3 column layout
Pagina: « vorige 1 2 3 4 5 volgende »
.kolomlinks {
width:33%;
float:left
}
.kolommidden {
width:33%;
float:center;
}
.kolomrecht {
width:33%
float:right;
}
Dus zonder al die rotzooi, maar 1% minder...
Werkt soms, vooral in IE, als het venster helemaal vol moet, heeft te maken met die permanente scrollbar aan de rechterzijkant denk ik...
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Sven
Maar ik wil t niet met procenten :( ik wil het met pixels!
EDIT: Nou snap ik je probleem.. ;)
Dan wordt alles dus lelijk met grote leegtes tussen de kolommen...
Probeer maar iets als display:inline; en margin-left:5px; ofzo...
Dat je ze tegen elkaar zet met toch wat pixels ertussen.
Tenzij je ze niet links wil hebben, dan moet je iets volgelen met een grote div container ofzo...
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Sven
nee, ik wil de breedtes ook ni pixels. Sowisow is het hele boeltje in totaal maar 890px breed, en is het gecentreerd.
Ik wil wel even voor je kijken. Beschrijf nog eens zo precies mogelijk wat je wilt?
Het was een breedte probleem in Internet Explorer, maar nu is het probleem dat de text onder de border heen loopt.. En ik kan nu niet bij mijn CSS file (lang verhaal) dus overschrijf ik het in de HTML file.. :(
http://niek.signet.nl
edit: en in Firefox staat alles nu veel te ver naar rechts :(
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Lord Niek
Ja, dat soort CSS heb ik ook in mijn site, maar ik krijg het niet aangeslingerd dat t werkt :(
Je moet niet "dat soort CSS" in je site hebben. Je moet precies die CSS gebruiken. Als je met dit geraamte begint en het langzaam uitbouwt terwijl je in alle browsers test, moet het lukken.
Maar weet jij waarom het dan niet werkt in IE en Firefox nu ?
Geen idee, maar mijn versie werkt wel. Die hoef je alleen maar in te vullen. Wat is precies het probleem bij jouw lay-out dan?
Dat het in Firefox goed werkt, en dat het dan in Internet explorer, de content box onder de rest komt te sstaan. Dan los ik dat op door een breedte in te stellen, met overflow: hidden; dan doet ie t wel ongeveer goed in IE (maar dan wordt het meest rechtse gedeelte van de content op geslokt) maar dan loopt in FF de content box dwars door de rechtse heen. Wat dus nu het geval is..
border-left:1px dashed orange;
border-right:1px dashed orange;
clear:none;
De CSS kan ik nu niet aanpassen. Ben het wachtwoord van de server vergeten, en die ligt op mijn kantoor. Kan nu dus geen CSS aanpassen. Zal dus moeten wachten op morgen. Echter kan ik wel HTML aanpassen, dat zit namelijk in het achterliggende CMS.. Waarvan ik het pw wel kan herrinderen
Tip: ik zie nog tabellen in je lay-out, terwijl die totaal nodig zijn. Tabellen gebruik je alleen voor tabellaire gegevens. Voor alle andere markup is er een semantisch correcte tag te vinden. Zo kun je voor een lijst een ul en li's gebruiken.
ik weet het. Joomla doet dat.. Ik gebruik Joomla namelijk ;) dit is een Joomla template. ;)
Dan is het een slechte template ;-) Tabellen horen hier niet thuis.
nee, Ik laad de body gewoon in met mosLoadBody(); die templates komen uit Joomla zelf, en ik ga de core niet verranderen. Want dan kan mijn klant niet meer (zonder problemen) updaten.
valideert niet en je CSS ook niet
Snap ik. Maar het levert je dus heel slechte code op. Je XHTML Edit:
Deze fout zou wel eens mede oorzaak van je probleem kunnen zijn:
#contentbox Ongeldig getal : border-left orange geen color waarde : dashed 1px orange
Je hebt de CSS shorthand in de verkeerde volgorde. Het moet zijn: 1px dashed orange;
Deze fout zou wel eens mede oorzaak van je probleem kunnen zijn:
#contentbox Ongeldig getal : border-left orange geen color waarde : dashed 1px orange
Je hebt de CSS shorthand in de verkeerde volgorde. Het moet zijn: 1px dashed orange;
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jan Koehoorn
maar: in IE staat de border (IE6) aan de linkerkant zeg maar te veel naar links, waardoor het geen goeie box meer is.
En die forms zijn ook vaag in IE.. :( dat is nu even mijn grootste zorg, waarom die forms (om in te loggen enal) er zo gaar uitzien, en in Firefox ze er perfect uitzien :/
Edit:
Mijn Tidy HTML Validator in Firefox geeft geen HTML errors/meldingen aan..
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Lord Niek