Aantal Geregistreerde bezoekers

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Senior PHP developer

Functie Jouw werkzaamheden zullen grotendeels bestaan uit het in teamverband ontwerpen, vernieuwen en door ontwikkelen van het systeem. Het is echt back-end werk (bijvoorbeeld het doorontwikkelen van een API) en dit moet je dan ook liggen. Ze zijn niet persee gebonden aan talen of tools maar gebruiken graag de technieken die het beste aansluiten op de gegeven oplossing. Voor nieuwe (versies van) componenten maken ze veelal gebruik van Go(lang). Bij aanpassingen aan bestaande onderdelen gebeurt dit in PHP en C++. Het team is heel divers, er hangt een relaxte sfeer en ze organiseren regelmatig leuke music nights, game nights e.d.

Bekijk vacature »

Software Developer

Functie omschrijving Veel begeleiding en de kans om je verder te ontwikkelen als software developer. Dat kunnen wij jou bieden bij deelname aan deze leuke traineeship. Je krijgt een mentor toegewezen die jou alle kneepjes van het vak leert. Heb jij al wat ervaring als software developer? Daar worden wij heel blij van! Lees snel verder! Bedrijfsprofiel Als software developer neem je deel aan een trainings programma in de omgeving van Haarlem waar je persoonlijk wordt begeleidt, zodat je alle kneepjes van het vak leert. Aan de hand van jouw kennis en ervaring krijg je een persoonlijk opleidingstraject. Je gaat

Bekijk vacature »

PHP Laravel developer

Functie omschrijving Weet jij alles van Laravel en krijg je energie van het ontwikkelen van software hiermee? Laat snel wat van je horen want wij zoeken een PHP/Laravel developer in regio 's-Hertogenbosch. Jouw taken zullen bestaan uit: Softwareapplicaties ontwikkelen en verder optimaliseren in veel diverse projecten op basis van Agile/Scrum. Uitleg geven over software en applicaties Klantcontact hebben over bestaande applicaties. Documentatie schrijven over applicaties. Techstack: PHP, Laravel, HTML, CSS, Javascript. Bedrijfsprofiel Deze organisatie zit in de regio van 's-Hertogenbosch en is een klein softwarebedrijf. Er werken ongeveer 15 medewerkers, verdeeld in meerdere teams, zoals back-end en front-end development, projectmanagement

Bekijk vacature »

Als Front-end developer samenwerken met de beste c

Functie Momenteel zijn we voor één van de projecten bij hun key partner, een voorloper in de energiesector, op zoek naar gedreven Front-end developers. Ze nemen de lead in dit project en werken uitsluitend met vooruitstrevende technologieën. Ze verwachten dat de technologie die hier wordt ontwikkeld uiteindelijk door veel meer grote corporates, in verschillende sectoren zal worden toegepast. Dit is dan ook een heel uitdagend project om aan mee te gaan werken. Het team bestaat o.a. uit User Experience designers, Data Scientists en Software Engineers. De consultants en ontwikkelaars werken volgens de Design Thinking methode waarbij de eerste stappen van

Bekijk vacature »

C#.NET Developer

Dit ga je doen Ontwikkelen van de Back-end in .NET6 / C# en WebAPI (Focus);) Ontwikkelen van de Front-End in Nodje.js en Angular (secundair); Opstellen van een technisch ontwerp; Testen, documenteren en implementeren van de nieuwe applicatie; Verzorgen van de nazorg, na de implementatie; Het oplossen van bugs en incidenten. Hier ga je werken Als C#.NET Developer binnen deze organisatie kan jij het verschil maken. Zij werken momenteel nog met programmatuur die is ontwikkeld in C++. Hiervan gaan zij afscheid nemen zodra alle nieuwe software in C#.NET geschreven is. Een grootschalig en langdurig project. Voor hen is deze software van

Bekijk vacature »

Intern - Junior PHP ontwikkelaar in fris en jong t

Bedrijfsomschrijving Werk jij graag een in fris, flexibel en jong team? Bij ons ben jij vrij om te bepalen waar jij het liefst werkt en op de vrijdag komen wij gezellig bij elkaar op kantoor. Flexibiliteit en vrijheid zijn bij ons de norm en dat geeft jou de ruimte en energie om het beste uit jezelf te halen! Ons team bestaat uit vijf enthousiaste collega's die jou graag ondersteunen in zowel je persoonlijke als professionele ontwikkeling. Met twee ervaren Senior Developers als mentoren ben jij in goede handen. Wij zien onszelf als een vriendengroep die gezamenlijk werken aan iets moois

Bekijk vacature »

Java/Kotlin Developer

Java/Kotlin Developer Ben jij een ervaren Java/Kotlin developer met een passie voor het automatiseren van bedrijfsprocessen? Wil je graag deelnemen aan uitdagende projecten bij aansprekende klanten? En ben je op zoek naar een professioneel, ambitieus en dynamisch bedrijf om je carrière verder te ontwikkelen? Kom dan ons team bij Ritense in Amsterdam versterken! Zo ziet de functie eruit: Als Java/Kotlin developer bij Ritense ben je verantwoordelijk voor de ontwikkeling en implementatie van applicaties die bedrijfsprocessen automatiseren, zodat onze klanten slimmer, efficiënter en klantgerichter kunnen werken. Als developer ben je in de lead en zorg je voor de correcte oplevering van

Bekijk vacature »

PHP Developer

Functieomschrijving Wij zijn op zoek naar een PHP Developer met Laravel ervaring! Voor een groeiende werkgever in regio Breda zijn wij op zoek naar een medior PHP developer met Laravel ervaring. Je gaat aan de slag met het ontwikkelen van maatwerk software voor klanten in een specifieke markt. Als PHP developer ben je samen met een gemotiveerd team van 6 collega’s verantwoordelijk voor de ontwikkeling, beheer en het innoveren van informatiesystemen voor klanten in een specifieke branche. Als software developer ondersteun je complexe uitdagingen van klanten. Je brengt hun wensen in kaart en vertaalt deze door naar maatwerk software. Om

Bekijk vacature »

Software Developer .NET

Functie omschrijving .NET developer gezocht! Wij zoek op zoek naar een .NET Developer die zich niet uit het veld laat slaan voor een software bedrijf in de regio Veenendaal. Je gaat in deze functie aan de slag met het door ontwikkelen van bestaande producten en het ontwikkelen van nieuwe producten. Dit bedrijf ontwikkeld SaaS applicaties die zowel intern als extern gebruikt worden. Verder bestaat je functie uit: Het ontwikkelen en bouwen van webapplicatie, mobiele applicaties en websites vallen onder jouw verantwoordelijkheden; Werken met onder andere .NET, C#, HTML/CSS, Javascript en MSSQL/Oracle Databases; Hierin werk je samen met andere developers en

Bekijk vacature »

Embedded Software Developer

Functie omschrijving Voor een mooi softwarebedrijf in omgeving Moordrecht zijn wij op zoek naar een Embedded Software developer. Ben jij enthousiast en een echte team player? Lees dan snel of dit iets voor jou is! Binnen deze rol houdt jij je bezig met alle werkzaamheden die nodig zijn om een functionaliteit te bouwen. Denk aan ontwerpen, architectuur, programmeren en algoritmes. Je voert test en validatie werkzaamheden uit bij de implementatie bij de klant. Ben jij een Embedded Software Developer die affiniteit heeft met de allernieuwste technieken? Laat dan snel wat van je horen! Bedrijfsprofiel Onze opdrachtgever bestaat uit een groot

Bekijk vacature »

Frontend Developer

Dit ga je doen Door ontwikkelen van het online platform Deel uitmaken van verschillende ontwikkelteams Meedenken over UI/UX vraagstukken Uitdragen van Front-end binnen de organisatie Hier ga je werken Deze organisatie, gevestigd in de omgeving van Amsterdam, is een grote onderwijs instelling met meerdere vestigingen en een groot aantal studenten. Zo telt deze organisatie +/- 35.000 gebruikers. Bij deze organisatie staat jouw ontwikkeling centraal en is er veel ruimte voor eigen initiatieven. In samenwerking met jouw team ga jij de online omgeving verder ontwikkelen. In de rol van Front end Developer zal jij 50% van jouw tijd werken in het

Bekijk vacature »

C# developer

Sogeti is een organisatie met een goede werksfeer en zo min mogelijk hiërarchische verhoudingen. Ga je bij ons als C# Developer aan de slag? Dan werk je dagelijks met collega’s aan de mooiste IT-projecten. Deze snelgroeiende groep collega’s krijgt energie van hun vak en dat merk je op de werkvloer. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je te certificeren. We organiseren regelmatig technische Meet-ups en doen we veel aan kennisdeling. Mede hierdoor zij wij dit jaar Microsoft Partner of the Year geworden. Sogetisten staan klaar voor elkaar, hebben lol met elkaar en daarmee behalen we de mooiste resultaten! Werken bij Sogeti

Bekijk vacature »

HBO startersfunctie .NET Ontwikkelaar

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Ben je in januari 2023 klaar met je HBO opleiding en zoek je een mooie uitdaging? Wacht niet langer en solliciteer direct! Voor een familiebedrijf in de regio van Boxtel ben ik op zoek naar een C#.NET Ontwikkelaar. Jij gaat aan de slag met de (door)ontwikkeling van de maatwerksoftware projecten en gaat ook nieuwe software bouwen, middels de Microsoft-stack. Het bedrijf maakt gebruik van de volgende technieken: C# & ASP.NET; MVC; MS SQL; Entity Framework; Je krijgt hier veel tijd om te leren en eventueel door te groeien en het

Bekijk vacature »

PHP Software Developer

Functie omschrijving PHP Software Developer gezocht! Voor een organisatie in de regio Zeist die zich bezighoud met het verbeteren van de medicatieveiligheid zoeken wij een Software Developer. In deze functie zijn wij op zoek naar een slimme en enthousiaste Developer die interesse heeft in farmacie, logistiek en ICT. Daarnaast beschik je over een goed analytisch vermogen en ben je van nature gestructureerd en resultaatgericht. Je moet in deze functie daadkrachtig, flexibel en communicatief goed zijn. Je verantwoordelijkheden bestaan uit: Object georiënteerd programmeren; Werken in een scrumteam aan de ontwikkeling van een medicatiebewakingssysteem; Meedenken over de mogelijkheden en onmogelijkheden van projecten;

Bekijk vacature »

Mendix Ontwikkelaar - Vernieuwen van het applicati

Bedrijfsomschrijving De ontwikkelingen in de transportsector gaan razendsnel. Bij ons kun je een belangrijke rol spelen in deze sector. We streven ernaar om onze klanten te ontzorgen op het gebied van continuïteit en veiligheid met innovatieve producten en diensten. We willen dat onze klanten de veiligste vervoerders van Europa worden. Ons team werkt hard om deze ambitieuze doelstellingen te bereiken en we bieden een motiverende werkomgeving aan. We zijn op zoek naar zelfstarters met een focus op resultaat en beslissingsbevoegdheid. Functieomschrijving Als Mendix ontwikkelaar bij deze organisatie heb je een gevarieerde baan. Het applicatielandschap wordt vernieuwd en de “schade en

Bekijk vacature »

Pagina: « vorige 1 2 3 4 5 volgende »

Jeroen

Jeroen

30/12/2007 17:15:00
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
   $_SESSION['user_id'] = $id;

Dit staat erin.. en nog wat andere dingen ;)

Maar daar ad ik al aangedacht aan $_SESSION.

Maar dan probeer ik $_SESSION['id'] erin te zetten bij scriptje, en dat pakt ie niet ;)

Zoals je nu onderhand wel weet, ben ik nog niet erg goed in PHP.
(Hoewel ik de basiskennis en foutafhandeling nu wel onder de knie heb, en begin van MySQL/PHP ook.)

PHP hulp

PHP hulp

15/11/2024 12:34:18

Joren de Wit

Joren de Wit

30/12/2007 17:17:00
Quote Anchor link
Jeroen schreef op 30.12.2007 17:15:
Maar dan probeer ik $_SESSION['id'] erin te zetten bij scriptje, en dat pakt ie niet ;)
Dat is niet vreemd als je, zoals je zelf zegt, tijdens het inloggen $_SESSION['user_id'] aanmaakt. Dan moet je natuurlijk die variabele wel gebruiken.

ps. Vergeet natuurlijk niet session_start() aan het begin van je script te zetten als je gebruik wilt maken van sessievariabelen...
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Joren de Wit

Jeroen

Jeroen

30/12/2007 17:25:00
Quote Anchor link
session_start(); stond eral :P
En ik heb $_SESSION['user_id'] er gewoon botweg ingeplakt..

Interne Error [Alweer..]
Ofwel: Programmeer fout..

En hij zit bij die $_SESSION['user_id']
..
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
<?php
$sql
= 'SELECT
   naam,
   muntjes
FROM
   gebruikers
WHERE
   id = ".$_SESSION['
user_id']."
'
; // hier zit die fout denk ik. Want anders zou ie bij or_die() een fout geven.

$res = mysql_query($sql) or die("</br><font color=red><b>Fout: </b></font>".mysql_error());

$row = mysql_fetch_array($res);
echo $row['naam'];
?>

Joren de Wit

Joren de Wit

30/12/2007 17:27:00
Quote Anchor link
Zie de kleurtjes in je code...

Zet je query altijd tussen dubbele quotes, nu staat hij tussen enkele.

Jeroen

Jeroen

30/12/2007 17:31:00
Quote Anchor link
Blanche schreef op 30.12.2007 17:27:
Zie de kleurtjes in je code...

Zet je query altijd tussen dubbele quotes, nu staat hij tussen enkele.

Veranderd:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
<?php
$sql
= "SELECT
   naam,
   muntjes
FROM
   gebruikers
WHERE
   id = ."
$_SESSION['user_id']".
"
;

$res = mysql_query($sql) or die("</br><font color=red><b>Fout: </b></font>".mysql_error());

$row = mysql_fetch_array($res);
echo $row['naam'];
?>

Maar nog steeds dezelfde Error.

Joren de Wit

Joren de Wit

30/12/2007 17:32:00
Quote Anchor link
Waarom heb je op regel 8 de volgorde van de . en " omgewisseld? Die was gewoon goed...

Jeroen

Jeroen

30/12/2007 17:38:00
Quote Anchor link
Weet ik eigenliijk niet..
Maar terug veranderd en hij doet het :D

[Eindelijk.. Naar een paar dagen..]

En omdat ik 1 ding wou weten, weet ik nu dat ene ding + andere dingen ^^

Jeroen

Jeroen

30/12/2007 19:55:00
Quote Anchor link
Interne Serverfout (Ondanks Foutafhandeling)..

Bedoeling:
Hij zoekt de ID's en namen van de gebruikers uit de database en ze te ordenen bij de ID (ID 1, 2, 3, etc...)

Geen idee wat ik fout doe (dit keer :l):

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
<?php
$sql
= "SELECT
   naam, id
FROM
   gebruikers
ORDER by
'id' ASC"
;

$result = mysql_query($sql) or die("</br><font color=red><b>Fout: </b></font>".mysql_error());

while ($rij = mysql_fetch_array($result)) {
echo $rij['naam']." (ID: ".rij['id'].")<br />";
}

?>

Joren de Wit

Joren de Wit

30/12/2007 19:59:00
Quote Anchor link
Er horen in ieder geval geen quotes om 'id' op regel 7.

Maar ik vind het vaag dat jij continu die interne serverfout krijgt, je zou gewoon een PHP foutmelding moeten krijgen. Gebeurt dit bij je host, of draai je lokaal een server? In het eerste geval, installeer eens lokaal een pakket als WAMP zodat je lokaal lekker kunt testen...

Jeroen

Jeroen

30/12/2007 20:06:00
Quote Anchor link
Blanche schreef op 30.12.2007 19:59:
Er horen in ieder geval geen quotes om 'id' op regel 7.

Weggehaald, nog steeds Error.

'Blanche:
.. WAMP..

Doe ik zodra m'n laptop weer terug is.

Frank -

Frank -

30/12/2007 20:08:00
Quote Anchor link
@Blanche: MySQL sorteert ook op onzin, sorteren op de string 'id' levert geen technische problemen op. Dat er onzin retour komt, dat is een bekend verschijnsel bij MySQL, dat is functionaliteit.

De interne serverfouten zijn zorgelijk, ik ben ze in 3 jaar php-en nog nooit tegengekomen. Een interne serverfout krijg ik uitsluitend wanneer ik lig te klooien met Apache en daarin iets goed fout doe. In php krijg ik altijd keurig een melding waar ik iets fout doen en helemaal nooit een serverfout. Een serverfout heeft ook niks met php te maken.

De server waar je nu op werkt, is in elk geval niet te vertrouwen, deze vertoond ongewenst gedrag. Ga eens uitzoeken wat dit is en hoe je dit kunt (laten) oplossen.

Jeroen

Jeroen

30/12/2007 20:10:00
Quote Anchor link
Server waar ik op werk is starthosting.nl
Zijn er enige berichten dat deze onbetrouwbaar is?

Joren de Wit

Joren de Wit

30/12/2007 20:14:00
Quote Anchor link
Geen idee, maar ik zou toch maar eens contact opnemen met de support en vragen of ze de instellingen eens na willen lopen. Jij wilt immers gewoon de PHP fouten kunnen zien als je error_reporting op E_ALL hebt staan.

Jeroen

Jeroen

30/12/2007 20:22:00
Quote Anchor link
En het is trouwens al gelukt ;)

Nu nog even netjes opmake.

Jeroen

Jeroen

30/12/2007 21:43:00
Quote Anchor link
Ik heb nu onderhand door hoe ik gegevens uit m'n database moet halen en moet echoën op de site, maar nu het volgende probleem:
Ik heb op mijn site 2 statussen,
0 (Normale Gebruiker) en 1 (Admin).
Nou weet ik wel hoe ik op m'n site krijg:
Status: (status die gebruiker is)

Maar hoe zorg ik dat de gebruiker ziet wát hij is.
Dus dat de cijfers worden vervangen door letters?

Ik hoop dat ik duidelijk genoeg ben ;)
Alvast bedankt!

Joren de Wit

Joren de Wit

30/12/2007 22:09:00
Quote Anchor link
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<?php
if($status == 1)
{

echo 'Jij bent Admin!';
}

else
{
    echo 'Jij bent gebruiker.';
}

?>

Zoiets?

- SanThe -

- SanThe -

30/12/2007 22:52:00
Quote Anchor link
@Jeroen: Niet Bumpen.
Bumpen::
Twee of meer keer achter elkaar in een topic posten heet bumpen. Bumpen is pas na 24 uur toegestaan en kan een reden zijn voor de admins en moderators om een topic te sluiten. Gebruik indien nodig de Afbeelding knop om je tekst aan te passen.

SanThe.

Jeroen

Jeroen

31/12/2007 12:45:00
Quote Anchor link
Yo, jullie weten dat ik altijd Interne Errors heb (nu weer) en dat ik m'n laptop kwijt ben (wegens reperaties) en dus geen WAMP kan downloade, dus zouden jullie kunnen zeggen wat er fout is aan deze code?
(kom er zelf niet uit)

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
<?php
$sql
= "UPDATE gebruikers
SET muntjes= "
.$_POST['aantal']."
WHERE naam= "
.$_POST['naam']."

$result = mysql_query(sql) or die("
FOUT: ".mysql_error());
?>

En ja: Display_all_errors staat erboven maar geen zin om hele script te posten :P

EDIT: Laat maar, nu ik hem gepost heb zie ik dat ik een ; ben vergeten.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jeroen

Joren de Wit

Joren de Wit

31/12/2007 12:48:00
Quote Anchor link
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<?php
$sql
= "
    UPDATE gebruikers
    SET muntjes= "
.mysql_real_escape_string($_POST['aantal'])."
    WHERE naam= '"
.mysql_real_escape_string($_POST['naam'])."'
"
;

$result = mysql_query(sql) or die("FOUT: ".mysql_error());
?>

Een paar quotes vergeten. Daarnaast kun je nooit $_POST variabelen direct in je query gebruiken, tenzij je een onveilig systeem wilt bouwen natuurlijk. Dat los je minimaal op bovenstaande manier op.

ps. Wat is de beperking dat je geen WAMP kunt installeren? Geen rechten? Kijk dan eens naar USB Webserver. Kun je gewoon op een usb stick zetten en draaien maar...

Jeroen

Jeroen

31/12/2007 12:59:00
Quote Anchor link
wat doet doe mysql_real_escape_string dan dat het veiliger is?
Want in principe zet je de $_POST er gewoon weer in.

Ps. Geen toestemming,
zit op laptop van iemand anders en mag daar dus nix op installere.
Moet wachte tot ik laptop van mezelf weer heb of alternatieve computer.

Pagina: « vorige 1 2 3 4 5 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.