Aanpassen php script
wie kan mij help met dit stukje
die een rekensommetje maakt om een reseverings prijs uit rekekend per week per 2 per 3
Code (php)
1
$total += $db->get_value('SELECT Price FROM prijzen WHERE WeekStart <= \'' . Date('W', $this->date['unix'] + ($day * 86400)) . '\' AND WeekEnd >= \'' . Date('W', $this->date['unix'] + ($day * 86400)) . '\'');
En nu wil ik dat er staandaard 150 euro hoger word
M.v.g.
date prutst. In principe kanmoet dat ook gewoon via de database. Lees daarvoor deze tutorial:
http://phptuts.nl/view/1
Ook kan de database waarschijnlijk dat totaal uitrekenen. Daarvoor kan je waarschijnlijk ook een betere oplossing maken, dan met php het steeds op te tellen.
Wat je nou precies wilt volg ik niet helemaal. Maar ik zie dat je met http://phptuts.nl/view/1
Ook kan de database waarschijnlijk dat totaal uitrekenen. Daarvoor kan je waarschijnlijk ook een betere oplossing maken, dan met php het steeds op te tellen.
wat ikwil is het volgende hier zit een groot script voor waarmee je een resevering kunt maken voor een vakantie en dan kun jij keizen tussen 1 en 2 en 3 weken
daar word een prijs voor gemaakt vie het boven staande script
maar nu wil ik dat wij voor de resevering een borg bedrag en een schoonmaak kosten worden berekend
hoe kan ik dat goed voor elkaar krijgen
ik hoop dat het zo duidelijk is
m.v.g
als je wil dat hij standaard 150 hoger word, doe je toch gewoon +150 op het eind.
Ik neem aan dat dat niet een vast bedrag is, dit ligt aan het aantal dagen van de reservering ?
Dat klopt helemaal
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
2
3
4
5
6
7
8
SELECT
SUM(Price) AS totaal
FROM
prijzen
WHERE
datum >= WeekStart
AND
datum <= WeekEnd
SUM(Price) AS totaal
FROM
prijzen
WHERE
datum >= WeekStart
AND
datum <= WeekEnd
Begrijp alleen niet wat je met die datum wil bereiken. Wat haal je daar op?
dus als er in de week de prijs hoog is word die prijs berekend en daarna moet er dan 150euro bij
maar als de prijs laag is moet het zelfde gebueren
ik hoop dat het zo duidelijk is
m.v.g.