Aantal Geregistreerde bezoekers

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

PHP developer (Laravel/Vue.js)

Functie Het team telt momenteel 20 collega’s, bestaande uit developers (front- en backend) en het operations team, waaronder ook het management en twee scrum masters vallen. Ze zijn op zoek naar een PHP developer die in staat is zelfstandig te werken. Je komt te werken in één van de drie scrumteams en gaat aan de slag met een project voor de klant. Het fijne hieraan is dat je wel afwisseling hebt qua werk, maar tegelijkertijd doorlopend werkt voor bestaande klanten. Hierdoor krijg je ook de kans om echt de diepte in te gaan en innovatieve technische oplossingen neer te zetten.

Bekijk vacature »

Software Programmeur

Functie omschrijving Voor een informele club in omgeving Delft zijn wij op zoek naar versterking. Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging als Software Programmeur lees dan snel verder! Als ontwikkelaar kom je terecht op een afdeling van 6 medewerkers. Werkzaamheden Programmeur Je bent bezig met het ontwikkelen van software en webapplicaties. Je kunt technische klussen uitvoeren op locatie. Je onderhoudt contact met de projectleider om er zeker van te zijn dat een project goed verloopt. Je zult klanten ondersteunen. Verder zul je technische ontwerpen en gebruikersdocumentaties schrijven en deze onderhouden. Er wordt voornamelijk gewerkt met PHP, Java en

Bekijk vacature »

Senior .NET developer

Klaar voor een nieuwe uitdaging? Welke technologieën gaan schuil achter de dagelijkse energievoorziening? Als senior .NET developer bij Kenter maak jij samen met je team het verschil, zowel voor de interne organisatie als voor eindklanten. Samen bouwen jullie aan innovatieve dienstverlening met behulp van de nieuwste technologieën en tools. Het is een functie met veel vrijheid, goede arbeidsvoorwaarden én je draagt jouw steentje bij aan de energietransitie. Klinkt dit als iets voor jou? Lees dan verder of solliciteer direct! Wat ga je doen als senior .NET developer? Als senior .NET developer bij Kenter (onderdeel van Alliander) ben je van onschatbare

Bekijk vacature »

C# developer

Functie Als C# ontwikkelaar ben jij de spin in het web bij deze organisatie. Jij begeleidt en traint de field engineers die bij de klanten machines leveren en installeren. Daarnaast ondersteun jij de field engineers als zij bij de klant vastlopen bij het installeren van de machine m.b.t. software matige vragen. Jouw doel is dan ook om de technische kennis van de field engineers door middel van training zoveel mogelijk uit te breiden. Dit om ervoor te zorgen dat zij zelfstandiger software matige problemen kunnen oplossen. Ook ben jij verantwoordelijk voor het bedenken van software oplossingen voor klanten en dit

Bekijk vacature »

PHP developer (Laravel, Docker, Gitlab-CI)

Functie Het IT-team bestaat momenteel uit 4 ontwikkelaars. Ieder onderdeel van de software draait op aparte servers en het bestaat dus echt uit verschillende componenten intern ontwikkeld en je werkt aan alle facetten. Van uitbreiding van de core tot maatwerk voor de klant. Ook liggen er verschillende uitdagingen op servervlak en databases. Je zult de eerste periode veel samenwerken met de lead developer om vervolgens echt je gang te gaan binnen de software. Een groot deel van de systemen is gebouwd met behulp van het Laravel framework en PHP (minimaal 7.2), Docker voor lokaab gebruik en Gitlab-CI voor het deployen

Bekijk vacature »

PHP Developer Symfony

Dit ga je doen Ontwikkelen van Product Informatie Management (PIM) systemen; Werken aan zowel grotere als kleine projecten voor toonaangevende klanten binnen o.a. de retail. Hier ga je werken Als PHP Developer kom je te werken binnen een vooruitstrevende organisatie die Product Informatie Management (PIM) systemen levert aan hun klanten. Hun klanten zijn toonaangevende bedrijven binnen o.a. de retail. De organisatie zit gevestigd in regio Zwolle en bestaat uit zo'n 35 medewerkers, waarvan 30 IT. Je komt te werken binnen één van de zelfsturende development teams welke ieder verantwoordelijk zijn voor hun 'eigen' klanten. Jouw team bestaat uit 6 backend

Bekijk vacature »

Front-end developer E-Commere

Functie E-commerce is een ‘’snelle’’ wereld. Om hierin continu voorop te blijven omarmen ze in een vroeg stadium nieuwe technieken. Een webshop is nooit af en kan altijd beter, sneller en efficiënter. Tegelijkertijd hebben ze vanaf hun oprichting altijd vastgehouden aan kwaliteit boven snelheid, en dit loont. Als front-end developer heb je een adviserende rol en sta je aan het eindpunt van alles wat met designs te maken heeft. Je overlegt met klanten en collega’s, en zet je in om ideeen om te zetten tot unieke concepten. Je bent het aanspreekpunt voor de klant en bewaakt tevens de planning. Eisen

Bekijk vacature »

Front-end developer - working on software for arou

Functie They have recently started looking for an experienced Front-end (mobile/app) developer. Because of the short lines within the team, they are also looking for someone who can communicate with the service desk, sales and support for technical questions. You will join their IT team consisting of about 10 colleagues divided over two teams in rooms opposite each other. Half of these are involved in their front-end. You will work together with, among others, the Architect, 1 senior, 1 junior and there is a Team Leader. In terms of technology, they work with a unique tech-stack, particularly because of the

Bekijk vacature »

Senior Front-end Developer

Dit ga je doen Met behulp van diverse programmeertalen ontwikkelen van Front-end software; Het begeleiden van het front-end team; Het oplossen van incidenten; Het bijhouden van een backlog; Je hebt een actieve bijdrage in de wekelijkse overleggen met de omliggende teams; Je houdt trends bij en adviseert het management hierover waar nodig; Helder communiceren met de stakeholders om hen zo mee te nemen in projecten en laten inzien wat de duur en toegevoegde waarde van bepaalde projecten is. Hier ga je werken Deze organisatie heeft circa 40 miljoen bezoekers per maand en heeft innovatie hoog in het vaandel staan. Het

Bekijk vacature »

Magento developer

Functie E-commerce is een ‘’snelle’’ wereld. Om hierin continu voorop te blijven omarmen ze in een vroeg stadium nieuwe technieken. Een webshop is nooit af en kan altijd beter, sneller en efficiënter. Tegelijkertijd hebben ze vanaf hun oprichting altijd vastgehouden aan kwaliteit boven snelheid, en dit loont. Als back-end developer fungeer je als het verlengstuk van hun klanten. Technisch complexe zaken pak je met liefde op, en hierin werk je samen met o.a. front-end developers en designers. Klanten verwacht hierin kwaliteit van het hoogste niveau en een proactieve, meedenkende rol bij het maken van zowel technische als strategische keuzes. Ga

Bekijk vacature »

PHP developer

Functie Voor een opdrachtgever in omgeving Leiden zijn wij op zoek naar een PHP developer die affiniteit heeft met C++. Ben jij reeds afgestudeerd of heb je al een paar jaar ervaring? Lees snel verder en kijk of dit iets voor jou is! Hoe kan jouw dag er straks uitzien? Je gaat software en webapplicaties ontwikkelen met behulp van de talen C / C++ / PHP. Je gaat technische klussen uitvoeren op locatie bij klanten. Je onderhoudt contact met de projectleider om er zeker van te zijn dat een projecten goed verlopen. Je gaat klanten ondersteunen op het gebied van

Bekijk vacature »

Senior Front end developer Angular

Functie Er zijn momenteel 5 SCRUM-teams waarvan drie gefocust zijn op DevOps en de huidige projecten en twee op innovatie van de platformen. Jij zal onderdeel worden van het innovatie Scrum team. De 2 multidisciplinaire innovatie teams bestaan momenteel uit 14 werknemers. Jij als senior Front end developer wordt onderdeel van onze innovatieteams. De innovatieteams houden zich bezig met het door ontwikkelen van de huidige producten en denken na over nieuwe functionaliteiten. Binnen de rol van Front end developer krijg je veel vrijheid en kan je je dag zelf indelen. Dingen waar jij je dagelijks mee bezig zult houden is

Bekijk vacature »

Front-end developer Consultancy in teamverband wer

Functie Het team bestaat uit User Experience designers, Data Scientists en Software Engineers. Momenteel zijn ze op zoek naar een ervaren Front-end of Fullstack developer die samen met de consultants aan de slag gaat om de business requirements te vertalen naar technische oplossingen. Los van het finetunen van extenties, help je bij het configureren van bijvoorbeeld een mobiel bankieren app. Hierin ben je van A tot Z betrokken en zie je bijvoorbeeld ook toe op de uitvoering van testen. Je expertise wordt optimaal benut en je krijgt verschillende kansen om deze uit te breiden door met verschillende innovatieve technologieën aan

Bekijk vacature »

Back-End Web Developer

As a Back-End Web Developer at Coolblue, you ensure that our webshops work as optimal as possible. How do I become a Back-End Web Developer at Coolblue? As a Back-End Web Developer you work together with other development teams to make our webshop work as optimal as possible and to make our customers happy. Although you are a PHP Developer, you also feel confident with setting up microservices in Typescript or are open to learning this. Would you also like to become a PHP Developer at Coolblue? Read below if the job suits you. You enjoy doing this Writing pure

Bekijk vacature »

PHP developer (Symfony, Doctrine)

Functie Als PHP developer wordt er een hoge mate van zelfstandigheid verwacht, maar ook dat je goed opereert in een team waar kennis wordt gedeeld en dingen als codereviews erg veel voorkomen. Kwaliteit staat voorop, mede hierom werken ze bijvoorbeeld zonder echte deadlines in hun sprints. De SaaS-applicatie wordt volledig ontwikkeld in PHP en Symfony. De module bestaat uit een stuk informatie verrijking en intelligentie wat resulteert in een medische check. De logica wordt daarom in de code geïntrigeerd. Je bent onder andere bezig met complexe databases waar meer dan 80.000 medicijnen op verschillende niveaus in staan, die maandelijks worden

Bekijk vacature »

Pagina: « vorige 1 2 3 4 5 volgende »

Jurgen assaasas

Jurgen assaasas

29/12/2007 12:24:00
Quote Anchor link
Bedenk wel dat hier nog geen beveiliging in zit. een query kan altijd mislukken of geen resultaten hebben.

voorbeeld:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
<?php

$q
= "SELECT naam FROM leden";

if(!$res = mysql_query($q))
{

echo 'query mislukt';
}

else
{
    if(mysql_num_rows($res) > 0)
    {

//doorgaan met resultaten
    }
    else
    {
         echo 'Er zijn geen resultaten.';
    }
}

?>

PHP hulp

PHP hulp

15/11/2024 12:58:26

Jeroen

Jeroen

29/12/2007 14:17:00
Quote Anchor link
Ik kwam gister en vanmorgen niet verder met Uitlezen van Database, dus ik heb opnieuw 'Beginner Database uitlees Guide' en ik loop [weer] vast met die Interne Error..

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
<?php
include('config.php')
?>

<html>
<head><title>lol</title></head>
<body>
<?php
    $sql
= 'SELECT    muntjes, naam
        FROM     gebruikers
        WHERE     muntjes >= "10"'
;

$res = mysql_query($sql);
    if ($res && mysql_num_rows($res) >= 1)
    {

while ($row = mysql_fetch_array($res))
        {

echo 'naam: '.$row['naam'].' muntjes: '.$row['muntjes'].'<br>';
        }
    }
else {
        echo 'Geen data gevonden';
?>

</body>
</html>

Joren de Wit

Joren de Wit

29/12/2007 14:24:00
Quote Anchor link
Je mist een } om de laatste else af te sluiten...

Jeroen

Jeroen

29/12/2007 14:26:00
Quote Anchor link
Oeps :$

Jeroen

Jeroen

29/12/2007 14:59:00
Quote Anchor link
zonder op nieuwe topic aan te maken, dus ik ga gewoon hier verder.

In PHP boek van mij staat hoe je iets moet veranderen in een tabel, en die basis snap ik wel, en klein script gemaakt voor muntjes (dat klopt nu wel) maar nu heb ik pagina en als het goed is moeten dan van alle muntjes die een waarde van 10 of kleiner hebben 20 krijgen ( '=< 10').

Nu geeft hij geen Interene Error en hij geeft ook geen Warning/Notice, maar hij update de database niet..

Zal wel weer fout van mezelf zijn, maar iemand enig idee hoe dat kan?

Jurgen assaasas

Jurgen assaasas

29/12/2007 15:01:00
Quote Anchor link
Jeroen schreef op 29.12.2007 14:59:
zonder op nieuwe topic aan te maken, dus ik ga gewoon hier verder.

In PHP boek van mij staat hoe je iets moet veranderen in een tabel, en die basis snap ik wel, en klein script gemaakt voor muntjes (dat klopt nu wel) maar nu heb ik pagina en als het goed is moeten dan van alle muntjes die een waarde van 10 of kleiner hebben 20 krijgen ( '=< 10').

Nu geeft hij geen Interene Error en hij geeft ook geen Warning/Notice, maar hij update de database niet..

Zal wel weer fout van mezelf zijn, maar iemand enig idee hoe dat kan?

Hoe kom je heletijd aan die interal server errors? normaal zou je een notice/warning krijgen?

Jeroen

Jeroen

29/12/2007 15:05:00
Quote Anchor link
Programmeer fout zegt ie tegen mij,
maar dat was niet m'n vraag ;)

Joren de Wit

Joren de Wit

29/12/2007 15:07:00
Quote Anchor link
Hoe ziet je code eruit dan?

Je had ook al
Code (php)
1
2
3
4
<?php
ini_set('display_errors', 'On');
error_reporting(E_ALL);
?>

boven aan je scripts staan?

Jeroen

Jeroen

29/12/2007 15:09:00
Quote Anchor link
Ja heb ik..

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<?php
error_reporting(E_ALL);
?>

<?php
'UPDATE muntjes
SET 20
WHERE muntjes = "=< 10"'
;
?>

Zal wel weer de pagina van boek te oppervlakkig hebben doorgekeken..

Jurgen assaasas

Jurgen assaasas

29/12/2007 15:18:00
Quote Anchor link
Jeroen schreef op 29.12.2007 15:09:
Ja heb ik..

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<?php
error_reporting(E_ALL);
?>

<?php
'UPDATE muntjes
SET 20
WHERE muntjes = "=< 10"'
;
?>

Zal wel weer de pagina van boek te oppervlakkig hebben doorgekeken..

Dit stukje doet helemaal niets.
voorbeeld:
Code (php)
1
2
3
4
5
<?php

$query
= "UPDATE tabel SET muntjes=20 WHERE muntjes =< 20";
//query uitvoeren
?>

Jeroen

Jeroen

29/12/2007 16:01:00
Quote Anchor link
Ik heb heel ding overgenomen, veranderd maar interne serverfout:
Ik denk dat ik niet heb nagedacht wat bij wat hoort en nu ben ik vaak overnieuw begonnen, maar kom er niet uit omdat eerst keer ook fout ging :l

Doel:
Muntjes van mensen veranderen door eerst het aantal muntjes + naam van persoon te sellecteren en vervolgens nieuw aantal in te voeren.

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42

<?php
include('config.php')
?>

<html>
<head><title>lol</title></head>
<body>
<?php
error_reporting(E_ALL);
?>

<?php
if ($_POST['knop'] && $_POST['aantal']) // aantal ingevoerd?
$sql = "UPDATE gebruikers SET muntjes='".$_POST['aantal']."' WHERE naam=".$_POST['naam'].";";
if (!mysql_query($sql)) { // voer code uit
echo "Wijzigen van muntjes is mislukt!";
        exit;
}

echo "Aantal muntjes zijn veranderd naar ".$_POST['aantal'];
}
else {
?>

<form method="post" action="<?php echo $_SERVER['PHP_SELF'] ?>">
Selecteer aantal muntjes: <select name="naam">
<?php
    $sql
= "SELECT muntjes, naam FROM gebruikers";
    while ($row = mysql_fetch_array($res)) {
echo "<option value=\"";
echo ".$row['muntjes']." van ".$row['naam']."\">";
    }

?>

</select><br>
Nieuwe naam: <input type="text" name="aantal"><br>
<input type="submit" name="knop" value="wijzigen">
</form>
<?php
}
?>

</body>
</html>

Jurgen assaasas

Jurgen assaasas

29/12/2007 16:11:00
Quote Anchor link
Ik denk dat je beter bij de basis kan beginnen want dit lijkt nergens op. Tip: koop een goed boek! of lees goede tutorials, er zijn hier op de site een aantal goede maar ook wat mindere, degene van de laatste paar maanden zijn meeste wel goed. Begin daar eerst eens mee!

Jeroen

Jeroen

29/12/2007 16:14:00
Quote Anchor link
Ik heb 2 boeken, nooit de tijd genomen om ze goed door te lezen [Aa]

Jeroen

Jeroen

29/12/2007 16:53:00
Quote Anchor link
ff snel vraag (dan ga ik weer verder met lezen):
Hoe laat je je naam + muntjes zien op site als je ingelogd bent?

Joren de Wit

Joren de Wit

29/12/2007 16:56:00
Quote Anchor link
Jeroen schreef op 29.12.2007 16:53:
Hoe laat je je naam + muntjes zien op site als je ingelogd bent?
Waar heb je die gegevens opgeslagen? Hoe weet je welke gebruiker ingelogd is?

Het zal gewoon iets van een SELECT query zijn:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
SELECT
   naam,
   muntjes
FROM
   tabel
WHERE
   gebruiker_id = $$

$$ stelt de variabele voor die het gebruiker_id aangeeft. Nu zou het kunnen dat dit helemaal niet overeenkomt met jouw situatie, het is natuurlijk ook maar een voorbeeld.

Jeroen

Jeroen

29/12/2007 17:08:00
Quote Anchor link
Weer een fout..
Bij de code:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
<?php
$sql
= 'SELECT
   naam,
   muntjes
FROM
   gebruikers
WHERE
   gebruiker_id = $$'
;

$row = mysql_fetch_array($res);
echo $row['naam'];
?>

-.-''

Frank -

Frank -

29/12/2007 17:45:00
Quote Anchor link
Quote:
Weer een fout..
En nu mogen wij raden welke fout?

Ga eens iets doen aan foutafhandeling, dat ontbreekt in zijn geheel! En laat dat nu net het belangrijkste deel van de code zijn... Zonder foutafhandeling mag je niet klagen dat er iets fout gaat, daar vraag je zelf om.

tutorial

Ps. Wat doet die $$ in de query?

Joren de Wit

Joren de Wit

29/12/2007 17:48:00
Quote Anchor link
pgFrank schreef op 29.12.2007 17:45:
Quote:
Weer een fout..
Ps. Wat doet die $$ in de query?
Ik kan het wel raden. Dat komt uit mijn voorbeeld, maar dat moet natuurlijk wel vervangen worden...

Jeroen

Jeroen

30/12/2007 16:49:00
Quote Anchor link
yo opnieuw xD
Ik snap ook wel dat die $$ veranderd moete worden, maar ik weet niet waarin ;)

En ik doe nu wat aan fout afhandeling..
@pgFrank = bedankt voor de tip ^^

Maar kan iemand me helpen?
Wat moet je op de plek van $$ invullen om te kijken met welke ID je bent ingelogd..?

Script:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
<?php
$sql
= 'SELECT
   naam,
   muntjes
FROM
   gebruikers
WHERE
   id = // GEEN IDEE!! :S
'
;

$res = mysql_query($sql) or die("</br><font color=red><b>Fout: </b></font>".mysql_error());

$row = mysql_fetch_array($res);
echo $row['naam'];
?>

Joren de Wit

Joren de Wit

30/12/2007 17:11:00
Quote Anchor link
Dat kan ik niet voor je raden, dan zul je even naar je inlogscript moeten kijken. Wellicht dat er tijdens het inloggen bijvoorbeeld een sessievariabele 'id' aangemaakt wordt?

Pagina: « vorige 1 2 3 4 5 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.