100% width probleem

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Junior .NET developer

Functie Ons programma is voor afgestudeerde enthousiastelingen die het als een uitdaging zien om met een klein dynamisch team bij de grootste bedrijven van Nederland aan de slag te gaan. Tijdens jouw dienstverband word jij begeleid door een talent manager. Het ontwikkelen van jouw talent staat hierbij centraal. Het programma doorloop je met een team van circa 8 Mede- trainees. De eerste maand start je met een fulltime inhouse opleiding. Deze staat geheel in het teken van de werkzaamheden die jij verder in het programma zult uitvoeren. Na deze opleidingsmaand ga je aan de slag in een dynamische omgeving bij

Bekijk vacature »

.NET Developer

Dit ga je doen Binnen het team bouw je aan een applicatie met andere .Net Developers, testers een Product Owner en een Business Analyst. Met het team wordt de backlog besproken. In overleg claim jij jouw deel en zorgt ervoor dat onderhoud en innovatie wordt gerealiseerd. Het project dat momenteel draait is het opgraden van de omgeving. Doorontwikkelen van de huidige applicatie; Overleggen met teamleden om de backlog te verdelen; Onderhouden van de huidige omgeving; Sparren met de business en het ophalen van nieuwe requirements. Hier ga je werken De organisatie is een van de grootste landelijke aanbieder van diverse

Bekijk vacature »

Back-end programmeur

Functieomschrijving Heb jij kort geleden je MBO of HBO ICT in ontvangst mogen nemen? Of ben je klaar voor een nieuw hoofdstuk in jouw carrière? Voor een uitdagende werkgever in de regio van Tilburg zijn wij op zoek naar een ambitieuze back-end programmeur met affiniteit met MS Acess. Samen met een enthousiast team ben je verantwoordelijk voor het bouwen van maatwerk software voor hun klanten. Je hebt kennis of ervaring van SQL, Maar affiniteit met MS Acess is nog belangrijker. Je bent sociaal naar klanten en flexibel ingesteld. Je denkt altijd in kansen en gaat graag de uitdaging aan. Verder

Bekijk vacature »

3D BIM Add-on Developer

Als 3D BIM add- on ontwikkelaar bij KUBUS ontwikkel je add-ons (BCF Managers genaamd) voor de toonaangevende building information modeling (BIM) programma's Revit, Navisworks, Archicad, AutoCAD en Tekla Structures. BCF Managers maken gegevensoverdracht mogelijk tussen BIM-software en BIMcollab. Je werkt zowel aan de front- als aan de back-end. Als softwarebedrijf bevindt KUBUS zich in een unieke positie. We bouwen aan onze eigen producten die wereldwijd door tienduizenden gebruikers worden gebruikt. Ons bedrijf heeft precies de juiste grootte: groot genoeg om echt impact te maken in de markt, maar klein genoeg om als individuele ontwikkelaar invloed uit te kunnen oefenen en

Bekijk vacature »

Lead Webdeveloper

As Lead Web Developer at KUBUS you are responsible for the implementation design of requirements and the software architecture of the web application and services of BIMcollab. In your role as lead developer you will naturally search for the optimum between the required implementation time, the performance of the application and a fast go-to-market of features, in line with our automated test and release train. Together with the other senior developers in your team you monitor the architecture of the application and you advise the product owner about necessary refactoring to improve the maintainability of the platform. Our development team

Bekijk vacature »

Applicatiebeheerder/ Ontwikkelaar

Dit ga je doen - Verantwoordelijkheid dragen voor het complexe applicatielandschap; - Schakelen met eindgebruikers en leveranciers; - Verdeling in werkzaamheden tussen dagelijks beheer ontwikkelen; - Het analyseren van de behoeften van gebruikers en het vertalen hiervan naar functionele specificaties voor de applicaties; - Actief bijdragen aan het leveren van passende oplossingen voor het applicatielandschap. Hier ga je werken Deze organisatie, gevestigd in de regio van Amsterdam is een van de meest toonaangevende mediaorganisaties in Nederland. Door de organisatiecultuur krijg jij veel ruimte om initiatief te nemen en zelfstandig aan het werk te gaan. Samen met het IT team zorg

Bekijk vacature »

Senior Airport Developer ( System engineer)

De functie Nice to know (you) De nieuwe A-pier wordt de duurzaamste van Schiphol. Als deze af is ligt er 4000 vierkante meter zonnepanelen op het dak. En de toiletten? Die spoelen door met regenwater. we gaan ervoor: het creëren van de meest duurzame en hoogwaardige luchthavens ter wereld. een toekomstbestendig en duurzaam Schiphol. Daar werken we elke dag hard aan in team Development & Sustainability. Jij bent regisseur, expert én aanjager van de ontwikkeling van Schiphol. Connecting your world Hoe maak je de ambities en doelstellingen van Schiphol concreet in een project? De waarde voor Schiphol naar eisen die

Bekijk vacature »

Senior C# Software Ontwikkelaar te Zaandam

Bedrijfsomschrijving Deze werkgever heeft als missie om haar klanten op ICT-gebied volledig te ontzorgen. Ze zijn een ICT bedrijf met een verscheidenheid aan ICT oplossingen waaronder Cloud oplossingen en een groot deel van het werk is gericht op software realisatie. Voor de Enterprise-klanten voert het relatief kleine ontwikkelteam waar jij deel uit van kan gaan maken binnen deze organisatie te Zaandam de grootste opdrachten uit. Niet alleen websites en complexe webapplicaties maar ook mobile apps, web services en complete systeemintegraties! Je moet dan denken aan Dynamics, Sharepoint en Salesforce. Je komt hier terecht in een relatief kleine organisatie met ontzettend

Bekijk vacature »

Backend Developer PHP Laravel SaaS

Dit ga je doen Het ontwikkelen van nieuwe features die bijdragen aan de groei van de klanten van de organisatie; Je denkt mee over nieuwe innovaties, features en verbeteringen in de applicatiearchitectuur; Je draagt bij aan de continue ontwikkeling van jouw team doordat je elke dag streeft naar het verbeteren van jouw eigen prestaties; Je neemt actief deel aan Scrum meetings en de Backend Guild. Hier ga je werken Voor een snel groeiend bedrijf, in de regio Nieuw Vennep, zijn wij opzoek naar een ervaren Backend Developer. De organisatie is actief in de e-commercebranche en ontzorgt haar klanten middels een

Bekijk vacature »

Junior Front-End Developer

Je maakt een vliegende start van je carrière, door meteen mee te bouwen aan de digitale oplossingen van Coolblue. Wat doe je als Junior Front-End Developer bij Coolblue? Als Junior Front-End Developer ben je meteen vanaf de start onderdeel van een development team. Je kijkt veel mee met collega’s en volgt trainingen. Op dat moment komt je wil om te blijven leren naar boven. Daarnaast pak je in de sprints ook je eigen stories op om Coolblue iedere dag een beetje beter te maken. Je sterk analytisch vermogen komt dan goed van pas! Ook Junior Front-End Developer worden bij Coolblue?

Bekijk vacature »

Senior PHP developer

Functie Jouw werkzaamheden zullen grotendeels bestaan uit het in teamverband ontwerpen, vernieuwen en door ontwikkelen van het systeem. Het is echt back-end werk (bijvoorbeeld het doorontwikkelen van een API) en dit moet je dan ook liggen. Ze zijn niet persee gebonden aan talen of tools maar gebruiken graag de technieken die het beste aansluiten op de gegeven oplossing. Voor nieuwe (versies van) componenten maken ze veelal gebruik van Go(lang). Bij aanpassingen aan bestaande onderdelen gebeurt dit in PHP en C++. Het team is heel divers, er hangt een relaxte sfeer en ze organiseren regelmatig leuke music nights, game nights e.d.

Bekijk vacature »

Back-end developer

Dit ga je doen Development d.m.v. XQuery, JSON/XML en REST API's; Ontwikkelen aan een tof en complex zorgplatform; Koppelingen maken met de NoSQL database; Testen en documenteren van de ontwikkelde functionaliteiten; Samenwerking met andere front- en back-end ontwikkelaars. Hier ga je werken Voor een vooruitstrevende organisatie binnen de zorg in Den Haag zijn wij opzoek naar een Back-end Developer die ervaring heeft met o.a.XQuery en Vue.JS of daarin graag zou willen ontwikkelen. Je zal ontwikkelen aan een tof en complex zorgplatform en koppelingen maken met de NoSQL database. Ook het testen en documenteren van de ontwikkelde functionaliteiten behoort tot jouw

Bekijk vacature »

Consultant Low Code Developer

Functie omschrijving Heb jij verstand van datamodellering, NO CODE Platformen en kun jij het aan om projecten te leiden? Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en ben jij HBO afgestudeerd in de richting van IT? Voor een mooie opdrachtgever in omgeving Delft zijn wij op zoek naar een No Code developer die zich bezig gaat houden met het optimaliseren van bedrijfsprocessen bij klanten. Onderdelen functie Je gaat geen code kloppen maar bedenken hoe applicaties eruit moet komen te zien. Je gaat werken met een non code platform, je kunt denken aan Mendix of Betty Blocks. Je bent verantwoordelijk voor

Bekijk vacature »

IT Infrastructuur Developer

IT Infrastructuur Developer Ben jij (bijna) klaar met je HBO studie in de richting van IT? Opzoek naar een spannende eerste baan, waar je ontzettend veel kan leren? Dan hebben wij de ultieme job voor jou! Voor een goede klant van ons in de financiële dienstverlening zijn wij opzoek naar een Junior Infrastructure Developer. Deze baan is een mooie kans om een sterke start te geven aan jouw carrière binnen de IT! De job Je werkt nauw samen met het Devops team, en zal je voornamelijk bezighouden met het automatiseren van infrastructure componenten. De componenten worden opgevraagd door het DevOps

Bekijk vacature »

Experienced Lead Java Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Werklocatie: Delft Vacature ID: 13301 Introductie We are seeking a Lead Java Developer for our team in the area of Delft. You will develop an application used exclusively by the engineers and geologists for site characterizations, which imports raw field and laboratory measurements for further processing, integration, ground modelling, and geotechnical analysis and reporting. The client/server application is entirely written in Java, and the server is hosted in the Amazon cloud, utilizing frameworks such as Spring and Hibernate, and connected to an MS SQL Server RDS instance. There is a trend towards using more

Bekijk vacature »
Ilyes Ahidar

Ilyes Ahidar

11/02/2012 22:51:03
Quote Anchor link
Ik heb een probleem dat ik met het onderstaande broncode duidelijk maak (zet het in een test.html en open het :)).

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN"
    "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd">
<html>
    <head>
        <title>Een voorbeeld</title>
        <style type="text/css">
        .fullw {
            width: 100%;
            background: red;
            color: white;
            font-size: 2em;
            height: 300px;
        }
        .fixed {
            width: 2500px;
            margin-top: 20px;
            background: blue;

}
        </style>
    </head>
    <body>
        <h1>Voorbeeld van mijn 100% probleem</h1>
        <div class="fullw">
            Dit zou 100% van de inhoud moeten zijn, maar het is 100% van de scherm grootte (dat is niet wat ik wil!).
        </div>
        <div class="fixed">Dit is een fixed size van 2500px (2500px moet hoger zijn dan jouw maximal schermpixels in de breedte!).</div>
        <p>
            Wat ik dus wil bereiken, is dat de rode balk net zo breed is als de blauwe balk.
        </p>
    </body>
</html>

edit:
In het voorbeeld hierboven heb ik 2 div's met ieder een eigen kleur (resp. rood en blauw) waarbij de hoogte op 300px is gezet. De rode heeft een width:100% terwijl de blauwe een width:2500px heeft. Mijn probleem is dus dat de rode balk net zo breed moet worden als de blauwe (van 2500px). Nu wordt de rode net zo breed als de browserwindow. Hoe kan dit probleem dus oplossen?
Gewijzigd op 11/02/2012 23:01:05 door Ilyes Ahidar

PHP hulp

PHP hulp

11/01/2025 09:02:33

Jeroen VD

Jeroen VD

11/02/2012 22:54:26
Quote Anchor link
Zou je misschien je probleem eronder kunnen typen? Dat leest wat lekkerder, en bij mij komen er geen scrollbalken bij de code

Ilyes Ahidar

Ilyes Ahidar

11/02/2012 22:59:09
Quote Anchor link
@jeroen vd:
Voor jouw de vraagstelling er onder geplaatst :)! Waarschijnlijk bekijk je dit met je tablet ^^?

edit:
of telefoon.
Gewijzigd op 11/02/2012 22:59:27 door Ilyes Ahidar

Wouter J

Wouter J

11/02/2012 23:01:48
Quote Anchor link
De oplossing is vrij simpel. Als je om alle bij de divjes een wrapper zet, bijv:
Code (php)
1
2
3
<div id="wrapper">
 <!-- divjes -->
</div> <!-- end of #wrapper -->

en deze wrapper float: left; meegeeft ben je klaar.

Float: left; betekend dat het element zich gaat aanpassen aan zijn content. Zonder float: left; is de width gelijk aan 100%, met float: left; wordt de width even groot als de grootte van de content + padding (+ borders).

Ilyes Ahidar

Ilyes Ahidar

11/02/2012 23:05:49
Quote Anchor link
Het werkt:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN"
    "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd">
<html>
    <head>
        <title>Een voorbeeld</title>
        <style type="text/css">
        .fullw {
            width: 100%;
            background: red;
        }
        .fixed {
            width: 2500px;
            margin-top: 20px;
            background: blue;

}
        .container {
            float:left;
        }
        </style>
    </head>
    <body>
        <h1>Voorbeeld van mijn 100% probleem</h1>
        <div class="fullw">
            Dit zou 100% van de inhoud moeten zijn, maar het is 100% van de scherm grootte (dat is niet wat ik wil!).
        </div>
        <div class="fixed">Dit is een fixed size van 2500px (2500px moet hoger zijn dan jouw maximal schermpixel in de breedte!).</div>
        <p>
            Wat ik dus wil bereiken, is dat de rode balk net zo breed is als de blauwe balk.
        </p>
        <h1>De zelfde div's, maar dan in een container:</h1>
        <div class="container">
            <div class="fullw">Nummer 1</div>
            <div class="fixed">Nummer 2</div>
        </div>

</body>
</html>

Maar is er echter geen andere manier waarop dit opgelost kan worden zonder gebruik te maken van een container?

Wouter J

Wouter J

11/02/2012 23:10:48
Quote Anchor link
Nee, want dan wordt de width van de <body> gepakt en dat is de breedte van het scherm.

Je zou ook de body tag kunnen gebruiken als wrapper, maar ik zou dit uit semantische redenen niet doen. Wat is er erg aan een wrapper? (het is een van de tags die in zo'n beetje elke site zit)

Ilyes Ahidar

Ilyes Ahidar

11/02/2012 23:12:40
Quote Anchor link
"Wat is er erg aan een wrapper?" -Het is dat ik er al zoveel heb :S :P. Maar ik loop mijn html/css maar eens een keer goed door om te zien of ik met minder div's kan werken.
Bedankt voor de reacties!
Gewijzigd op 11/02/2012 23:12:55 door Ilyes Ahidar

Jeroen VD

Jeroen VD

11/02/2012 23:15:32
Quote Anchor link
Gracias. Inderdaad telefoon. Maar wouter: float : left heeft toch geen vaste waarde? Dus kan deze div toch even groot worden als de content, maar die content is toch altijd verschillend?

Wouter J

Wouter J

11/02/2012 23:19:36
Quote Anchor link
Een browser pakt met float: left; de breedte van de content en plaatst die als breedte van de div.

Voorbeeldje: http://tinkerbin.com/5btmtjev

@Ilyes, je hoeft niet een nieuwe wrapper te maken. Dit kun je ook op een bestaande wrapper uitvoeren, niet iedere stijl heeft een aparte wrapper nodig.
Gewijzigd op 11/02/2012 23:21:13 door Wouter J

Jeroen VD

Jeroen VD

11/02/2012 23:25:38
Quote Anchor link
Ow hehe ik snap m. Het maakt niet uit of die content variabel is, maar de hele wrapper krijgt de breedte van de content, ipv aparte div breedtes?

Ilyes Ahidar

Ilyes Ahidar

11/02/2012 23:55:39
Quote Anchor link
Oke, ik heb wat zitten puzzelen, maar kom er met mijn probleem nog niet uit.
Ik moet namelijk een container-full-width div hebben met daarin een andere div die gecentreerd is (gecentreerd op de 100% van de browserwindow).

Dus een voorbeeld in de praktijk:
Voor een header. Ik wil dus een background image content-fullwidth van links t/m rechts met daarin een 960px container met de daadwerkelijk menu/logo/etc gecentreerd volgens de fullwidth van de window.
Als de content 2500 px breed zou zijn, dan zou mijn content-container zich bevinden op 2500px/2-960px/2 t/m 2500px/2+960px/2. Maar wat ik wil is dat het op mijn window-fullwidth centreert. Dus als mijn browser-window 1000px breed zou zijn 1000px/2-960px/2 t/m 1000px/2+960px/2.

Ik hoop dat je snapt wat ik hierboven probeer uit te leggen! Je zou mijn probeem eventueel hier in het echt kunnen zien: beta#qmodo#nl (verander de # in een .)

Toevoeging op 12/02/2012 00:52:30:

Na intensieve forensisch onderzoek (google :P) en het bekijken van andere websites, trek ik de conclusie dat dit een bekend probleem is waarbij er geen echte oplossing is. Oplossingen lijken beperkt tot de content niet centreren, de site fluid maken of gewoon negeren (ik kies de laatste waarschijnlijk).

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.