3 Laatste nieuws berichten onder elkaar

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Maurice kransse

maurice kransse

04/05/2009 22:16:00
Quote Anchor link
Ik heb een vraagje en omdat ik niet weet hoe je het noemt kan ik er ook niet echt makkelijk naar zoeken dus ik dacht ik vraag het hier maar is...

Ik wil op mijn website nieuws met fotos weergeven op de manier zoals dat bijvoorbeeld hier is gedaan: http://www.ajax.nl/Home.html

is dat flash of is dit ook te realiseren in een html/php pagina

Ik hoop dat iemand me kan helpen

PHP hulp

PHP hulp

19/11/2024 08:20:33

04/05/2009 22:31:00
Quote Anchor link
Php is serverside. Dus dat moet je niet hebben.
Javascript moet je dan hebben.
Met ctrl-u zie je de source, kan je zien hoe zij het hebben gedaan.

Willem Jan Z

Willem Jan Z

04/05/2009 22:52:00
Quote Anchor link
Karl, waarom heeft PHP er niks mee te maken :/ Jij hebt zin elke keer de source aan te passen als je een nieuwe foto wil? Dat wil zeggen, elke keer als je een nieuw item hebt. Dat het effectje niks met PHP te maken heeft is een ander punt.

En ctrl+u is firefox (en opera?), niet iedereen gebruikt Firefox.

Roel H

Roel H

05/05/2009 00:18:00
Quote Anchor link
Je kunt toch een query draaien en daaruit halen wat je wilt en foto erin zetten?
Net zoals je tekst eruit haalt, maar adn ook een foto
Query met LIMIT 3 erin :)

Succes

Midas

Midas

05/05/2009 00:46:00
Quote Anchor link
WillemJan Z schreef op 04.05.2009 22:52:
Karl, waarom heeft PHP er niks mee te maken :/ Jij hebt zin elke keer de source aan te passen als je een nieuwe foto wil? Dat wil zeggen, elke keer als je een nieuw item hebt. Dat het effectje niks met PHP te maken heeft is een ander punt.

Hij doelt toch duidelijk op het effect. En moet die opmerking over die sneltoets nou? Het is toch duidelijk dat Karl bedoelt dat je de bron moet bekijken..

Willem Jan Z

Willem Jan Z

05/05/2009 07:15:00
Quote Anchor link
Midas schreef op 05.05.2009 00:46:

Hij doelt toch duidelijk op het effect. En moet die opmerking over die sneltoets nou? Het is toch duidelijk dat Karl bedoelt dat je de bron moet bekijken..

Ik bedoel alleen duidelijk te maken dat het waarschijnlijk gewoon een combi tussen PHP en Javascript zal worden. En snap niet wat er mis is met de opmerking over de bron bekijken? Ik geef gewoon aan dat het niet in elke browser hetzelfde is?

DJ Lars

DJ Lars

05/05/2009 09:33:00
Quote Anchor link
Je kunt dit doen door al het nieuws in een database te knallen. Vervolgens met PHP een query met Limit 3 op de database te doen. Het effect zoals op ajax.nl kun je dan bereiken d.m.v. bijvoorbeeld Mootools.

Maurice kransse

maurice kransse

05/05/2009 11:00:00
Quote Anchor link
dank jullie wel ik heb het voor mekaar gekregen

05/05/2009 11:29:00
Quote Anchor link
Karl, waarom heeft PHP er niks mee te maken :/

Omdat hij naar het effect vaagt.
Jij hebt zin elke keer de source aan te passen als je een nieuwe foto wil? Dat wil zeggen, elke keer als je een nieuw item hebt.

Ik weet niet hoe hij zijn site beheert, het kan zjin dat hij gewoon html bestanden heeft, of dat hij een database heeft, of met array's, of met include's. Ik weet dat niet, hij vraagt daar ook niet naar, hij wilt gewoon weten hoe het effect werkt. De beste manier om daarachter te komen is dan gewoon naar de bron van je voorbeeld te kijken.
Dat het effectje niks met PHP te maken heeft is een ander punt.

Het gaat hier over het effect, dus daar heeft php niks mee te maken.

Ja, dat is Opera en firefox. Normaal gesproken zet ik dat er wel bij, maar deze keer blijkbaar dus niet.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.