2 probleempjes
Ik heb 2 probleempjes wat ik erg jammer vind. Jullie zullen er denk ik wel wat meer over weten dan mij want ik ben hier net mee begonnen.
Ik heb een coppermine fotoalbum, maar ik kan geen foto's uploaden.
Notice: Undefined index: offline in /home/scbhooli/public_html/fotoalbum/include/init.inc.php on line 381
Dat komt er als eerste boven te staan, en als ik een foto toevoeg komt er het volgende te staan:
Bestands naam/URL Fout boodschap
1. test.jpg Onmogelijk te verplaatsen.
Probleem 2 is met een WK pool.
http://www.scb-hooligans.nl/wkpool/
Ik moet db.php veranderen maar weet niet wat ik er in moet zetten. ekolman_voetbalpool.sql moest ik in myphpadmin sture dat heb ik gedaan.
db.php ziet er zo uit:
Code (php)
1
2
3
4
5
2
3
4
5
<?
mysql_connect ("localhost", "admin", "") or die ('I cannot connect to the database because: ' . mysql_error());
mysql_select_db ("scbhooli_voetbalpool");
session_start();
?>
mysql_connect ("localhost", "admin", "") or die ('I cannot connect to the database because: ' . mysql_error());
mysql_select_db ("scbhooli_voetbalpool");
session_start();
?>
Snap ook hier niet echt zoveel van.
Ik hoop dat het een beetje duidelijk is.
Zoniet dan zal ik alle vragen proberen te antwoorden.
Ik hoop dat er mensen zijn die mij kunnen helpen.
Alvast erg bedankt voor uw tijd.
Mijn e-mail adres is [email protected]
betekend dat je een index in dit geval offline probeert aan te spreken terwijl de index nog niet beschreven is.
BTW het gaat hier niet via email maar via het forum
Ooh oke sorry wist ik niet, is de eerste keer dat ik post, maar hoe kan ik dit veranderen? enig idee?
Dit kan je doen door met je FTP programma naar de map te browser, en dan iets als rechtermuisknop eigenschappen of chmod. Dan moet je iedereen lees + schrijfrechten toekennen.
2) Heb je een databaseserver? Daar heb je toch een gebruikersnaam & wachtwoord van? Vervang anders die bovenste 2 regels door dit:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
2
3
4
5
6
7
8
9
<?php
$db_host = 'localhost'; // Server
$db_user = 'gebruikersnaam'; // Gebruikersnaam
$db_pass = 'wachtwoord'; // Wachtwoord
$db_name = 'scbhooli_voetbalpool'; // Database
mysql_connect($db_host, $db_user, $db_pass) or die('Er kon geen verbinding met de server worden gemaakt.');
mysql_select_db($db_name) or die('Ik kon de juiste database niet vinden.');
?>
$db_user = 'gebruikersnaam'; // Gebruikersnaam
$db_pass = 'wachtwoord'; // Wachtwoord
mysql_connect($db_host, $db_user, $db_pass) or die('Er kon geen verbinding met de server worden gemaakt.');
?>
Warning: mysql_connect(): Access denied for user: '[email protected]' (Using password: YES) in /home/scbhooli/public_html/wkpool/db.php on line 7
Er kon geen verbinding met de server worden gemaakt.
Bij de fotoalbum krijg ik niet deze 3fouten:
Notice: Undefined offset: 2 in /home/scbhooli/public_html/fotoalbum/upload.php on line 250
Notice: Undefined offset: 3 in /home/scbhooli/public_html/fotoalbum/upload.php on line 256
Notice: Undefined offset: 4 in /home/scbhooli/public_html/fotoalbum/upload.php on line 256
Ik kan mezelf aanmelden in het WK pool systeem, maar als ik inlog krijg ik dit te zien:
Warning: session_start(): Cannot send session cookie - headers already sent by (output started at /home/scbhooli/public_html/wkpool/db.php:11) in /home/scbhooli/public_html/wkpool/main.php on line 32
Kan iemand mij hiermee misschien helpen??
Alvast erg bedankt!
kijk eens of er na de php tag een spatie zit of dat er een echo zit voor header
Nee zit geen spatie voor of achter wel een lege regel eronder? maar dat zal er wel niets mee te make hebben. Waar kan ik die header vinden?
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<?php
$db_user = 'scbhooli'; // Gebruikersnaam
$db_pass = 'IEzRXy9d'; // Wachtwoord
DB.php:
?>
$db_user = 'scbhooli'; // Gebruikersnaam
$db_pass = 'IEzRXy9d'; // Wachtwoord
DB.php:
?>
Op regel 11 staat helemaal niets?? weet iemand wat hier moet staan?
Wachtwoord is niet altijd even handig op te laten staan.
Wachtwoord ziet eruit als een b-one.net account?
jason ? dat is een gewoon 8char gegenereerd wachtwoord, gebruik ik voor 1001 dingen :)
wcahtwoord heb ik zelf bedacht heb ik ooit es gekrege en onthouden, maar ik heb em alweer verandert dus, was niet echt slim. Maar regel 10 en 11 waren leeg dus die heb ik nu weggehaalt. Nu doet hij het :D super bedankt!!!
Mooisow