2e directory "nieuws" aanpassen
Ik heb een directory "nieuws" ik wil die copieren en hernoemen naar "nieuws_kapoenen", ik wil dus een 2e nieuwssysteem aanmaken .
In de mysql database heb ik dus "nieuws" en maak ik "nieuws_kapoenen" bij aan.
Maar nu mijn vraag:
Op welke pagina's van de directory "nieuws_kapoenen" moet ik dan veranderingen aanbrengen?, want alle aanwijzingen naar "nieuws" moeten verandert worden naar "nieuws_kapoenen", anders gaat die uiteraard mijn gegevens laten zien van "nieuws" en niet van "neuws_kapoenen"
wie weet raad ?
Hartstikke bedankt!
Eehm, is dit een reactie op een script ofzo?
Waarschijnlijk allen config.php o.i.d. (als het een beetje goed nieuwssysteem is)
Jelmer, ligt eraan.. Als alain een nieuwe database aangemaakt heeft wel. Maar als hij een tabel gekopierd en gerenamed heeft binnen dezelfde database zou hij wel aanpassingen moeten maken in de meeste gevallen.
Ik heb een nieuwe tabel aangemaakt met name "nieuws_kapoenen, ik heb nu dus 2 verschillende tabellen nieuws en nieuws_kapoenen.
Moet ik dus enkel maar in config.php de gegevens aanpassen?
en is dat ergens bovenaan in het script of moet ik config.php hier eerst eens posten?
Hartstikke bedankt mannen
Ik denk dat arjan gelijk heeft, en je in al je bestanden moet duiken op zoek naar niews en dat veranderen in nieuws_kapoen.
Zijn het gewoon in alle pagina's enkel de $query die ik moet aanpassen ?
$query = mysql_query("select * from nieuws_jonggivers ORDER BY id DESC");
of zie ik iets over het hoofd ?
Hartelijk dank!
Jup, maar afhankelijk van welk systeem je gebruikt ook aanpasingen maken zodat de reacties etc kloppen.
ok, heb overal alles aangepast maar als ik op de admin pagina ga, zie ik de gegevens van "nieuws" en niet van "nieuws_kapoenen", er zit ergens nog een foutjes?
Makkelijker/beter is gewoon een nieuwe database te maken, ipv een tabel. Dan hoef je maar één dingetje aan te passen en klaar.
Het werkt nu, na jullie goede raad !
Maar... in de admin functie heb ik een probleempje dat hij geen berichten wil verwijderen?
Welk foutje zou dit kunnen zijn ?
Of moet ik hier een nieuwe topic plaatsen?
verwijdernieuws.php
<html>
<head>
<title> - Admin</title>
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="../style.css">
</head>
<body bgcolor="#F9F9F9">
<center>
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
<?
if($_GET['actie'] == 2){
if($_POST['gebruikersnaam'] == $adminnaam && $_POST['wachtwoord'] == $password){
Setcookie("gebruikersnaam", $_POST['gebruikersnaam'], Time()+$_POST['tijdingelogd']);
Setcookie("wachtwoord",$_POST['wachtwoord'], Time()+$_POST['tijdingelogd']);
echo "<font color=yellowgreen>»</font> Je bent succesvol ingelogd! Je wordt over 2 seconden naar je pagina gestuurd.";
echo "<META HTTP-EQUIV=\"REFRESH\" CONTENT=\"2; URL=postnieuws.php\">";
}else{
echo "<font color=yellowgreen>»</font> <b>Error:</b> Je hebt 1 of meer velden niet correct ingevuld.";
}
}else{
if($_COOKIE['gebruikersnaam'] != $adminnaam && $_COOKIE['wachtwoord'] != $password){
echo "<form name=\"inloggen\" action=\"postnieuws.php?actie=2\" method=\"POST\">
Gebruikersnaam:<br><input type=\"text\" name=\"gebruikersnaam\"><br><br>
Wachtwoord:<br><input type=\"password\" name=\"wachtwoord\"><br><br>
Tijd ingelogd:<br><select size=\"1\" name=\"tijdingelogd\">
<option value=\"3600\">Een uur</option>
<option value=\"86400\">Een dag</option>
<option value=\"604800\">Een week</option>
<option value=\"18144000\">Een maand</option>
<option value=\"22118400\">Een jaar</option>
<option value=\"2211840000\">Altijd</option>
</select><br>
<input type=\"submit\" name=\"verzenden\" value=\"login\">
</form>
";
}else{
if ($actie == "1"){
$query="DELETE FROM nieuws_jonggivers WHERE id='" .$_GET["id"] ."'";
$result = mysql_query($query) or die ("FOUT: " . mysql_error());
echo "<font color=yellowgreen>»</font> Het nieuwsbericht is verwijderd, je wordt nu terug gestuurd.";
echo "<meta http-equiv=\"refresh\" content=\"2; URL=admin.php\">";
}else{
echo "<font color=yellowgreen>»</font> Weet je zeker dat je dit nieuwsbericht wilt verwijderen?<br>
<a href=\"verwijdernieuws.php?actie=1&id=".$_GET['id']."\">Ja</a> / <a href=\"admin.php\">Nee</a></td>";
}
}
}
die();
?>
if($_GET['actie'] == 2){
if($_POST['gebruikersnaam'] == $adminnaam && $_POST['wachtwoord'] == $password){
Setcookie("gebruikersnaam", $_POST['gebruikersnaam'], Time()+$_POST['tijdingelogd']);
Setcookie("wachtwoord",$_POST['wachtwoord'], Time()+$_POST['tijdingelogd']);
echo "<font color=yellowgreen>»</font> Je bent succesvol ingelogd! Je wordt over 2 seconden naar je pagina gestuurd.";
}else{
echo "<font color=yellowgreen>»</font> <b>Error:</b> Je hebt 1 of meer velden niet correct ingevuld.";
}
}else{
if($_COOKIE['gebruikersnaam'] != $adminnaam && $_COOKIE['wachtwoord'] != $password){
echo "<form name=\"inloggen\" action=\"postnieuws.php?actie=2\" method=\"POST\">
Gebruikersnaam:<br><input type=\"text\" name=\"gebruikersnaam\"><br><br>
Wachtwoord:<br><input type=\"password\" name=\"wachtwoord\"><br><br>
Tijd ingelogd:<br><select size=\"1\" name=\"tijdingelogd\">
<option value=\"3600\">Een uur</option>
<option value=\"86400\">Een dag</option>
<option value=\"604800\">Een week</option>
<option value=\"18144000\">Een maand</option>
<option value=\"22118400\">Een jaar</option>
<option value=\"2211840000\">Altijd</option>
</select><br>
<input type=\"submit\" name=\"verzenden\" value=\"login\">
</form>
";
}else{
if ($actie == "1"){
$query="DELETE FROM nieuws_jonggivers WHERE id='" .$_GET["id"] ."'";
$result = mysql_query($query) or die ("FOUT: " . mysql_error());
echo "<font color=yellowgreen>»</font> Het nieuwsbericht is verwijderd, je wordt nu terug gestuurd.";
echo "<meta http-equiv=\"refresh\" content=\"2; URL=admin.php\">";
}else{
echo "<font color=yellowgreen>»</font> Weet je zeker dat je dit nieuwsbericht wilt verwijderen?<br>
<a href=\"verwijdernieuws.php?actie=1&id=".$_GET['id']."\">Ja</a> / <a href=\"admin.php\">Nee</a></td>";
}
}
}
die();
?>
if($_GET['actie'] == 2){
eens
if (intval($_GET['actie']) == 2) {
en van
if ($actie == "1"){
eens
if (intval($_GET['actie']) == 1) {
Heb ik geprobeerd, maar het lukt niet ?
ik wil niet lastig zijn, maar zei je niet dat de tabel nieuws_kapoenen heette??
Maar ik heb identieke tabellen gemaakt, nieuws, nieuws_kapoenen, en nieuws_jonggivers.
Maar allemaal hebben ze hetzelfde probleem uiteraard en daarom neem ik er 1tje als voorbeeld.
Bedankt
Kom je wel gewoon bij het deel dat die om de bevestiging vraag voor het verwijderen?
alain:
Wat doet ie. Error, notice, lege pagina, sql error?Heb ik geprobeerd, maar het lukt niet ?
Ik kom inderdaad bij het deel bevestiging om te "bewerken" of te "verwijderen,ik krijg geen foutmelding, er gebeurd gewwon niets ?
Lijkt op een script zonder error afhandeling. Tijd om te debuggen dus. Dat word echo'tjes plaatsen :)
De code is nogal onoverzichtelijk door het gebruik van GET en POST samen. Je zou om te testen even alle GETs naar POSTs om kunnen zetten. Wel eerst even een backup maken van je code ;-)
verwijdernieuws.php?actie=1&id=1
Als dit NIET zo is, dan gaat het fout met het meegeven van de ID.
EDIT:
Klopt volgens mij al niet eens!! Als ik het script goed lees (of interpreteer), dan kan je op verwijderen klikken, dan moet je in gaan loggen, en wanneer je bent ingelogd, dan kan je het bricht verwijderen.
Dan moet je ervoor zorgen dat de ID wel elke keer via $_GET (of $_POST voor toch iets meer veiligheid) wordt meegegeven, zodat je die uit kan lezen.
Gewijzigd op 21/11/2005 14:00:00 door Robert Deiman