21 text fields in een form

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Wouter

Wouter

19/10/2006 12:20:00
Quote Anchor link
Ik ben bezig om een roostersysteem te maken in php. Met dit systeem kan een gebruiker het personeel in een bedrijf inplannen per proces, per dag. Het uiteindelijke doel is dat het bedrijf kan zien hoeveel (uren) de medewerkers per proces zijn ingepland.
Het personeelssysteem bestaat uit 3 php pagina's; een overzicht (select X from blabla), een invulformulier en een uitvoeringsformulier (insert into blabla).

Ik heb een formulier gemaakt waarin een gebruiker 21 text fields moet invullen (voor voorbeeld, zie: http://home.wanadoo.nl/wjnijhof/temp/plaatje.jpg). Het probleem waar ik nu echter mee zit is dast je o het uitvoeringsformulier 7x dit krijgt:

$procesmaandag = $_REQUEST['procesidmaandag'];
$procesurenmaandag = $_REQUEST['procesmaandag'];
$rollenmaandag = $_REQUEST['rollenmaandag'];

In totaal krijg je dus 21 regels waarin gegevens worden opgehaald.
Mijn vraag is of dit simpeler kan.

Ik heb in de PHP tutorials gekeken en daar verscheidene form tutorials gevolgd, echter behandelen deze allemaal kleine formulieren waarin gewoon gebruik worde gemaakt van de bovenstaande methode.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Wouter

PHP hulp

PHP hulp

17/11/2024 02:48:08

- wes  -

- wes -

19/10/2006 12:23:00
Quote Anchor link
extract($_REQUEST);

probeer die maar eens, die zet de hele zooi automatisch om, let wel op dat dit nog wel gecontroleerd moet worden omdat dus ALLE vars meekomen, gebruik iig POST of GET

Stefan van Iwaarden

Stefan van Iwaarden

19/10/2006 12:25:00
Quote Anchor link
ik snap je vraag niet helemaal, maar wat ik denk dat jij bedoelt is dat je graag de lange rij
$var1 = $_POST['waarde'];
$var2 = $_POST['waarde'];
$var3 = $_POST['waarde'];
$var4 = $_POST['waarde'];
$var5 = $_POST['waarde'];
weg wilt.

wat ik zelf altijd gebruik is het volgende.
extract($_POST);
dit zorgt ervoor dat er variabelen worden gemaakt van alle velden in je formulier, deze variabelen hebben dan de naam van het name="" attribuut.

heb je dus bijv een <input type="text" name="naam" id="naam"> veld in je formulier, dan wordt er een variabele $naam genaamd met de waarde van dat veld.

Wouter

Wouter

19/10/2006 13:06:00
Quote Anchor link
Dank je, dat is precies wat ik zoek :) Ik heb de extract functie opgezocht op php.net en tesamen met jouw uitleg begrijp ik precies hoe die functie toegepast dient te worden.

Jelmer -

Jelmer -

19/10/2006 13:18:00
Quote Anchor link
Je kan ook gaan denken aan een array, die kan je dan met lusjes gaan verwerken. Voorbeeldje:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
<form method="post" action="#">
    <input type="text" name="veld[]"/>
    <input type="submit"/>
</form>
<?php
if($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'POST') {
    foreach($_POST['veld'] as $waarde) {
        echo $waarde;
    }
}

?>

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.