1NV - X (procesgegeven)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Eduard
Waar heb je het over???
id (sleutel)
nickname (unique constraint)
kills (RG)
deaths (RG)
ratio (X - procesgegeven)
Ik wil dus mijn tabel/spelerslijst meer fair sorteren, volgens ratio aflopend
Momenteel doe ik dat door ratio up te daten net als ik die bepaald heb, en daarna in de vorm van de tabel uitgieten, maar de procesgegevens mogen niet in de db voorkomen heb ik gelezen, dus zit ik nu met een raadsel =)
Ga normaliseren en ga dus uitzoeken welke data je allemaal tot je beschikking hebt en wat je allemaal nodig hebt. Een ratio is bv. de som ((2 * kills) + (3 * deaths)). Het is dus volkomen onzinnig om ratio op te slaan, die heb je namelijk al. Even rekenen en klaar is kees. Op de uitkomst kun je ook gewoon sorteren, dat is een functie die SQL ook biedt.
Tijdens het normaliseren mag je dus nooit gaan bedenken hoe je iets in PHP, Java of Cobol gaat aanpakken, dat is nog minder belangrijk dan welke soap er vanavond op de tv zal zijn.
SELECT * FROM `users` ORDER BY kills/deaths DESC
dat ik het niet direct geprobeerd had, bedankt om mij erop te wijzen
edit: moet toch nog controlestructuur gebruiken, anders zet hij de gebruikers met 0 deaths gewoon onderaan
En die gore backticks `, dat zal een tikfoutje zijn? Of wil je nog meer bugs hebben?
(en in dit geval was ik vergeten dat ik met sql ook kon gaan rekenen, en dus wist ik geen raad meer met ratio)
het onnodige aan het opschonnen,
analyzeren welke gegevens ik allemaal nodig heb,
is niet echt logisch om eerst te normaliseren en daarna telkens nieuwe attributen te ontdekken die weeral genormaliseerd moeten worden*
die backticks zijn een lelijke gewoonte van me =/
*
edit:
toegevoegd+genormaliseerd
Eduard schreef op 05.04.2008 15:36:
Dan ben je blijkbaar nog niet klaar met normaliseren. Wanneer later blijkt dat je nog iets moet toevoegen, heb je blijkbaar een fout gemaakt (iets over het hoofd gezien) of zijn de eisen veranderd.is niet echt logisch om eerst te normaliseren en daarna telkens nieuwe attributen te ontdekken die weeral genormaliseerd moeten worden