3 tabellen naast elkaar
nu wilde ik door middel van style="float: ;" alle drie naast elkaar zetten maar dit lukt niet.
Met 2 tabellen lukt het wel (left en center of left en right) maar met 3 (left, center en right) lukt het niet.
Is dit niet mogelijk?
Als je nou ook even je code post dan kunnen we er misschien iets zinnigs over zeggen.
<html>
<table cellpadding="3" cellspacing="10" border="0" style="float: center;">
</html>
in die tabel staat er nu center bij float en bij de andere zet ik dan left en right
Let wel, het is beter om al je css in een apart bestand te zetten in plaats van (inline) tussen de html!
ik werk inderdaad met css in een apart bestand maar, hoe moet ik dat dan noteren in mijn css, want die 3 div zitten eigenlijk in 1 en zou niet weten hoe u dat moet doen in mijn css
Daarna gebruik je de in CSS gedefinieerde klasse linkerkolom in (X)HTML met:
Aangezien de drie div's hier alledrie dezelfde CSS-instellingen gebruiken, kun je ook één algemene klasse definiëren en die drie keer toepassen:
En daarna in HTML:
Code (php)
1
2
3
2
3
<div class="zwevendeKolom">Links</div>
<div class="zwevendeKolom">Midden</div>
<div class="zwevendeKolom">Rechts</div>
<div class="zwevendeKolom">Midden</div>
<div class="zwevendeKolom">Rechts</div>
Gewijzigd op 12/10/2012 08:47:45 door Ward van der Put
ja, dat weet ik wel maar, u hebt eerst een div met jou totale width en dan IN die div heb je 3 andere (links, midden en rechts). En het is dit dat ik niet weet hoe het moet
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
2
3
4
5
6
7
div#drieKolommen{
width: 600px;
}
div#drieKolommen div{
float: left;
width: 200px;
}
width: 600px;
}
div#drieKolommen div{
float: left;
width: 200px;
}
Nu geldt de definitie div#drieKolommen div voor elke geneste div in de hoofdcontainer #drieKolommen en gebruik je in HTML:
Toevoeging op 12/10/2012 11:59:07:
Ok, ik heb dat allemaal gedaan en met chrome werkt dit prefect maar niet met allemaal. Is er mss nog een aanpassing mogelijk of een andere manier?
Toevoeging op 12/10/2012 19:18:59:
ah, dit is inorde. Heb het probleem gevonden