2 kleurs 'flower'plaatjes

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Jelmer -

Jelmer -

25/05/2005 22:51:00
Quote Anchor link
Heeft iemand enig idee of ervaring met dit soort 'art'?
Enkele voorbeelden (en het enige wat ik kon vinden):
http://www.t-3k.de/
http://www.oswd.org/design/1892/spring_began/
En dan gaat het mij vooral om de bloemetjes aan de zijkant. Hoe maak je dat soort 'smoofte' plaatjes. Beetje MTV-style.

PHP hulp

PHP hulp

27/11/2024 20:53:35

Johan K

Johan K

26/05/2005 16:56:00
Quote Anchor link
photoshop ?

Jelmer -

Jelmer -

26/05/2005 17:51:00
Quote Anchor link
Ik bedoel heeft iemand hier toevallig ooit tutorials voor gezien?

(Ik vroeg Hoe ik dat soort plaatjes kan maken)

Hipska BE

Hipska BE

26/05/2005 19:54:00
Quote Anchor link
ja ik zou het graag ook wel eens willen weten, het oogt wel heel mooi zo

Erik

erik

26/05/2005 19:58:00
Quote Anchor link
kwestie van een overlay color selecteren voor de bloempjes lijkt me, en een background color

Johan K

Johan K

26/05/2005 20:04:00
Quote Anchor link
mmm, effe denke, ik ben vrij bekent met photoshop, maar ik denk dat je eerst heel wat andere dingen moet doen voordat je echt gaat beginnen met zelf cre-eren van plaatjes

kijk maar op
http://www.dwphotoshop.com/photoshop/

leer hiervan en later kan je het ook gebruiken voor je eigen plaatjes,

always glad to help ;)

Johan K

Johan K

26/05/2005 20:07:00
Quote Anchor link
en het gene wat je op die sites ziet, dat is makkelijk,

het lijkt alleen moeilijk ;)

kwestie van plaatjes zoeken op internet, chrome maken, uitdiepen en plakken naast elkaar dan flippen, en tataaa!

Jelmer -

Jelmer -

26/05/2005 20:50:00
Quote Anchor link
Ik denk dat het me een beetje lukt.
Ik heb dan welliswaar geen Photoshop (wel geprobeerd hoor, maar kan er gewoon niet mee overweg, te gehecht aan Paint Shop Pro) maar ik denk dat ik wel de juiste functies heb gevonden.

http://gallery.deyel.nl/index.php?list=5
Bij ieder plaatje staat in de beschrijving wat ik heb gedaan.
Afbeelding
(Maar ik begin nog maar net, dat is wel te zien)
Gewijzigd op 26/05/2005 20:50:00 door Jelmer -

Johan K

Johan K

28/05/2005 15:03:00
Quote Anchor link
hahaha, heb je nog wat aan me gehad, ben een php newb maar met andere dingen vindt ik dat ik best goed ben

Willem Jan Z

Willem Jan Z

28/05/2005 16:02:00
Quote Anchor link
Gelukkig zeg je nog wel 'vindt ik' erbij... (Vind beetje argogant klinken..)

Jelmer -

Jelmer -

28/05/2005 16:16:00
Quote Anchor link
Ik moet wel zeggen dat ze meer op de plaatjes lijken uit de apple-reclames dan op dat wat ik eigenlijk bedoelde, maar ik ben tevreden.

Arend a

Arend a

28/05/2005 19:05:00
Quote Anchor link
Vector gerichte programma's als illustrator zullen hier iets beter in zijn. Ik denk dat ze relatief grote foto's tracen (omzetten naar een vector based plaatje) en vanaf daar verder bewerken.

Grtz,

Arend

Jelmer -

Jelmer -

28/05/2005 20:58:00
Quote Anchor link
Ik gebruikte voor mijn plaatjes ook zo groot mogelijke orginelen, omdat als ik ze zwart-wit maak, dat pixel voor pixel gaat, dus ontstaan er vreselijke lijnen. Als je ze dan vervolgens weer vlink (op de juiste manier) verkleind, krijg je je scherpte en anti-analyse weer terug.

Maar kun je met illustrator van een normaal plaatje onderdelen laten onderscheiden en om laten zetten naar vector? (lijkt mij nogal sterk, je kunt bestaande beelden toch niet vergroten zonder qualtiteitsverlies?)
Of bedoel je dat die mensen bloemetjes tekenen (overtrekken van een orgineel) in vectorlijnen, en daarmee gaan spelen.

Kan wel eens met Illustrator gaan spelen, ziet er best veel belovend uit.

29/05/2005 03:11:00
Quote Anchor link
Ahh Willem-Jan, wat klink je hier zielig man. Met je "Vind beetje argogant klinken" (ja, letterlijke quote).
Dat is helemaal niet arrogant. Hij geeft toch notabene aan wat hij -niet- kan?! Dat heet je beperkingen kennen, maar ook je sterkere punten. Zelfkennis dus.

Alleen jammer dat hij een 'dt' gebruikt bij de 'ik'-vorm ;-)

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.