Aanmeld systeem voor optredens

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ventilatiesysteem Productontwikkelaar HBO WO Verwa

Samengevat: Zij bieden flexibele ventilatiematerialen, geluidsdempers, rookgasafvoer producten en industrieslangen. Ben jij een technisch productontwikkelaar? Heb jij ervaring met het ontwikkelen van nieuwe producten? Vaste baan: Technisch Productontwikkelaar HBO WO €3.000 - €4.000 Zij bieden een variëteit aan flexibele ventilatiematerialen, geluiddempers, rookgasafvoer producten, industrieslangen en ventilatieslangen voor de scheepsbouw. Met slimme en innovatieve materialen zorgen wij voor een gezonde en frisse leefomgeving. Deze werkgever is een organisatie die volop in ontwikkeling is met hardwerkende collega's. Dit geeft goede ontwikkelingsmogelijkheden. De branche van dit bedrijf is Techniek en Engineering. Functie: Voor de vacature als Technisch Productontwikkelaar Ede Gld HBO WO ga

Bekijk vacature »

Pagina: « vorige 1 2

Maarten

Maarten

29/10/2009 12:50:00
Quote Anchor link
meh, ben ik te lui voor ;p

PHP hulp

PHP hulp

29/11/2024 02:38:08

Maarten

Maarten

29/10/2009 13:10:00
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
<? session_start(); ?>
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8" />
<title>Optredens</title>
</head>

<body>
<?
if (!isset($_SESSION['userid'])): echo "U bent nog niet ingelogd"; exit; endif;
require_once "/letrottoir/Connections/conn.php"; // Het script waarmij je de verbinding met de database maakt hier invoegen!!!

$q= "select * from optredens"; // optredens veranderen naar de naam die jij die tabel hebt gegeven (waarin alle optredens staan)
while ($record = mysql_fetch_object(mysql_query($q))):?>

<table>
        <form method="post" action="<? $_SERVER['PHP_SELF'];?>" >
        <tr><td>Datum : </td><td><? echo $record->datum; ?></td></tr>
        <tr><td>Aanvang : </td><td><? echo $record->aanvang; ?></td></tr>
        <tr><td>Locatie : </td><td><? echo $record->locatie; ?></td></tr>
        <tr><td>tralala : </td><td><? echo $record->tralalala; ?></td></tr><!--  copy pasten en aanpassen -->

<input type="hidden" name="optreden" value="<? echo $record->optreden_id; ?>"  />
        <tr><td><input type="submit" name='submit' value="Ik ben aanwezig!"  /></td></tr>
        </form>
        </table>
 <?     endwhile; ?>        

<? //        etc. etc .etc, dit moet je wel aanpassen naar de naamgevingen in je database! ?>

<? if ($_POST['submit'] == "Ik ben aanwezig!")                                                {
        $q = "INSERT INTO `aanwezigen` (`fk_lid_id`,`fk_optreden_id`,`aanwezig`) ";
        $q.= "VALUES ('".$_SESSION['userid']."','".$_POST['optreden']."','ja')";
        $result = mysql_query($q) or die("<font color='red'>De wijziging aan de database is niet succesvol voltooid!</font>");
        echo "<font color='green'> De wijziging is succesvol doorgevoerd in de database<font>";  
                                                                                            }
?>

</body>
</html>

zoiets zou het dan moeten worden, de query's & require_once etc. moeten wel aangepast worden naar hoe jij deze hebt genoemd en aan je mappenstructuur ;)

en kga nu richting huis dus ben het komende half uur er niet :p

Gelieve Niet Bumpen::
Twee of meer keer achter elkaar in een topic posten heet bumpen. Bumpen is pas na 24 uur toegestaan en kan een reden zijn voor de admins en moderators om een topic te sluiten. Gebruik indien nodig de Afbeelding knop om je tekst aan te passen.

SanThe.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Maarten

Jesper Diovo

Jesper Diovo

29/10/2009 13:11:00
Quote Anchor link
Maarten schreef op 29.10.2009 12:50:

Heel veel succes met je verlepte datamodel dan...

Maarten

Maarten

29/10/2009 14:13:00
Quote Anchor link
Jezpur schreef op 29.10.2009 13:11:

nou nou... je kunt het natuurlijk ook wat minder irriterend brengen, of gewoon er helemaal niks op zeggen gezien je toch niks gerelateerd aan deze topic zegt ;), Voor de duidelijkheid:
er staat niet voor niets newbie bij mijn naam...
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Maarten

29/10/2009 15:06:00
Quote Anchor link
Maarten schreef op 29.10.2009 14:13:

nou nou... je kunt het natuurlijk ook wat minder irriterend brengen, of gewoon er helemaal niks op zeggen gezien je toch niks gerelateerd aan deze topic zegt ;), Voor de duidelijkheid:

Jawel, hij maakt duidelijk dat je NIET tijd en data in een varchar moet stoppen.
Dat vraagt om problemen. En wat gebeurt er dan?
Dan kom je hier.

Maarten

Maarten

30/10/2009 00:18:00
Quote Anchor link
Karl schreef op 29.10.2009 15:06:

Jawel, hij maakt duidelijk dat je NIET tijd en data in een varchar moet stoppen.
Dan kom je hier.

Leg mij uit hoe je in de problemen kunt komen met een tijdstip als tekst opslaan als het allen als tekst getoond zal gaan worden?

- SanThe -

- SanThe -

30/10/2009 00:22:00
Quote Anchor link
Maarten schreef op 30.10.2009 00:18:
Leg mij uit hoe je in de problemen kunt komen met een tijdstip als tekst opslaan als het allen als tekst getoond zal gaan worden?

Ook al gebruik je het alleen als tekst, het blijft onverstandig om daar varchar voor te gebruiken.

Stefan van Iwaarden

Stefan van Iwaarden

30/10/2009 00:24:00
Quote Anchor link

Dan kom je hier.

Omdat er een keer een moment komt dat je iets aan je site gaat veranderen waardoor je de tijd wel wilt gebruiken om mee te rekenen, of zelfs alleen nog maar op te sorteren.
En dan zit je met een probleem.

Doe dus niet stom, en zet hem gelijk in een date, time of datetime veld.
Dan kun je het ook gewoon tonen net zoals een varchar, en kun je er altijd nog mee rekenen als dat nodig is in de toekomst.

Gertjan Gielen

Gertjan Gielen

30/10/2009 07:22:00
Quote Anchor link
Bedankt koen en maarten,
Sorry dat ik niet meer gereageerd had. Maar Gister heb ik na mijn laatste post hele dag ziek op bed gelegen. ik zal er straks even naar kijken!

Maarten

Maarten

30/10/2009 09:30:00
Quote Anchor link
Stefan van Iwaarden schreef op 30.10.2009 00:24:

Dan kom je hier.

Omdat er een keer een moment komt dat je iets aan je site gaat veranderen waardoor je de tijd wel wilt gebruiken om mee te rekenen, of zelfs alleen nog maar op te sorteren.
En dan zit je met een probleem.

Doe dus niet stom, en zet hem gelijk in een date, time of datetime veld.
Dan kun je het ook gewoon tonen net zoals een varchar, en kun je er altijd nog mee rekenen als dat nodig is in de toekomst.

dank u , als je het zo brengt snap ik het wel

Giel

Giel

30/10/2009 09:50:00
Quote Anchor link
Om even in te haken, tabel aanwezig kan nog kleiner.. :)

Alleen optreden_id en gebruiker_id zullen voldoende zijn! Zodra er geen gebruiker_id bij optreden_id staat zal diegene ook niet aanwezig zijn. Is dat wel zo, dan is ie wel aanwezig! :-)

Jesper Diovo

Jesper Diovo

30/10/2009 09:51:00
Quote Anchor link
@Maarten: Ik heb er alle reden toe om zo te reageren. Juist omdat er newbie onder je naam staat, zou je alle adviezen die wij jou geven moeten volgen. Zoals al gezegd wordt: een datum is geen tekst, een datum is een datum.
Als je straks op datum wilt gaan sorteren kom je jezelf tegen. Als je straks met de datum wilt gaan rekenen, kom je jezelf tegen. Er zijn zoveel dingen waarvoor je beter de datum meteen als DATETIME kunt opslaan. Dat veldtype bestaat ook niet voor niks...

Als men gaat zeggen dat men ergens "te lui" voor is, breekt mijn klomp. Sorry, maar dan kun je beter meteen stoppen met waar je mee bezig bent. Jij wilt een goede website neerzetten, wij willen jou daarbij helpen, zorg dan zelf ook voor een beetje inzet. Het komt niet altijd allemaal maar aanwaaien, je zult er zelf ook wat voor moeten doen.

Maarten

Maarten

30/10/2009 17:56:00
Quote Anchor link
Jezpur schreef op 30.10.2009 09:51:
@Maarten: Ik heb er alle reden toe om zo te reageren. Juist omdat er newbie onder je naam staat, zou je alle adviezen die wij jou geven moeten volgen. Zoals al gezegd wordt: een datum is geen tekst, een datum is een datum.
Als je straks op datum wilt gaan sorteren kom je jezelf tegen. Als je straks met de datum wilt gaan rekenen, kom je jezelf tegen. Er zijn zoveel dingen waarvoor je beter de datum meteen als DATETIME kunt opslaan. Dat veldtype bestaat ook niet voor niks...

Als men gaat zeggen dat men ergens "te lui" voor is, breekt mijn klomp. Sorry, maar dan kun je beter meteen stoppen met waar je mee bezig bent. Jij wilt een goede website neerzetten, wij willen jou daarbij helpen, zorg dan zelf ook voor een beetje inzet. Het komt niet altijd allemaal maar aanwaaien, je zult er zelf ook wat voor moeten doen.

wow kerel, jij kunt wel heel erg overdrijven man >.>, en jij vind dus dat iedereen die lui is in sommige dingen die voor hem/haar niet relevant zijn dus maar direct moet stoppen? dan blijven er niet veel mensen meer over namelijk ;)

Mr.Ark

Mr.Ark

30/10/2009 18:13:00
Quote Anchor link
@ Maarten

Als jij een sport beoefend, laten we zeggen voetbal. Dan ga jij toch ook luisteren naar je trainer en ga je niet je eigen ding doen? (iedereen wil natuurlijk beter worden)

Neem gewoon advies aan van mensen die verstand hebben van programeren en ga niet een (ja ik ga het gewoon een keer zeggen) aso zijn.

Laten we nu gewoon weer ontopic blijven en de TS helpen.

Pagina: « vorige 1 2

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.