem Jan Z

Willem Jan Z

23/05/2006 11:34:00
Quote Anchor link
Ja, volgende vraag, waarom heb je voor een ID een varchar veld nodig :s
sowieso is CHAR sneller, maar gebruik gewoon INT, is nog sneller, en je weet zeker dat er geen gekke dingen in komen, omdat je dan een leuke fout krijgt zoals nu :P

Michel

Michel

23/05/2006 13:03:00
Quote Anchor link
in de artID staan geen integers maar productnamen... :) dus INT kan dan toch niet ? :)

Frank -

Frank -

23/05/2006 13:33:00
Quote Anchor link
Michel:
in de artID staan geen integers maar productnamen... :) dus INT kan dan toch niet ? :)
Productnamen? Ik had hier het id (nummer) verwacht van het id dat je gebruikt in de tabel 'producten'. Dat is namelijk een tabel die ik eveneens verwacht in je databasemodel.

Maar eerlijk gezegd krijg ik een beetje het gevoel dat het hele databasemodel eens tegen het licht moet worden gehouden. Heb je wel aan normalisatie e.d. gedaan?

Edit: typo
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Frank -

Michel

Michel

23/05/2006 14:54:00
Quote Anchor link
Als ik wist wat Normalisatie was... dan had ik het gedaan.. Op school gaan ze dat volgend schooljaar pas behandelen :\

Michel

Michel

23/05/2006 16:04:00
Quote Anchor link
Okeej... ik heb hier ff de tut over basis normaliseren gelezen.. en dan kan je idd niet zomaar ID's er tussen rossen.. :P

ik heb ze nu ff een logischere naam gegeven

artikelvpr
en
locatievpr

vpr staat voor van product

Kan iemand me nu misschien proberen verder te helpen met de querie? Hij schrijft niets weg in de database en geeft een error aan zoals ik die in en paar postst terug had neergeschreven :) mvg. michel

Michel

Michel

24/05/2006 13:04:00
Quote Anchor link
Helemaal niemand meer :P?

Wout van der Burg

Wout van der Burg

24/05/2006 14:22:00
Quote Anchor link
Michel:
Als ik wist wat Normalisatie was... dan had ik het gedaan.. Op school gaan ze dat volgend schooljaar pas behandelen :

verwacht er maar niet teveel van op school
spreek uit ervaring.. :)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Wout van der Burg

Michel

Michel

24/05/2006 14:42:00
Quote Anchor link
Ja ik heb hier al een korte tut gelezen over het hele normaliseren! :) maar volgens mij is mijn database dat nu wel aardig ;) Ik moet alleen deze functie nog voor elkaar krijgen en dan ben ik bijna klaar met mijn project :D

Kvind het alleen jammer datk nog zon beginner ben en het nog lastig vind om dingen zelf uit te vogelen enzow... :(

Frank -

Frank -

24/05/2006 16:17:00
Quote Anchor link
Quote:
k heb dus 1 tabel die de voorraad bijhoud. meer niet..

die ziet er als volgt uit

+++++++++++++++++++++++++++++++++
+ .Productgroep.|.leveranc.|.artID.|.locatieID.|aant
+++++++++++++++++++++++++++++++++
||..Alcatel..........|Ascom.....|Omni..|......S14...|...4..
------------------------------------------------------------

Quote:
volgens mij is mijn database dat nu wel aardig

Het feit dat jij de naam van de productgroep en de naam van de leverancier opslaat in deze tabel, geeft al aan dat het alles behalve een aardig datamodel is. Ascom is namelijk wat anders dan Asscom of ascomm. Dit soort fouten zijn zo gemaakt, maar mogen gewoon niet voor kunnen komen. Leg gewoon een verband met de tabel 'leveranciers' door het id van de leverancier in de tabel 'voorraad op te slaan'. Al is ook dit discutabel. Wat heeft een leverancier met de voorraad te maken? Een leveranvier hoort bij een bepaalt product (gelijke producten van verschillende leveranciers zullen verschillende productnummers hebben). Het is dus niet nodig om deze informatie nogmaals op te slaan in de tabel 'voorraad'. Dit geldt ook voor de productgroep. Dit is wederom een eigenschap van het product, niet van de voorraad.

Verder hoop ik dat je er rekening mee houdt, dat een voorraad op meerdere locaties kan liggen.

Maar het belangrijkste is dat je gaat normaliseren. Dat is niet iets dat je zo even onder de knie krijgt, daarvoor moet je echt de handen uit de mouwen steken. Daar zullen heel wat uurtjes in gaan zitten, wil je daar een beetje handigheid in krijgen.

Tip: Zodra je informatie dubbel opslaat, weet je voor 95% zeker dat je fout bezig bent. Een naam die 2x voorkomt, vrijwel altijd fout. Een belangrijke uitzondering zijn facturen. Een prijs kan wijzigen, maar een prijs die op een factuur staat, kan niet meer wijzigen, het artikel is al verkocht en de deur uit. Die zul je dus apart moeten opslaan. Dit geldt overigens voor meerdere gegevens die je op facturen zet. Inclusief het btw%, dat kan ook wijzigen.

Michel

Michel

26/05/2006 00:16:00
Quote Anchor link
Okeej.. ik zie het wel een beetje wat je bedoeld.. dat controleren van die data.. dat word gedaan ;)...

Er zit namelijk een controleer knop in die checkt of de naam ascom daadwerkelijk bestaat... zoja.. vul de textbox in die READONLY is.. dus die is al niet aan te passen... en hij verstuurd dan data vanuit die textboxen :) Dat leek mij wel een aardig goed systeem :)

Redundantie (dubbele data toch?) komt niet voor... want ik ben nu dus met het controle systeem bezig dat
Als
Productnaam
Staat op
locatie2
En
Heeft
Leverancier3
Dan
Updaten
Anders
Nieuw product toevoegen

Ik hoop dat je een beetje snap hoe het systeem in elkaar steekt :) anders wil ik wel ff wat screenies maken en die hier posten dan weet je wat ik bedoel!:)

Michel

Michel

29/05/2006 09:20:00
Quote Anchor link
Heeft iemand voor hierboven een idee?, want met mijn bestaande code past ie niets aan..

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
<?php
 $sql
= "
        SELECT
            *
        FROM voorraad
        WHERE     productgroep = '"
.$_GET['product_groep']."',
        AND        artID = '"
.$_GET['artikel_code']."'
    ;"
;
    $res = mysql_query($sql);
    if(mysql_num_rows($res) > 0)
    {

// hier word het product geupdate als het bestaat
        $sql2 = "
            UPDATE voorraad
            SET aant = aantal + '"
.$_GET['aantal']."'
            WHERE     productgroep = '"
            AND        artID = '"
.$_GET['artikel_code']."'
        ;"
;
    }

else
    {
      // Hier word het product ingeboekt als het nog niet bestaat!
        $sql2 = "
            INSERT INTO voorraad (productgroep, artID, aantal, leveranc, locatieID)
            VALUES(
                '"
                "
.$_GET['artikel_code'].",".$_GET['aantal'].",".$_GET['leverancier_code'].",".$_GET['locatie_code']."
            );"
;
    }

mysql_query($sql2);
?>

- wes  -

- wes -

29/05/2006 09:33:00
Quote Anchor link
echo je $sql en je $sql2 eens

Michel

Michel

29/05/2006 09:53:00
Quote Anchor link
Notice: Undefined variable: sql in C:\Program Files\xampp\htdocs\mervoorraad\mbinboeken2.php on line 96

Notice: Undefined variable: sql2 in C:\Program Files\xampp\htdocs\mervoorraad\mbinboeken2.php on line 98

Michel

Michel

29/05/2006 11:20:00
Quote Anchor link
Zegt dat iets? want er lijkt me eigenlijk niets mis met de query... :(

- wes  -

- wes -

29/05/2006 11:23:00
Quote Anchor link
hij komt niet eens op het punt waar de code van hierboven staat.

Michel

Michel

29/05/2006 11:27:00
Quote Anchor link
MAar dat hoort hij toch ook nog niet te doen ? pas als ik op de knop query verzenden klik.. dan activeert hij toch pas de code? Maar kan jij er zo ook geen error uit halen of iets dergelijks ? want ik zie nu niet meer wat ik verkeerd doe...

En mijn project deadline is morgen.. en dit is in feite de laatste functie die af moet... dusik hoop dat iemand mij nog kan helpen!!!:)

- wes  -

- wes -

29/05/2006 11:34:00
Quote Anchor link
die code hierboven, zet op regel 32 :

echo 'SQL1: '.$sql.'<br>SQL2: '.$sql2;

Michel

Michel

29/05/2006 11:43:00
Quote Anchor link
Resultaat:

SQL1:
SQL2:

- wes  -

- wes -

29/05/2006 12:25:00
Quote Anchor link
vind ik erg knap, aangezien dat betekend dat wat jij hierboven hebt staan gewoon er eigenlijk niet staat.

Pagina: « vorige 1 2 3 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.