Aanmaken van tabel voor items specifieke data

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Sam Clauw

Sam Clauw

21/04/2011 19:43:57
Quote Anchor link
Hallo iedereen,

ik leg het meteen uit aan de hand van mijn pagina: http://beta.bellewaerdefun.be/het-park/attracties/boomerang

Het zit zo: in mijn database wil ik alle attracties van Bellewaerde Park stoppen. Op mijn website toon ik uiteraard enkele foto's, een tekstje, lengte beperking en natuurlijk ook de technische gegevens. Voor elke attractie kan ik enkele standaard eigenschappen opsommen:

- Type
- Subtype
- Constructeur
- Bouwjaar
- Capaciteit

Het is echter zo dat sommige attracties erg specifieke/unieke technische gegevens hebben. Bijvoorbeeld: in Bellewaerde Park heeft men een 4D cinéma. Uiteraard kan ik voor deze attractie het type, subtype, constructeur, bouwjaar en capaciteit opsommen. Deze attractie heeft echter ook enkele extra kenmerken die bij geen enkele andere attractie voor komen:

- Aantal zetels
- Effecten
- Projectoren
- Geluid

Zie de volgende pagina: http://bellewaerdefun.be/attracties/4d

Mijn vraag is nu: hoe stop je deze speciale velden in je database? Ik kan toch niet voor elke speciale eigenschap een nieuw veld voorzien? Anders moet ik ze voor iedere attractie open laten, behalve voor de 4D cinéma. Daarenboven zou ik een érg uitgebreide database hebben met ontzettend veel velden, en dat is waarschijnlijk ook niet de bedoeling?
Gewijzigd op 21/04/2011 19:44:31 door Sam Clauw

PHP hulp

PHP hulp

22/11/2024 19:52:13

Aad B

Aad B

21/04/2011 20:01:10
Quote Anchor link
Je kan dit oplossen in de 4e normaalvorm met een attributen-tabel, grofweg:
create table attracties_extra_attributen(
id autoincrement key /* (id attributen tabel) */
attracties_id key /* (foreign key naar de attracties tabel id) */
attribuut_naam varchar(32) /* (inhoud bijvoorbeeld 'Aantal zetels') */
attribuut_inhoud varchar(32); /* (inhoud bijvoorbeeld 400)) */
Hier kan je onbeperkt records aan toe voegen.
Mooie site trouwens!!
Gewijzigd op 21/04/2011 20:05:04 door Aad B

Sam Clauw

Sam Clauw

02/05/2011 14:29:52
Quote Anchor link
Bedankt voor de hulp Aad! Ik ben er een tijdje uit geweest wegens een erg drukke periode, maar nu kan ik de draad opnieuw oppikken. Even zien of het lukt dus ;)

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.