2 type mensen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pagina: « vorige 1 2

- wes  -

- wes -

13/05/2015 11:01:55
Quote Anchor link
John D op 13/05/2015 09:33:08:
Geheel eens met Ozzie en de heldere verklaring van Willem VP. Het voorbeeld van Ozzie is wel erg leuk, ooit een boek gelezen met zwarte pagina en witte letters?? Lijkt me erg vermoeiend. Volgens mij kan je Ereaders ook niet 'andersom' zetten. Dat zegt ook wel iets. Ik denk ook dat we wel kunnen concluderen dat er GEEN twee type mensen zijn.

Een boek is behoorlijk andere content dan een stuk programmeercode, die twee kan je wel leuk gaan vergelijken en daar conclusies uit trekken maar dat is appels met peren vergelijken. Daarbij is het boekenvoorbeeld niet eens dezelfde kleurcombinatie.

PHP hulp

PHP hulp

01/12/2024 01:56:13

Ozzie PHP

Ozzie PHP

13/05/2015 11:50:07
Quote Anchor link
@ - wes -

Waarom reageer je zo defensief? Iedereen mag toch z'n eigen mening hebben?

>> Een boek is behoorlijk andere content dan een stuk programmeercode, die twee kan je wel leuk gaan vergelijken en daar conclusies uit trekken maar dat is appels met peren vergelijken.

Dat vind jij misschien, maar dat is dan jouw persoonlijke mening. Ik zie dat zelf anders en denk dat het wel degelijk een gerechtvaardigde vergelijking is.

>> Daarbij is het boekenvoorbeeld niet eens dezelfde kleurcombinatie.

Het gaat natuurlijk ook om het principe ... een lichte achtergrond met donkere letters, versus een donkere achtergrond met lichte letters.

- wes  -

- wes -

13/05/2015 13:58:33
Quote Anchor link
Ozzie PHP op 13/05/2015 11:50:07:
@ - wes -

Waarom reageer je zo defensief? Iedereen mag toch z'n eigen mening hebben?

>> Een boek is behoorlijk andere content dan een stuk programmeercode, die twee kan je wel leuk gaan vergelijken en daar conclusies uit trekken maar dat is appels met peren vergelijken.

Dat vind jij misschien, maar dat is dan jouw persoonlijke mening. Ik zie dat zelf anders en denk dat het wel degelijk een gerechtvaardigde vergelijking is.

>> Daarbij is het boekenvoorbeeld niet eens dezelfde kleurcombinatie.

Het gaat natuurlijk ook om het principe ... een lichte achtergrond met donkere letters, versus een donkere achtergrond met lichte letters.

Niets defensiefs aan en tuurlijk mag iedereen zn eigen mening hebben, maar het vergelijken van een boek met een stuk code is als het vergelijken van een fiets met een auto, zitten banden onder en een stuur op maar is niet bepaald gelijk aan elkaar.

Een boek heeft geen indenting, geen colorcoding en een stuk meer langere zinnen (rows).

Mijn punt is, als je wil gaan vergelijken, vergelijk dan appels met appels, fietsen met fietsen.

CNEPHP -

CNEPHP -

13/05/2015 14:12:51
Quote Anchor link
Waarschijnlijk zijn boeken zwart op wit ipv. wit op zwart gezien het feit dat het anders veel te veel inkt gaat kosten. Tenzij je zwart papier hebt met witte inkt maar dat is minder vanzelfsprekend.

Ama saril

ama saril

13/05/2015 15:08:46
Quote Anchor link
Ik heb liever de witte achtergrond. Dat vind ik rustiger lezen.
Wat betreft het code voorbeeld zet ik alles op een nieuwe regel (dus het linker voorbeeld). Waarom weet ik eigenlijk niet.. dat heb ik altijd gedaan.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

13/05/2015 15:15:44
Quote Anchor link
>> maar het vergelijken van een boek met een stuk code is als het vergelijken van een fiets met een auto

We hebben het toch over de leesbaarheid van iets? Kun je dus prima vergelijken met elkaar. En nee, een boek heeft geen colorcoding, maar ik heb het over het algemene principe: lichte achtergrond versus donkere achtergrond. Kun je dus prima met elkaar vergelijken en heeft verder niks met autobanden en fietsbellen te maken.

Randy vsf

Randy vsf

13/05/2015 15:33:36
Quote Anchor link
Ook met donkere achtergrond is het prima leesbaar, aangezien de tekst uit allemaal andere kleurtjes bestaan, en de achtergrond meestal niet eens echt zwart is.
Gewijzigd op 13/05/2015 15:33:56 door Randy vsf

John D

John D

13/05/2015 19:19:02
Quote Anchor link
Ondanks daent ik een lichte achtergrond prefereer gebruik ik het ook door elkaar Met putty werk we op kantoor vrijwel altijd op zwarte achtergrond met witte letters. Puur omdat dit de default instelling van putty is en we niet de moeite nemen om kleurtjes te configureren. Bij de jongere collega's zie ik wel eens kleuren maar daar zit dan de volgende functionaliteit in: een eigen kleur voor development, een eigen kleur voor test/acceptatie en een kleur voor productie environments. Dit om aandacht te geven en om te voorkomen dat te snel je rm -rf * doet op een productiebox. Ik heb wel rode achtergrond gezien voor productie.....
Voor mij gewoon putty default dus zwart. Ik gebruik deze tooling het liefst default. Andere tooling, tekstverwerkers, spreadsheets, kladblok, notepad++, phphulp dus met witte achtergrond. Ben ik nu twee typen mensen?
;-)
Gewijzigd op 13/05/2015 19:22:02 door John D

Ozzie PHP

Ozzie PHP

13/05/2015 20:50:49
Quote Anchor link
>> Andere tooling, tekstverwerkers, spreadsheets, kladblok, notepad++, phphulp dus met witte achtergrond. Ben ik nu twee typen mensen?

Ja, volgens mij heb je een gespleten persoonlijkheid ;-)

Eddy E

Eddy E

14/05/2015 08:01:40
Quote Anchor link
Het is dus gewoon luiheid? :D

Tobias Tobias

Tobias Tobias

14/05/2015 09:46:48
Quote Anchor link
Er zijn 10 typen mensen: Zij die binair begrijpen en zij die dat niet doen

15/05/2015 12:52:18
Quote Anchor link
2 typen mensen? Welke dan? Of lees ik daar misschien overheen?
De een heeft het over zwart vs. wit (google vs. blackle)
De andere over een scherm of boek?
Doet me denken aan een bekende uitspraak (van een man):
"Je kunt vrouwen.." (zijn ook mensen) "..in twee groepen verdelen.
Maar ik zou het niet doen!"

Tobias Tobias

Tobias Tobias

15/05/2015 14:15:48
Quote Anchor link
Herman Finkers!

15/05/2015 14:17:12
Quote Anchor link
Tobias is iemand die z'n klassiekers kent! :-)

Pagina: « vorige 1 2

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.