5 - 1
Yiiiiieeeeehhhhaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!
*1-5 hahah Vrijdag de 13e... Gelukkig 1 - 5 ipv 5 -1 :D Had dit totaal niet verwacht en kwa voetbal kan het nog wel beter. Maar desondanks, prima uitslag en daar draait het allemaal om en wat een geweldige goals!
Nou nou, niet zo pessimistisch zeg... als je 5 doelpunten scoort doe je toch best iets goed :) @Wouter
Nee hoor, dat is het hem nou juist. De helft van de 'supporters' schreeuwen wereldkampioen etc terwijl ze nauwelijks verstand van voetbal hebben (niet dat dat ik dat heb) en alleen naar de uitslag kijken .
Maar het voetbal was niet goed (al een paar jaar niet meer, komt mede door het jonge team), ja ze scoren en op wat voor mooie manieren ook, goed voetbal was het zeker niet. Verdediging liet veel steken vallen, daar kwam die penalty ook vandaan (oke, was geen terrechte penalty maar het zat er aan te komen).
In de rust vond iedereen het slecht ("pover") voetbal en in de tweede helft was het opeens wereldniveau en oh wat goed en ohhh, we gaan winnen, ... Het allerleukste: er was niks veranderd tussen deze 2 helften.
Het enige wat Nederland in feite heeft gedaan is de bal bij de Spanjaarden gelegd, hun een beetje leuk laten rondtikken, vervolgens vlak voor het 16 meter gebied moet moeite de bal afpakken, heel snel een keiharde trap naar voren, in de hoop dat iemand van de "gouden aanvalsdriehoek" bij de bal kon om die er in te schoppen. Tientallen keren gaat zoiets fout en ja soms gaat het goed en dan hebben we geluk dat we een paar klasse voetballers voorin hebben staan die zoiets kunnen afmaken.
Nee, ik moet nog maar zien hoe we woensdag tegen Australie zijn, dat is compleet andere koek aangezien we daar de wedstrijd zullen moeten leiden. Dan kun je deze tactiek niet meer toepassen.
Je haalt me de woorden uit de mond, alhoewel het niet geluk is dat we een paar klasse voetballers hebben voorin. Er is bewust voor deze tactiek gekozen door van Gaal (arrogante vent maar met veel verstand van voetbal). Maar zoals je zei, deze tactiek zal waarschijnlijk niet werken tegen Australie.
Niet één doelpunt is ontstaan uit een keiharde trap naar voren, maar door een hele snelle omschakeling naar voren.
Dat klopt, maar voorlopig heeft Nederland de gehele wereld geïmponeerd, inclusief mensen die er wel verstand van hebben.
1-2: Een bal van iets verder in Spanjes helft tot in 16 meter, nog steeds een flinke trap
1-5: Een bal ter hoogte van ons 16 meter gebied tot halverwege Spanjes helft, weer een flinke trap
Merk overigens op dat ik helemaal niks tegen de wedstrijd of het elftal heb. Het is bijzonder en geweldig hoe van Gaal met een tactiek is gekomen waarmee Spanje totaal de kluts kwijt raakte. Het is bijzonder mooi hoe van Persie dat eerste doelpunt inkopte.
Echter moet iedereen als ie eerlijk is wel toegeven dat de tactiek die wij gebruikte het schoolvoorbeeld van antivoetbal is. We hebben eigenlijk nooit echt de dominantie in ons spel kunnen uitstralen. Pas bij 1-4 kon ik weer adem halen omdat ik wist dat het niet meer zal mislukken, maar daarvoor had het zo nog 3-3 kunnen worden. 1-1: Een bal vanaf de middellijn naar 16 meter gebied, noem ik een flinke trap naar voren
Aha.. je hebt een anti-pattern ontdekt! Haha...
Naja... je moet als trainer weten waar je krachten liggen (en dus ook waar ze niet liggen). Het oude vertrouwde Nederlandse schoolvoetbal had tegen de Spanjaarden geen stand gehouden. Daarom is gekozen voor een andere tactiek. Wellicht niet de meest aantrekkelijke... maar wel uitermate doeltreffend (leuke woordspeling). >> Echter moet iedereen als ie eerlijk is wel toegeven dat de tactiek die wij gebruikte het schoolvoorbeeld van antivoetbal is.
Zoiets noem ik altijd nog gewoon een goede geplaatste paas, niks een flinke trap. Iedereen kan dom weg de bal naar voren trappen (oke de helft komt niet eens over de middenlijn). Maar zo hoe Blind ze op maat gaf aan van Persie en Robben heeft niks meer met een flinke trap te maken maar een goede geplaatste paas.
Ik vond het een geweldige wedstrijd :-)
@Aar... en je bent niet de enige :-)
+1
Gewijzigd op 14/06/2014 14:08:51 door Joakim Broden
Slecht voetbal, maar mooie uitslag :)
Nou nou, niet zo pessimistisch zeg... als je 5 doelpunten scoort doe je toch best iets goed :)
Ozzie PHP op 14/06/2014 17:28:09:
Nou nou, niet zo pessimistisch zeg... als je 5 doelpunten scoort doe je toch best iets goed :)
Nee hoor, dat is het hem nou juist. De helft van de 'supporters' schreeuwen wereldkampioen etc terwijl ze nauwelijks verstand van voetbal hebben (niet dat dat ik dat heb) en alleen naar de uitslag kijken .
Maar het voetbal was niet goed (al een paar jaar niet meer, komt mede door het jonge team), ja ze scoren en op wat voor mooie manieren ook, goed voetbal was het zeker niet. Verdediging liet veel steken vallen, daar kwam die penalty ook vandaan (oke, was geen terrechte penalty maar het zat er aan te komen).
Gewijzigd op 14/06/2014 17:59:10 door Joakim Broden
Mwa... ben ik niet met je eens. Dat ze wereldkampioen worden, hoor je mij niet zeggen. Maar van de andere kant, als je de regerend wereldkampioen op deze manier vernedert moet je ook niet gaan zeuren dat het allemaal zo slecht was.
Je moet ook geen Barcelona spelers opstellen terwijl ze zo een teleurstellend seizoen achter de rug hebben. Heeft er eigenlijk iemand nog geld ingezet op Nederland gisteren? volgens mij was je nu miljonair als je dat hebt gedaan ^^
Quote:
Maar van de andere kant, als je de regerend wereldkampioen op deze manier vernedert moet je ook niet gaan zeuren dat het allemaal zo slecht was.
In de rust vond iedereen het slecht ("pover") voetbal en in de tweede helft was het opeens wereldniveau en oh wat goed en ohhh, we gaan winnen, ... Het allerleukste: er was niks veranderd tussen deze 2 helften.
Het enige wat Nederland in feite heeft gedaan is de bal bij de Spanjaarden gelegd, hun een beetje leuk laten rondtikken, vervolgens vlak voor het 16 meter gebied moet moeite de bal afpakken, heel snel een keiharde trap naar voren, in de hoop dat iemand van de "gouden aanvalsdriehoek" bij de bal kon om die er in te schoppen. Tientallen keren gaat zoiets fout en ja soms gaat het goed en dan hebben we geluk dat we een paar klasse voetballers voorin hebben staan die zoiets kunnen afmaken.
Nee, ik moet nog maar zien hoe we woensdag tegen Australie zijn, dat is compleet andere koek aangezien we daar de wedstrijd zullen moeten leiden. Dan kun je deze tactiek niet meer toepassen.
Wouter J op 14/06/2014 19:01:50:
Quote:
Maar van de andere kant, als je de regerend wereldkampioen op deze manier vernedert moet je ook niet gaan zeuren dat het allemaal zo slecht was.
Je haalt me de woorden uit de mond, alhoewel het niet geluk is dat we een paar klasse voetballers hebben voorin. Er is bewust voor deze tactiek gekozen door van Gaal (arrogante vent maar met veel verstand van voetbal). Maar zoals je zei, deze tactiek zal waarschijnlijk niet werken tegen Australie.
Niet één doelpunt is ontstaan uit een keiharde trap naar voren, maar door een hele snelle omschakeling naar voren.
Dat klopt, maar voorlopig heeft Nederland de gehele wereld geïmponeerd, inclusief mensen die er wel verstand van hebben.
Mee eens Ger!
1-2: Een bal van iets verder in Spanjes helft tot in 16 meter, nog steeds een flinke trap
1-5: Een bal ter hoogte van ons 16 meter gebied tot halverwege Spanjes helft, weer een flinke trap
Merk overigens op dat ik helemaal niks tegen de wedstrijd of het elftal heb. Het is bijzonder en geweldig hoe van Gaal met een tactiek is gekomen waarmee Spanje totaal de kluts kwijt raakte. Het is bijzonder mooi hoe van Persie dat eerste doelpunt inkopte.
Echter moet iedereen als ie eerlijk is wel toegeven dat de tactiek die wij gebruikte het schoolvoorbeeld van antivoetbal is. We hebben eigenlijk nooit echt de dominantie in ons spel kunnen uitstralen. Pas bij 1-4 kon ik weer adem halen omdat ik wist dat het niet meer zal mislukken, maar daarvoor had het zo nog 3-3 kunnen worden.
Aha.. je hebt een anti-pattern ontdekt! Haha...
Naja... je moet als trainer weten waar je krachten liggen (en dus ook waar ze niet liggen). Het oude vertrouwde Nederlandse schoolvoetbal had tegen de Spanjaarden geen stand gehouden. Daarom is gekozen voor een andere tactiek. Wellicht niet de meest aantrekkelijke... maar wel uitermate doeltreffend (leuke woordspeling).
Gewijzigd op 14/06/2014 23:29:02 door Ozzie PHP
Gewijzigd op 14/06/2014 23:32:33 door Erwin Zenden
Wouter J op 14/06/2014 23:24:39:
1-1: Een bal vanaf de middellijn naar 16 meter gebied, noem ik een flinke trap naar voren
Zoiets noem ik altijd nog gewoon een goede geplaatste paas, niks een flinke trap. Iedereen kan dom weg de bal naar voren trappen (oke de helft komt niet eens over de middenlijn). Maar zo hoe Blind ze op maat gaf aan van Persie en Robben heeft niks meer met een flinke trap te maken maar een goede geplaatste paas.