3 Fouten in iE :(
ik zit weer eens met een css-foutjes in IE. Hier is een voorbeeld van mijn layout. Als je die in IE opent, dan zie je 3 dingen die verschillen met firefox:
2. De links zijn minder groot dan in FF..
3. De link onderaan om het hele menuutje boven in te klappen, die is in IE 12 px hoog, terwijl er in de css staat: height: 10px;
Nouja, een hele waslijst, als iemand nr1 op kan lossen ben ik in ieder geval blij :)
Link naar CSS-bestand
Website
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Harmen
Nummer 1 is waarschijnlijk de double margin bug van IE. De waarden 30 - 60 wijzen daarop.
punt 1 opgelost door: "display: inline" toe te voegen. Nr 2 zou ik eventueel met achtergronplaatjes kunnen doen, maar nummer 3 snap ik ook nog steeds niet :(. als ik het open in ie 6.0 is het fout. hoogte van 12 px meet ik in photoshop.
Zet bij die link ook impliciet dat de padding:0px; moet zijn, dat zou denk ik deel 3 moeten zijn.
Nr 2-> Je kan de links ook als block element met float:left; kunnnen doen. Als block element kan je de links namelijk wel een hoogte opgeven.
bedankt :), Verder, ik heb al bovenaan m'n css staan:
* {
padding: 0;
margin: 0;
}
dus dat kan het niet zijn.
Dat van die float: left + hoogte wist ik nog niet. Ik heb er nu een gifje op de achtergrond gezet, ik kan eventueel dat van jou ook wel even doen.
dus, punt 1 + 2 zijn opgelost. Punt 3 nog niet echt
Punt 3 kan je misschien oplossen door hetvolgende te doen.
Je maakt hem ze dat hij in firefox klopt.. bv
#test {margin-top -3px; hight 5px;}
Dan zet je het volgende daaronder}
*html #test {margin-top: 0px; hight 10px;} /*IE6*/
*+html #test {margin-top: 0px; hight 10px;} /*IE7*/
De 2laaste regels zorgen ervoor dat hij deze code pakt als het in ie6 of ie 7 wordt neergezet.
Dit loste bij mij heel veel problemen op tussen ff en ie!
Suc6 ermee!
groetjes Edwin
wel cool wat je hebt gemaakt
En tommy ook bedankt ;)
Die nummer drie hangt af van de fontsize voor je standaardlettertype.
4. je krijgt in FF niet je hele kleuren tabel te zien en daar in scrollen is niet mogelijk
5. ik open mijn pagina's altijd in een kleiner scherm dan 100% als ik dit doe is dit mijn resultaat testpagina.awardspace.com/index2.html
6. als ie bij ie gaat schuiven wat goed is en ook voor FF moet zijn zie (fout 5)
moet je het linkerbalkje een 100% meegeven http://testpagina.awardspace.com/index3.htm