aantal en checkboxes

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Sjaan

Sjaan

27/10/2005 10:33:00
Quote Anchor link
Hallo,

Ik heb het volgende probleem. Onze klanten kunnen keuzes maken uit modules, door het aanklikken van selectievakjes, waarin een aantal onderwerpen staan. Nu wil ik het aantal onderwerpen beperken tot max. 55. Om dit te realiseren dank ik aan een soort teller die wordt verhoogd met het bij de module horende aantal onderwerpen.

Als een nieuwe keuze zou resulteren in een getal hoger dan 55 kunnen er geen selectievakjes (modules) meer worden aangeklikt. Het moet moet dan wel mogelijk zijn als een eerder geselecteerde module wordt gedeselecteerd het getal weer wordt verminderd en er eventueel een andere module gekozen mag worden.

Kan dit? En, zo ja, zou iemand mij daarmee op weg willen helpen?

Sjaan

PHP hulp

PHP hulp

13/01/2025 03:20:28

PurpleMadness -

PurpleMadness -

27/10/2005 11:01:00
Quote Anchor link
Je zou een if kunnen maken..
en een error geven als het meer dan 55 zijn...

- SanThe -

- SanThe -

27/10/2005 11:13:00
Quote Anchor link
Of met JavaSript werken
(Let wel op: Niet iedereen heeft dit áán staan)

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

27/10/2005 14:04:00
Quote Anchor link
Hoi Sjaan,

10% van de surfers heeft JavaScript uit staan, maar voor de andere 90% heb ik een voorbeeldpagina gemaakt die maximaal drie checkboxen toestaat.

Voorbeeldscript: maximaal drie checkboxen

- SanThe -

- SanThe -

27/10/2005 14:08:00
Quote Anchor link
@Jan: Zo kennen we je weer :) Inclusief werkend voorbeeld. Echt toppies (zoals Lissy altijd zegt)

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

27/10/2005 14:21:00
Quote Anchor link
SanThe:
@Jan: Zo kennen we je weer :) Inclusief werkend voorbeeld. Echt toppies (zoals Lissy altijd zegt)

Hahaha, tnx grote vriend! En ja, dat klopt, dat is typisch Lissy :-))

Lissy Pixel

Lissy Pixel

27/10/2005 20:18:00
Quote Anchor link
hahahahahahaha das een goeie en tussen ons gezegd (dus @ SanThe) Jan is echt een lief en zeer behulpzaam moppie :-)
Het is dat hij zwaar getrouwd is en 6 kids heeft anders had ik hem allang ingepakt en meegenomen hahahahaha

@ Jan : werkelijk geweldig je voorbeelden en elke keer geniet ik weer van je voorbeelden en kan ik er wat mee!!! DANK je wel voor je inzet!! TOPIES!!!

27/10/2005 20:35:00
Quote Anchor link
Toch moet je een php check niet vergeten ;)

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

27/10/2005 20:39:00
Quote Anchor link
lissy:
hahahahahahaha das een goeie en tussen ons gezegd (dus @ SanThe) Jan is echt een lief en zeer behulpzaam moppie :-)
Het is dat hij zwaar getrouwd is en 6 kids heeft anders had ik hem allang ingepakt en meegenomen hahahahaha

@ Jan : werkelijk geweldig je voorbeelden en elke keer geniet ik weer van je voorbeelden en kan ik er wat mee!!! DANK je wel voor je inzet!! TOPIES!!!

Graag gedaan Lissy. Getrouwd ben ik niet, maar ik heb wel een erg leuke vriendin ;-))))

Afbeelding

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

27/10/2005 20:47:00
Quote Anchor link
Sebastiaan:
Toch moet je een php check niet vergeten ;)

Zeker weten. Client-side checken is nooit honder procent dekkend.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.