3 divs height 100 in 1 div
Ik heb 1 div, met daarin 3 divs die alle 3 even hoog moeten zijn.
Ik neem aan dat ergens nog een position moet gebruiken, of misschien meerdere?
#hoofd {
overflow : hidden;
}
#een{
height : 100%;
float : left;
}
#twee{
}
#drie{
}
<div id="hoofd">
<div id="een"> </div>
<div id="twee"> </div>
<div id="drie"> </div>
</div>
Moeten die divs naast elkaar of onder elkaar komen?
Gewijzigd op 21/07/2010 14:48:26 door Michael -
Turmin dit is niet mogelijk met divs (voorzover ik weet) dit is alleen mogelijk in tabellen. Waarom zou dit überhaupt moeten?
Dit lijkt me vast wel mogelijk. Moet ivm met borders en een submit button die in de tweede div onderin moet op de zelfde lijn als de eerste div. Maar de reden is niet belangrijk, gaat erom dat ze gewoon even hoog moeten blijven.
Op de hoofd div zet je position: relative; met behulp van dat kun je de input button absolute positioneren vanaf de onderkant vanaf de hoofd div of te wel dan blijf die button altijd onderin hangen.
En op de hoofd div zet je een background img waar je de borders inzitten...
Opgelost...
Meer informatie: http://www.google.nl/#hl=nl&source=hp&q=faux+divs&aq=f&aqi=g10&aql=&oq=&gs_rfai=&fp=fab0458a1ef293a5
Nou moet "hoofd" alleen 't hoogst blijven, maar dat komt wel goed.
Faux divs had ik ook naar gekeken, maar vind 't niet zo praktisch voor mijn doel.
Anders blijf je met het punt zitten dat de border van div "een" mee gaat met div "twee" of "drie".
Nee ´t wordt niet automatisch gevuld dus dat komt wel goed. Ik laat div "een" gewoon 't grootst. En mocht div "twee" toch groter worden, dan kan ik de border wel verplaatsen zodat ie met div "twee" mee rekt. en die andere border gaat sowieso met div "een" en div "twee" mee. Ik vind 't goed genoeg zo ;)