6-letter woorden filteren uit een website

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Justus

Justus

03/07/2009 23:16:00
Quote Anchor link
Betse mensen,
Aangezien ik met Lingo mee ga doen heb ik het idee opgevat een lijst aan te leggen van alle 6-letterige woorden die de nederlandse taal rijk is.
Deze lijst kan ik dan gebruiken om te 'leren', want zoals iedereen weet, iets wat vers in het geheugen ligt heb je sneller paraat.

Nu had ik het creatieve idee om een script aan te leggen dat vanaf een specifieke website op internet alle 6-letterwoorden filtert en deze kopieert naar een textbestand. Zo ontstaat de gewenste lijst.

De website www.woordenlijst.org heeft alle woorden uit de nederlandse taal, deze worden met 30 per pagina weergegeven.

Wat zou het script nu uiteindelijk moeten kunnen:
-beginnend bij de letter a alle pagina's afgaan en in het gedeelte van de woordenlijst alle 6-letter woorden verzamelen.
-hiermee doorgaan totdat alle pagina's met van de letter a zijn gefilterd.
-vervolgens doorgaan met de volgende letter, dit hoerft niet per se automatisch, ik kan het script handmatig voor elke letter aanzetten, dat zijn slechts 26 handelingen

extra moeilijkheid:
de server accepteerd uiteraard niet van die snelle aanvragen voor een pagina achter elkaar.
Dit is makkelijk op te lossen met een tijdfuncite die checkt of er al 2 seconden verstreken is voor de volgende pagina wordt opgevraagd. Hier wordt het script wel langzaam van maar dat maakt mij niet zo veel uit.

Ik denk dat het in theorie mogelijk zal zijn zo';n script te bouwen, natuurlijk loop je gedurende het bouwen tegen praktische problemen aan, zoals er al eentje hierboven beschreven.
Toch lijkt het me een uitdaging voor mensen die wat verder gevorderd zijn met php.

Ikzelf weet er heel weinig vanaf, al denk ik wel dat als ik verschillende taken als apart binnen krijg, ik wel in staat ben dit te assembleren en naar wens aan te passen.

Zijn er mensen die het leuk vinden heir hun creativiteit op los te laten? GRAAG

Bij voorbaat dank!
Met vriendelijke groet,
Justus

Quote:
Topic verplaatst naar aanvragen.

SanThe.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Justus

PHP hulp

PHP hulp

29/11/2024 09:36:03

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

03/07/2009 23:20:00
Quote Anchor link
Op phphulp werkt het zo dat we je helpen met jouw script door middel van tips en antwoorden op vragen. Dus: laat eens zien wat je al hebt verzonnen? Dan kunnen we er naar kijken.

Afra ca

Afra ca

04/07/2009 00:44:00
Quote Anchor link
@ Jan Koehoorn: Indien dit topic bij "aanvragen" had gestaan, was het natuurlijk een andere situatie.

Ik weet niet hoeveel kennis de TS heeft op het gebied van kennis. Ik waardeer dat de TS de moeite heeft genomen het proces uit te denken en te beschrijven, hier kunnen heel wat mensen op dit forum nog wat van leren. Ik heb een sterk vermoeden dat de TS geen enkele kennis van php heeft, en het niet nodig acht (wat ik enigszins kan begrijpen) dit enkel voor deze situatie helemaal te gaan leren. Indien mijn vermoeden juist is zou ik dit bij aanvragen zetten. Indien dit gebeurt zal ik mij er even over buigen, maar ik kan niks beloven.

- SanThe -

- SanThe -

04/07/2009 00:59:00
Quote Anchor link
@Afra: Ik heb een sterk vermoeden dat je gelijk hebt en heb het topic dan ook maar verplaatst.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door - SanThe -

Danny Roelofs

Danny Roelofs

04/07/2009 01:40:00
Quote Anchor link
Is dit niet iets voor je om te gebruiken?

Een van de velen:
http://www.mijnwoordenboek.nl/puzzelwoordenboek/

Daar type je in : A..... (< A met 5 puntjes)

En je krijgt een woorden overzicht, met omschrijving waar het woord op duid (soms gaat het om een plaatsnaam, maar dat staat er dan ook bij).

Wouter De Schuyter

Wouter De Schuyter

04/07/2009 02:07:00
Quote Anchor link
Je gaat timeouts in je script moeten inbouwen want ik was aan 'normaal' tempo wat aan het bladeren en kreeg nu al "Verzoek geweigerd. Wacht een paar seconden en probeer het opnieuw.".. Dit gaat uren duren om alles te "rippen"..

Eddy E

Eddy E

04/07/2009 08:33:00
Quote Anchor link
Dat geeft niets ;).
Gewoon met een meta-refresh die pas ontstaat zodra jij alles hebt geript.
En dan een vertraging van 10 seconden en de volgende pagina is aan de beurt.
En jij gaat gewoon lekker in de tuin een biertje nemen, blij dat je uit de warme kamer bent.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.