1e woord tussen <span></span>

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Fullstack Software Developer

Functieomschrijving Voor een ambitieuze werkgever in regio Roosendaal zijn wij op zoek naar een Full Stack C#.NET Developer. Als software programmeur ben je verantwoordelijk voor het bouwen van webapplicaties, apps en dashboards voor de eigen IOT-oplossingen. Je werkt samen met andere developers en engineers om de sensoren in machines uit te lezen en deze data om te zetten in management informatie voor jullie klanten. Taken en verantwoordelijkheden: Verder ontwikkelen en onderhouden van webapplicaties, dashboards en apps voor de eigen IOT-oplossingen; Testen en goedkeuren van de software; Je gaat aan de slag met de volgende technologieën en frameworks: C#, JS frameworks,

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Dit ga je doen Het onderhouden, ontwikkelen en testen van front-end software van diverse klant- en medewerkersapplicaties; Het ontwikkelen van maatwerk front-end oplossingen in Vue.js en participeren in een scrumteam; Mede-verantwoordelijk voor het begeleiden en coachen van drie junior front-end developers; Verantwoordelijk voor code-reviews en het opstellen van de juiste documentatie zoals userstories en API ontwerp; Participeren in diverse projecten t.b.v. optimalisatie van diverse applicaties; Het opzetten van API koppelingen met externe applicaties. Hier ga je werken Betreffende organisatie is gevestigd in de regio van Swifterbant en is al ruim 20 jaar lang bedreven in het ontwikkelen en aanbieden van

Bekijk vacature »

Traineeship Full Stack .NET Developer

Dit ga je doen Start op 7 augustus 2023 bij de Experis Academy en ontwikkel jezelf tot een gewilde Full Stack .NET Developer. Maar hoe ziet het traineeship eruit en wat kun je verwachten? Periode 1 De eerste 3 maanden volg je fulltime, vanuit huis, een op maat gemaakte training in teamverband. Je leert belangrijke theorie en krijgt kennis van de benodigde vaardigheden en competenties die nodig zijn om de IT-arbeidsmarkt te betreden. Zowel zelfstandig als in teamverband voer je praktijkopdrachten op het gebied van front- en backend development uit. Wat er per week op het programma staat kun je

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Als junior .NET Core developer wordt jij onderdeel van ons team met drie breed ontwikkelde software engineers en een flexibele schil met zes ervaren freelancers. Jij gaat mee in de visie van onze organisatie om als IoT partner in deze branche specifieke markt “het” platform te blijven innoveren en deze ook steeds slimmer te maken. Wij hopen dan ook zeker dit in de toekomst te kunnen realiseren met bijvoorbeeld Artificial Intelligence. De architectuur van ons platform is opgemaakt uit een deel eigen protocol, een interface laag en een laag welke de protocollen van derde partijen vertaald naar het eigen

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie The position we have for you As a .NET developer you will work for one of our customers active in the High Tech Industry. Our customers are mainly located in the Eindhoven area. We are very selective when it comes to the projects we accept and therefore only focus on innovative and complex projects. Because our customers are mainly specialized in machine construction, you often work close to the machines. Our team currently consists of Embedded engineers, IOT developers and Cloud engineers. We mainly work on Microsoft projects where WPF, UWP, .NET Core and Microsoft Azure are used. Eisen

Bekijk vacature »

Junior/medior PHP developer Onderwijssector

Functie Momenteel zijn ze op zoek naar een developer die, veelal fullstack, mee gaat werken aan de ontwikkeling van de producten en zo helpt aan de uitvoering van hun ontwikkelprojecten. Je komt te werken binnen hun development team bestaande uit 6 ontwikkelaars. Ze staan zowel open voor meer junior als medior/senior developers. Je kunt snel veel verantwoordelijkheid krijgen en doorgroeien binnen het bedrijf. Bovendien ben je betrokken bij het bepalen van de product roadmap en de inbreng van (nieuwe) technologieën. De applicaties waaraan je werk worden gebruikt op onderwijsinstellingen door heel Nederland. De tech-stack bestaat voornamelijk uit Laravel (PHP), Vue.js

Bekijk vacature »

Mendix Consultant / Developer

Dit ga je doen Het in kaart brengen en analyseren van de functionele wensen van de klant rondom Mendix applicaties; Het fungeren als sparringpartner voor de (interne) klanten; Het opstellen van requirements en het vertalen hiervan naar technische mogelijkheden; Het opstellen van user stories; Het bouwen van de Mendix applicaties in samenwerking met jouw team of zelfstandig; Het testen van op te leveren software en het zorg dragen voor de implementatie; Trainen van gebruikers in het gebruik van de applicatie; Werken in een Agile omgeving. Hier ga je werken De organisatie begeeft zich in de retail branche en focust zich

Bekijk vacature »

Senior .NET developer

Klaar voor een nieuwe uitdaging? Welke technologieën gaan schuil achter de dagelijkse energievoorziening? Als senior .NET developer bij Kenter maak jij samen met je team het verschil, zowel voor de interne organisatie als voor eindklanten. Samen bouwen jullie aan innovatieve dienstverlening met behulp van de nieuwste technologieën en tools. Het is een functie met veel vrijheid, goede arbeidsvoorwaarden én je draagt jouw steentje bij aan de energietransitie. Klinkt dit als iets voor jou? Lees dan verder of solliciteer direct! Wat ga je doen als senior .NET developer? Als senior .NET developer bij Kenter (onderdeel van Alliander) ben je van onschatbare

Bekijk vacature »

PHP developer (Symfony, Doctrine)

Functie Als PHP developer wordt er een hoge mate van zelfstandigheid verwacht, maar ook dat je goed opereert in een team waar kennis wordt gedeeld en dingen als codereviews erg veel voorkomen. Kwaliteit staat voorop, mede hierom werken ze bijvoorbeeld zonder echte deadlines in hun sprints. De SaaS-applicatie wordt volledig ontwikkeld in PHP en Symfony. De module bestaat uit een stuk informatie verrijking en intelligentie wat resulteert in een medische check. De logica wordt daarom in de code geïntrigeerd. Je bent onder andere bezig met complexe databases waar meer dan 80.000 medicijnen op verschillende niveaus in staan, die maandelijks worden

Bekijk vacature »

Ambitieuze medior developer

Wat je gaat doen: Heb jij al een paar jaar ervaring als developer maar wil jij naar the next level? In ons NextLevelDev Programma helpen wij jou om de volgende stap te zetten: een mooi programma aan trainingen op het gebied van Java, hippe frameworks, Agile/Scrum, OCP-certificering en optioneel: andere JVM-talen als Kotlin en Scala; Cloud (AWS, Azure, GCP) Soc Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun

Bekijk vacature »

Top Low-Code Developer Gezocht!

Bedrijfsomschrijving Unieke Kansen, Uitstekende Arbeidsvoorwaarden & Inspirerend Team Wij zijn een toonaangevende, internationale organisatie die de toekomst van technologie vormgeeft door het creëren van innovatieve en baanbrekende oplossingen. Ons succes is gebaseerd op een hecht en gepassioneerd team van professionals die altijd streven naar het overtreffen van verwachtingen. Als jij deel wilt uitmaken van een dynamische, vooruitstrevende en inspirerende werkomgeving, dan is dit de perfecte kans voor jou! Functieomschrijving Als Low-Code Developer ben je een cruciaal onderdeel van ons team. Je werkt samen met collega's uit verschillende disciplines om geavanceerde applicaties te ontwikkelen en te optimaliseren met behulp van Low-code

Bekijk vacature »

Junior Developer Low-code

Dit ga je doen Low-code ontwikkeling van software voor landelijk bekende organisaties; Samenwerken in een team van 10 collega's; Opleveren van mooie eindproducten, middels de Agile methodiek; Direct contact met de eindklant over de gewenste oplossingen. Hier ga je werken Als startende IT-professional kom je te werken in de regio van Lelystad bij een organisatie die met toonaangevende klanten uit heel Nederland samen werkt. De producten en diensten van de organisatie bereiken miljoenen Nederlanders. Hierbij komt een grote hoeveelheid informatie kijken en deze moet discreet en veilig verwerkt worden. De processen die hierbij horen worden door het IT team vormgegeven.

Bekijk vacature »

Airport Developer / System engineer

De functie Als onze nieuwe Airport Developer / System Engineer is je doel om uit nieuwbouw- en onderhoudsprojecten maximale waarde te creëren voor Schiphol Group en haar stakeholders. Vanuit je visie en expertise, maar ook (technologische) ontwikkelingen, wetgeving en beleid vertaal je klantwensen naar een gedegen programma van eisen. In de planontwikkelingsfase werk je nauw samen met Plan Ontwikkelaars om je kennis in te brengen ten behoeve van de kwaliteit van het investeringsvoorstel. Je overlegt met diverse partijen, stelt de vraag achter de vraag en verbindt zo de belangen van de luchthaven, proceseigenaar en asseteigenaar om tot een gedragen ontwikkelopgave

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar C# .NET

Functie omschrijving Startende Software Ontwikkelaar gezocht met kennis van C# .NET! Ben jij net klaar met je opleiding en ben je op zoek naar je eerste echte werkervaring? Of heb jij al enige werkervaring maar ben toe aan iets nieuws? Dan is dit de perfecte kans voor jou! Wij zoeken namelijk een Junior Software Ontwikkelaar die klaar is voor een nieuwe uitdaging bij een leuke werkgeven in de regio Zeist. In deze functie werk jij vaak aan verschillende projecten en ga je bij klanten op bezoek. Ben jij op zoek naar een functie met uitdaging, diversiteit en verantwoordelijkheid? Dan is

Bekijk vacature »
Patrick Akkers

Patrick Akkers

29/08/2012 05:15:11
Quote Anchor link
Hallo leden,

ik heb een database waarde genaamd $row_product['weergave']

Daarin zit bijvoorbeeld:

1+1 gratis
2e halve prijs

Nou haal ik deze uit de database en explode ik deze en stop ik deze vervolgens in de DIV:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<?php $aktie = explode( ' ', $row_product['weergave'] );

echo '
<div id="ballon">
<span>'
.$aktie[0].'</span>
<strong>'
.$aktie[1].' '.$aktie[2].'</strong>
</div>'
;

?>

Elke keer als er een aktie uit de database geladen wordt moet het eerst ge-explode woord tussen <span> en de rest moet tussen <strong>
Nu werkt bovenstaande wel bij 2e halve prijs, maar niet bij 1+1 gratis, want 1+1 gratis zijn maar 2 woorden.

Hoe kan ik dit wel voor elkaar krijgen?

PHP hulp

PHP hulp

25/11/2024 07:19:59

Obelix Idefix

Obelix Idefix

29/08/2012 08:07:45

Eddy E

Eddy E

29/08/2012 08:34:37
Quote Anchor link
Beetje flauw Obelix. Dat is toch duidelijk hetzelfde topic? Hij vraagt gewoon om een antwoord. Het antwoord op PFZ zal hem mogelijk helpen.
Op PHPhulp gaan ze kinderachtig verwijzen naar zichzelf.

Je zou kunnen kijken of het eerste teken een 1 is (met $string{0} == '1').
Zo ja: dat veranderen.

Wat je ook (vooraf) kan doen is dit:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
<?php
// even valsspelen
$row_product['weergave'] = '1+1 gratis';

$actie = $row_product['weergave']; // vanuit database
$actie = str_replace("+", " +", $actie); // zo krijg je losse delen met je +
list($span, $strong) = explode(' ', $actie, 2); // krijg 2 delen met spaties!

echo '<div id="ballon">
   <span>'
.$span.'</span>
   <strong>'
.$strong.'</strong>
</div>'
;

?>

Door de 2 in de explode() zal hij stoppen bij 2 delen. Dus de andere spaties blijven bestaan. Door een spatie toe te voegen aan de plus, zal hij daar splitsen.n.

En het is actie met een C, niet met een K.

Online: http://codepad.org/v2rWaO7g

Toevoeging op 29/08/2012 08:41:18:

In het kort:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<?php
$str
= explode(' ', str_replace("+", " +", $row_product['weergave']), 2);

echo '<div id="ballon">
   <span>'
.$str[0].'</span>
   <strong>'
.$str[1].'</strong>
</div>'
;

?>
Gewijzigd op 29/08/2012 08:38:01 door Eddy E

Wouter J

Wouter J

29/08/2012 09:42:49
Quote Anchor link
Eddy, en toch vind ik de oplossing op pfz beter.

Tevens vind ik het ook een beetje flauw om het handelen van 1 iemand meteen toe te wijzen aan het handelen van 'heel phphulp'.
En ja, topics op 2 forums posten is irritant. Wij doen hier ons best, terwijl het daar nu al is opgelost.

Eddy E

Eddy E

29/08/2012 11:35:01
Quote Anchor link
Ik zie daar geen oplossing dan het gebruik van onbenoemde string-functies hoor.
Met strpos() heb je leuk de positie van de eerste spatie, maar meer niet. En met substr() kan het ongetwijfeld ook, maar of dat beter is?
Het kan ook inderdaad met substr() of zelfs met 1 regel preg_replace():

Code (php)
1
2
3
4
5
<?php
echo '<div id="ballon">
   <span>'
.preg_replace('/ /', '</span> </strong>', $row_product['weergave'], 1).'</strong>
</div>'
;
?>

Zo zijn er wel tientallen manieren. Ik geef er een die ikzelf duidelijk en overzichtelijk vindt.

Heel PHPhulp was inderdaad wat overdreven. Had het beter persoonlijk kunnen houden.
Toch is de eerste reactie op een hulppost vaak wel toongevend. Als dat alleen maar verwijzend is naar een ander (eigen) topic, vind ik dat flauw. Alsof hij dat zelf niet weet/ziet.
Blijkbaar zijn ze op PFZ sneller en behulpvaardiger?
Ik probeer hier dan ook hulpvaardig te zijn, maar krijg weer over me heen dat het niet goed genoeg is. Waar is jouw betere oplossing? En waarom zet je die niet neer, i.p.v. mij aan te spreken?

Wouter J

Wouter J

29/08/2012 12:01:26
Quote Anchor link
Natuurlijk, er zijn heel wat opties. En een goede optie, tja dat is deels persoonlijk (vandaar dat ik ook zei 'vind ik (...) beter') en deels wat de snelste en meest overzichtelijke methode is. Ik ben zelf van mening dat je functies zoveel mogelijk moet gebruiken waarvoor ze gemaakt. In dit geval gaat het over een string die we willen bewerken, als er dan een optie is om dit met string functies op te lossen verkies ik die boven het werken met array functies. Maar nogmaals: Dit is persoonlijk.

Wat ik wel weet is dat ik de preg oplossing niet zou gebruiken, dat vertraagd je script aanzienlijk.

En natuurlijk, de reactie van O&I is soms een beetje te kort door de bocht. Maar cross-posting is wel waar mensen zich aan ergeren. Zie ook de uitleg van O&I: http://www.phphulp.nl/php/forum/topic/code-herhaalt/86361/#618761

Om toch nog flink ontopic te eindigen:
Mijn oplossing zou dit zijn:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<?php
// haal de positie op van de eerste spatie in de string
$pos = strpos($str, ' ');

// met substr pak je alle tekst vanaf het begin (0) totaan de positie van de spatie
// en dat plaatsen we tussen <em> (kun je veranderen in elke tag of tekst die je wilt)

$span = '<em>'.substr($str, 0, $pos).'</em>';

// vervolgens echoën we dat eerste woordje met het element en daarna de tekst vanaf
// de positie van de spatie

echo $span.substr($str, $pos);
?>

En welke van de 3 oplossing het snelst is? http://phphulp.wouterj.nl/PHPbench/?test=first-word-highlight
Dan wint de eerste optie van jou.

PS: Bij het maken van mijn voorbeeld code leek het toch wat ingewikkelder dan ik dacht.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

29/08/2012 12:10:33
Quote Anchor link
Wouter J op 29/08/2012 12:01:26:
En welke van de 3 oplossing het snelst is? http://phphulp.wouterj.nl/PHPbench/?test=first-word-highlight
Dan wint de eerste optie van jou.

Offtopic:

Ja, en voor welke optie ga je dan? De snelste, of de meest overzichtelijke. Vroeg je me dat een jaar geleden dan had ik gezegd: voor de snelste! Vraag je me het vandaag, dan denk ik dat ik zou zeggen: voor de meest overzichtelijke. Dan kan ik namelijk snel en makkelijk zien wat de code doet. Maar theoretisch wordt je website er dus iets "trager" van.
Gewijzigd op 29/08/2012 12:11:04 door Ozzie PHP

Eddy E

Eddy E

29/08/2012 12:33:33
Quote Anchor link
Die preg_replace() is er toch voor? Valt af vanwege traagheid.

Of je nou explode() of strpos()/substr() gebruikt maakt elkaar ook bar weinig.... 16% van 5 microseconde = 0,8 microseconde....

Jouw manier kan inderdaad net zo makkelijk. Beetje lood om oud ijzer.

Erwin H

Erwin H

29/08/2012 13:14:37
Quote Anchor link
preg_replace is voornamelijk voor complexe zoekacties in strings. Het hele idee van regular expressions is dat je complexe patronen kan herkennen. Omdat het daarvoor gebouwd is, is het erg uitgebreid. Dat heeft als nadeel dat je al die complexiteit ook meeneemt in kleinere, simpelere zoektochten. Vandaar dat het dan traag wordt.

Dus is het er voor gebouwd? Ik zou zeggen: niet voor dit soort simpele acties.

Patrick Akkers

Patrick Akkers

29/08/2012 16:55:45
Quote Anchor link
Hallo,

ten eerste bedankt voor de vele reacties!
Ik heb een hoop los gemaakt merk ik, was niet mijn bedoeling.
De reden dat ik mijn topic op meerdere sites plaats is enkel omdat ik dan verschillende oplossingen krijg waaruit ik achteraf de beste kan kiezen.
Daarbij geeft de ene persoon meer uitleg bij een script dan de ander, waardoor ik het beter kan begrijpen.
Het was dus niet mijn bedoeling mensen ergernis te bezorgen.

Ik heb uiteindelijk gekozen voor het script van Wouter J, aangezien mij dat het meest duidelijk is.
Het geeft overzichtelijk weer wat het doet waardoor ik het begrijp wanneer ik later nog aan het script zal werken.

Bedankt voor de hulp!

Willem vp

Willem vp

30/08/2012 18:35:39
Quote Anchor link
Eigenlijk vind ik alle gegeven oplossingen niet meer dan symptoombestrijding.

Het betreft hier een beperkt aantal verschillende strings die waarschijnlijk wel vaak voorkomen. Ik zou dan ook in de database de kortingen opslaan als codes, bijvoorbeeld:

1 => 1+1 gratis
2 => 2e halve prijs
3 => 4e gratis
4 => 30% korting
(etc)

Voor je database is dat ook interessant, want zo kun je veel efficiënter een query uitvoeren waarin je alle producten opvraagt met een bepaalde korting.

Vervolgens maak je (bijvoorbeeld, want er zijn verschillende manieren om dit op te lossen) een array waarin de HTML-code van de ballon-divs zit:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
<?php
$kortingkreten
= array (
   1 => '<div id="ballon"><span>1+1</span><strong>gratis</strong></div>',
   2 => '<div id="ballon"><span>2e</span><strong>halve prijs</strong></div>',
   3 => '<div id="ballon"><span>4e</span><strong>gratis</strong></div>',
   4 => '<div id="ballon"><span>30%</span><strong>korting</strong></div>',
);

?>

Tijdens het verwerken van je producten kun je dan aan de hand van de kortingscode de bijbehorende string echo'en:
Code (php)
1
2
3
<?php
echo $kortingskreet($row['kortingscode']);
?>

Veel efficiënter dan voor elke rij de string ontbinden en weer aan elkaar plakken.
Gewijzigd op 30/08/2012 18:38:15 door Willem vp

Eddy E

Eddy E

30/08/2012 18:42:09
Quote Anchor link
Helemaal mee eens. Zeker als het een X-aantal vaste kreten zijn. Je geeft nooit 15,4% korting of 128+3 gratis...

Willem vp

Willem vp

30/08/2012 18:49:53
Quote Anchor link
En als je dat toch wilt doen, is het eenvoudig toe te voegen. ;-)

Patrick Akkers

Patrick Akkers

30/08/2012 18:52:45
Quote Anchor link
Ik snap je opmerking Willem en dat was ook zeker als eerst in mij opgekomen,
echter wil ik alles via een admin panel kunnen beheren.
Zo ook de aktiekreten en vandaar ook mijn keuze om het op deze manier aan te pakken.
Anders dien ik toch weer in het script aanpassingen te maken wanneer nodig.

Eddy E

Eddy E

30/08/2012 18:59:33
Quote Anchor link
Je kan die actie-kreten ook in een tabel zetten. Toch? En daarin gewoon HTML gebruiken.

Willem vp

Willem vp

30/08/2012 19:08:06
Quote Anchor link
Ik zie nog steeds het probleem niet. Als je een nieuwe korting toevoegt zul je waarschijnlijk sowieso je scripting in moeten duiken. Desnoods zet je de kortingskreten ook in de database (in een aparte tabel die je aan het begin van je script eenmalig inleest en in een array zet).

Wat versta je onder admin panel? phpMyAdmin oid? In dat geval zul je een geel briefje met de codes aan je monitor moeten hangen. ;-) Of je gebruikt geen integers, maar korte strings als "1+1G", "2eHP", "30%", "4eG", etc. Voor de database is dat wel weer minder efficiënt.
Gewijzigd op 30/08/2012 19:08:20 door Willem vp

Patrick Akkers

Patrick Akkers

30/08/2012 19:41:40
Quote Anchor link
Ik heb een admin-panel gescript waarmee je via de achterzijde dus de website kunt beheren.
Zoals bij een CMS, daarin zijn dus ook de actiekreten toe te voegen en te verwijderen.

De kortingskreten zelf staan ook in de database.
En via het admin-gedeelte kan je dus actiekreten toevoegen.

Wouter J

Wouter J

30/08/2012 19:46:06
Quote Anchor link
Ja, dat is precies wat hier ook gebeurd. Je hebt een tabel met kortingskreten en je hebt een tabel met de producten.
Je zou het dan in het admin panel zo kunnen maken dat ze op 'Geef korting' kunnen klikken, vervolgens kunnen ze kiezen uit een aantal standaard zinnen die al op de website staat, staat die van hun er niet tussen? Dan maak je een + buttontje ofzo waardoor ze de zien kunnen toevoegen.

Is gebruikersvriendelijker en beter voor je database (beter genormalizeerd)

Patrick Akkers

Patrick Akkers

30/08/2012 21:35:21
Quote Anchor link
Maar dan voegen ze die toch ook toe aan de database?

Eddy E

Eddy E

31/08/2012 08:40:25
Quote Anchor link
Ja, dat is dan ook precies de bedoeling. Wil je dat 'gebruikers' niets kunnen toevoegen, dan geef jij hen de rechten daartoe niet (jezelf wel uiteraard).

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.