2 sites en 2 servers met 1 database

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Marc

Marc

10/01/2006 10:03:00
Quote Anchor link
Hoi,

Ik weet dat ik nog maar ik de beginners schoenen sta ivm PHP voor zo een, voor mij, moeilijke zaak.
Eenmaal dit opgelosd kan ik terug verder.

Ik heb een site op een computer (server1) die bij mij thuis staat en heb een andere site die op een computer (server2) staat hier ver vandaan.

Nu wou ik de site van server1 laten linken met de server2. Met andere woorden bepaalde gegevens uit de database van server2 laten gebruiken door server1.

Op deze manier moet ik maar de database op server2 onderhouden en zijn de gegevens die bestemd zijn voor server1 automatisch ook bijgewerkt.

Ik heb het geprobeerd onder andere met
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
<?php
$s
= "www.server2.be";
$u= "";
$p="";
$d="file";
$dbh=mysql_connect($s,$u,$p);
mysql_select_db($d,$dbh) or die('database niet beschikbaar '.mysql_error());
$req_sql= "select * from bestand where gebr = kode";
$qr_res = mysql_query($req_sql,$dbh);
if (mysql_num_rows($qr_res) > 0)
{

echo "het werkt";
}

?>

Dit is een van de tests die ik vanop (server1) http://localhost/test2.php heb gestart.

Als resultaat krijg ik

Warning: mysql_connect(): Can't connect to MySQL server on 'www.server2.be'(10060) in c:\webserver\site\test2.php on line 7

Warning: mysql_select_db(): supplied argument is not a valid MySQL-link resource in c:\webserver\site\test2.php on line 9
Database niet beschikbaar Can't connet to MySQL server on 'www.server2.be'(10060)

Is het mogelijk om een database te gebruiken die op een eigen server2 staat vanop server1?

Indien het mogelijk is. Waar moet ik opletten om de toegang te verkrijgen?
Let wel het zijn onze 2 servers dus het gaat hier niet om in te breken bij andermans server.

Met vriendelijke groeten,

Marc

PHP hulp

PHP hulp

05/11/2024 16:34:33

B a s
Beheerder

B a s

10/01/2006 10:08:00
Quote Anchor link
is mogelijk.. het nadeel is beveiliging.. veel hosts geven (net zoals die van jou vermoedelijk) alleen toegang tot 'localhost' verbindingen. Dat betekent dat hij MOET verbinden vanaf zijn eigen server waardoor inbrekers niet vanaf externe locaties met de database kunnen verbinden..

Je kunt je host vragen om localhost verbindingen uit te zetten voor jou domeinnaam...

Marc

Marc

10/01/2006 10:23:00
Quote Anchor link
Die server2 is aangekocht door onze groep.
Ik kan dus de toegang verschaffen aan onze server1
Wij werken op beide servers met "BRS Webweaver"
Is dat dan bij de configuratie:
HTTP Server
-> IP Security (IP Address Security Adress Security Restrictions)
-> Enable Adress Security
Url Adress Allowed

Ik vind namelijk nergens de goedkeuring voor uitsluitend "Localhost"

Ik ga ook contact opnemen met de schrijver van
"BRS Webweaver" om een oplossing te verkrijgen.

In iedergeval bedankt om zosnel reeds een aantwoord te geven.

Met vriendelijke groeten,

Marc

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.