3 random projecten op verschillende plaatsen in de site laten zien
Ik moet uit deze array 3 random projecten laten zien, alle 3 moeten ze op een aparte plek in de pagina komen.
Ik heb het net met een functie geprobeerd, maar dan krijg ik alsnog dubbele projecten.
weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
Code (php)
Let wel op: deze loop blijft lopen als je minder dan 3 projecten in je projectarray hebt staan, en als je er 3 hebt, kan het lang duren voordat hij een array heeft samengesteld. Hoe meer er dus in je array zitten, hoe beter.
Edit:
@boven was sneller, en is waarschijnlijk ook beter ;)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door SilverWolf NL
Ypma schreef op 18.12.2009 15:42:
Is lekker kort :)
maar ik krijg wél dubbele projecten. ik denk dat ik er ook maar een check op moet gooien of het project_id al bestaat.
ik had ook net op internet gezien dat je een array kan returnen in een functie. (bij: Returning Multiple Values From A Function)
dan kan ik bovenaan mn pagina de functie aanroepen, en op de juiste plekken die variabelen printen (is dat correct??)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Tamara
Tamara schreef op 18.12.2009 16:17:
maar ik krijg wél dubbele projecten.
Ypma schreef op 18.12.2009 15:42:
maar ik krijg wél dubbele projecten.
Dan zitten er al dubbele in het array().
dat kan niet, want mn array bestaat uit unieke IDs.
shuffle( $projecten ) schudt het array() door elkaar.
$project = array_pop( $projecten ) haalt er 1 uit, dus die zit niet meer in het array().
Als het uit een database komt, zorg je er best voor dat de drie random projecten door MySQL worden geselecteerd.
dus ik moet die 3 projecten van elkaar kunnen onderscheiden
kan je gewoon niet, om te vermijden dat je er meerdere hebt, uw project dat je al hebt getoond verwijderen met unset()?