2 databases

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Dave

dave

03/01/2007 13:51:00
Quote Anchor link
Hopelijk kan iemand mij helpen met het volgende. Ik ben een basketsite aan het maken met php en sql. Ik heb een pagina 'kalender' waar je alle ploegen kan aanklikken en dan kom je in een nieuwe pagina 'ploegdetail'. Dit lukt allemaal zeer goed. Nu wil ik op die pagina 'ploegdetail' onder elke desbetreffende ploeg z'n kalender krijgen. Deze kalender staat in een andere tabel nl. 'ploegkalender'. De rest van de gegevens haal ik uit de tabel 'ploegdetail'. Hopelijk is het een beetje duidelijk. Ka

PHP hulp

PHP hulp

19/11/2024 14:23:55

Klaasjan Boven

Klaasjan Boven

03/01/2007 13:53:00
Quote Anchor link
JOIN zoek jij

03/01/2007 13:54:00
Quote Anchor link
Maak in ploegkalender een kolom aan met de naam ploegid, voer nu alle datums in waarbij je de ploegid uit ploegdetail gebruikt.
Vervolgens doe je op de pagina waar je de kalender van de ploeg wil:

$sql = "SELECT * FROM ploegkalender WHERE ploegid = " . intval($_GET['id']) . ";";

Uitgaande ervan dat je de pagina zo oproept: bestand.php?id={id van ploeg}

Frank -

Frank -

03/01/2007 13:55:00
Quote Anchor link
Natuurlijk staat de kalender in een andere tabel! Het is tenslotte hele andere informatie dan bv. de naam van een ploeg. Wanneer je het genormaliseerd, kan het dus niet anders dan dat er meerder tabellen zijn.

Maar wat is nu het probleem? Wanneer je niet of nauwelijks ervaring hebt met het gebruikt van databases, duik dan eens in de Tutorials. Daar staat genoeg informatie om verder te komen met jouw systeem.

Dave

dave

10/01/2007 23:28:00
Quote Anchor link
Mja ik ben nog maar net bezig met php en dit gaat me toch al iets te ver. Kan je iets duidelijker zijn Webmakerij?

www.dezonneblussers.be/kalender.php

hier zie je wat de bedoeling is: als je dus op een link klikt van een club kom je in ploegdetail. Hierin moet je dan de kalender te zien krijgen van die ploeg. Ik snap er de logica wel achter, maar kan de code niet formuleren. Hij zou dus eigenlijk op die plaats enkel de gegevens moeten weergeven van de ID die gelijk is aan de ploegthuis en ploeguit. Zodat alle gegevens van bv. ID2 worden weergegeven.

Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen want ik ben daar al veel te lang mee aan het sukkelen :)

alvast bedankt en groetjes

Robert Deiman

Robert Deiman

10/01/2007 23:36:00
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
$query
="SELECT * FROM tabel WHERE ploeguit=".$id." OR ploegthuis=".$id;
?>

Zoiets kan dan toch ook??

Dave

dave

10/01/2007 23:41:00
Quote Anchor link
@ Robert: idd dat kan ik eens proberen.

Bedankt

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.