2 type mensen
John D op 13/05/2015 09:33:08:
Geheel eens met Ozzie en de heldere verklaring van Willem VP. Het voorbeeld van Ozzie is wel erg leuk, ooit een boek gelezen met zwarte pagina en witte letters?? Lijkt me erg vermoeiend. Volgens mij kan je Ereaders ook niet 'andersom' zetten. Dat zegt ook wel iets. Ik denk ook dat we wel kunnen concluderen dat er GEEN twee type mensen zijn.
Een boek is behoorlijk andere content dan een stuk programmeercode, die twee kan je wel leuk gaan vergelijken en daar conclusies uit trekken maar dat is appels met peren vergelijken. Daarbij is het boekenvoorbeeld niet eens dezelfde kleurcombinatie.
Waarom reageer je zo defensief? Iedereen mag toch z'n eigen mening hebben?
>> Een boek is behoorlijk andere content dan een stuk programmeercode, die twee kan je wel leuk gaan vergelijken en daar conclusies uit trekken maar dat is appels met peren vergelijken.
Dat vind jij misschien, maar dat is dan jouw persoonlijke mening. Ik zie dat zelf anders en denk dat het wel degelijk een gerechtvaardigde vergelijking is.
>> Daarbij is het boekenvoorbeeld niet eens dezelfde kleurcombinatie.
Het gaat natuurlijk ook om het principe ... een lichte achtergrond met donkere letters, versus een donkere achtergrond met lichte letters.
Ozzie PHP op 13/05/2015 11:50:07:
@ - wes -
>> Een boek is behoorlijk andere content dan een stuk programmeercode, die twee kan je wel leuk gaan vergelijken en daar conclusies uit trekken maar dat is appels met peren vergelijken.
Dat vind jij misschien, maar dat is dan jouw persoonlijke mening. Ik zie dat zelf anders en denk dat het wel degelijk een gerechtvaardigde vergelijking is.
Het gaat natuurlijk ook om het principe ... een lichte achtergrond met donkere letters, versus een donkere achtergrond met lichte letters.
Niets defensiefs aan en tuurlijk mag iedereen zn eigen mening hebben, maar het vergelijken van een boek met een stuk code is als het vergelijken van een fiets met een auto, zitten banden onder en een stuur op maar is niet bepaald gelijk aan elkaar.
Een boek heeft geen indenting, geen colorcoding en een stuk meer langere zinnen (rows).
Mijn punt is, als je wil gaan vergelijken, vergelijk dan appels met appels, fietsen met fietsen.
Waarschijnlijk zijn boeken zwart op wit ipv. wit op zwart gezien het feit dat het anders veel te veel inkt gaat kosten. Tenzij je zwart papier hebt met witte inkt maar dat is minder vanzelfsprekend.
Wat betreft het code voorbeeld zet ik alles op een nieuwe regel (dus het linker voorbeeld). Waarom weet ik eigenlijk niet.. dat heb ik altijd gedaan.
We hebben het toch over de leesbaarheid van iets? Kun je dus prima vergelijken met elkaar. En nee, een boek heeft geen colorcoding, maar ik heb het over het algemene principe: lichte achtergrond versus donkere achtergrond. Kun je dus prima met elkaar vergelijken en heeft verder niks met autobanden en fietsbellen te maken.
Gewijzigd op 13/05/2015 15:33:56 door Randy vsf
Voor mij gewoon putty default dus zwart. Ik gebruik deze tooling het liefst default. Andere tooling, tekstverwerkers, spreadsheets, kladblok, notepad++, phphulp dus met witte achtergrond. Ben ik nu twee typen mensen?
;-)
Gewijzigd op 13/05/2015 19:22:02 door John D
Ja, volgens mij heb je een gespleten persoonlijkheid ;-)
Het is dus gewoon luiheid? :D
Er zijn 10 typen mensen: Zij die binair begrijpen en zij die dat niet doen
De een heeft het over zwart vs. wit (google vs. blackle)
De andere over een scherm of boek?
Doet me denken aan een bekende uitspraak (van een man):
"Je kunt vrouwen.." (zijn ook mensen) "..in twee groepen verdelen.
Maar ik zou het niet doen!"
Herman Finkers!
Tobias is iemand die z'n klassiekers kent! :-)