Aantal Geregistreerde bezoekers

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Oracle Developer / PL SQL

Dit ga je doen Software ontwikkeling aan een internationaal gebruikt pakket; Werken met technieken als Oracle 19c, Toad, PL/SQL, Oracle Forms, Reports en Designer; Meedraaien in internationale projecten; Meedenken over technisch en functioneel ontwerp; Samenwerken met collega's als Informatie Analisten, Testers en Release Managers; Soms wensen en eisen afstemmen met de business. Hier ga je werken Onze klant, een internationaal bekend bedrijf dat essentiële producten maakt waar iedereen graag gebruik van maakt, zoekt versterking in het Software Development team. Samen met 3 developers, een release manager, een informatie analist en 3 testers werk jij aan een systeem waarmee complexe producten

Bekijk vacature »

Back-end Programmeur

Functieomschrijving Heb jij kort geleden je HBO ICT in ontvangst mogen nemen? Of ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Voor een ambitieuze werkgever in de regio van Breda zijn wij op zoek naar een Back-end programmeur met affiniteit met C#.NET, SQL en MS Access. Samen met team bestaand uit ware ICT professionals ben je verantwoordelijk voor het bouwen van maatwerk software voor hun klanten. Belangrijk is dat je kennis of ervaring hebt van C#.NET en SQL. Je toont een flexibele en sociale houding naar klanten toe. Je denkt in nieuwe mogelijkheden & gaat graag de uitdaging aan. Bedrijfsprofiel De

Bekijk vacature »

Fullstack developer - medior

Functie omschrijving Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en zou jij graag bij een platte maar informele organisatie willen werken? Voor een mooi softwarebedrijf in omgeving Ridderkerk zijn wij op zoek naar versterking voor op de afdeling Software Development! Als Fullstack developer wordt je bij dit bedrijf onderdeel van de volledige ontwikkeling van requirement tot oplevering! Werkzaamheden Jouw focus ligt op de front end en alles wat daarbij komt kijken. Je gaat ontwerpen, ontwikkelen, testen en valideren. Je zult voornamelijk werken met React.js en Typescript. Maar ook Javascript, HTML en CSS komen aanbod. Daarnaast zal je ook regelmatig met

Bekijk vacature »

Senior Javascript developer

Functie Het platform is gebouwd in een moderne JavaScript stack, die gebruikt maakt van:  React.js  Redux  TypeScript  Node.js  Google Cloud functions (node.js)  Semantic UI Alle code wordt getest en beoordeeld door collega developers. De continuous integration pipeline maakt het mogelijk om elke dag waarde te leveren aan hun klanten. Het ontwikkelproces is pragmatisch en gebaseerd op Scrum. Wat je zult doen: Ten eerste kun je nadrukkelijk jouw eigen stempel drukken op de technologie, het product en de cultuur van het bedrijf. Je bent bezig met het uitwerken van de architectuur van nieuwe functionaliteiten op

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als ervaren .NET ontwikkelaar ontbreekt er aan passie en motivatie niks. Jij bent communicatief sterk en pakt iedere uitdaging dan ook met beide handen aan. Op projectbasis ga jij met je team of met enkele andere ontwikkelaars intern aan de slag bij diverse partners. Op basis van het project ga jij aan de slag en zijn de werkzaamheden en technieken erg divers. Jouw werkgever stelt jouw ontwikkeling hierin voorop, zo krijg je een vast vertrouwenspersoon die één keer in de maand op locatie van jouw project zal kijken hoe het gaat en of er eventuele aandachtspunten zijn. Daarnaast krijg

Bekijk vacature »

Software developer (Python)

Functie Je komt te werken in het IT-team bestaande uit de Lead developer en 4 (medior/senior) developers. Gezamenlijk werken jullie aan de verbetering en uitbreiding van de software. Binnen het development team is er veel vrijheid en zelfstandigheid, zonder dat ze hiermee afdoen aan de kwaliteit. Zo hebben ze elke ochtend een korte stand-up (10:00 uur) en houden ze zo nu en dan pair-programming sessies. Ook is er een hele professionele ontwikkelcyclus waarbij code altijd eerst door een collega wordt getest voordat het naar deployement gaat. Je hebt in je werk oog voor kwaliteit, risico’s en het klantbelang. Communicatie met

Bekijk vacature »

Front end developer

Functie Het team bestaat uit User Experience designers, Data Scientists en Software Engineers met passie voor hun vak. De consultants en ontwikkelaars werken volgens de Design Thinking methode waarbij de eerste stappen van ontwerp en ontwikkeling zullen samenkomen in een proof of concept. Nadat is vastgesteld dat de oplossing voldoet aan de belangrijkste behoeftes worden producten of services gevalideerd door middel van korte iteraties. Hiermee zorgen ze ervoor dat het werk voldoet aan de technische vereisten en gebruikersbehoefte. Door het inzetten van de nieuwste technologieën die toekomstbestendig zijn weten ze klanten omver te blazen. Ook geven en organiseren ze veel

Bekijk vacature »

Medior .NET developer

Functie Jij gaat als Medior .NET ontwikkelaar aan de slag in ons scrumteam met 6 developers die gepassioneerd en actief bezig zijn om onze spelers kwalitatieve en mooie spelervaringen aan te bieden. Als medior .NET developer ga jij werken aan een technisch hoogwaardig platform welke bezoekerspieken verwerkt van tienduizenden tot honderdduizenden gebruikers per minuut! Ons scrumteam werkt in drie wekelijkse sprints en wij beginnen iedere ochtend met een stand-up. Jij werkt bij ons met C# .NET, .NET Core, React.JS, Xamarin, Azure, Docker en Kubernetes. Wij hechten enorm veel waarde aan het leveren van hoogwaardige en kwalitatieve code. Zodra jij de

Bekijk vacature »

PHP developer

Functie omschrijving Voor een klein bedrijf in de buurt van Nieuwegein zijn wij per direct op zoek naar een talentvolle PHP developer. Er wordt veel ruimte geboden voor eigen initiateven, waardoor je een mooie stempel kan drukken op jouw eigen werkzaamheden (zowel operationeel als strategisch). Het bedrijf heeft middels externe programmeurs een multimedia platform ontwikkeld, maar willen geleidelijk de ontwikkeling naar binnen halen. Om die reden zoeken zij een communicatieve interne PHP developer die graag meebouwt aan het succesvolle product. Je gaat de volgende werkzaamheden verrichten: Platform beheren en programmeren (PHP, MySQL, JQuery, Javascript, XML & HTML); Communicatie en aansturing

Bekijk vacature »

Back end developer Onderwijssoftware

Functie Als back end developer kom jij terecht in een klein, maar hecht team bestaande uit 5 andere developers (waarvan 2 senioren, 2 medior en 1 junior). Met de gezamenlijke missie om “ieder kind te helpen met onze software” wordt er dagelijks gepassioneerd en hard gewerkt aan ons in-house ontwikkeld platform. Deze software is gebaseerd is op AI, machine Learning en wetenschappelijke inzichten. Dagelijks zul jij werken met onze high traffic webapplicatie. We hebben ruim 300.00 gebruikers en meer dan 2 miljard records waar je te maken mee krijgt! Verder zul jij je bezighouden met: – Het ontwikkelen van hoogwaardige

Bekijk vacature »

Senior Java Developer

Als Senior Java Developer bij Sogeti ben je onderdeel van onze toonaangevende community die bestaat uit ruim 100 gepassioneerde Java professionals. In teamverband lever je mooie prestaties. Daarmee draag je aan bij de meerwaarde die wij leveren aan onze top-opdrachtgevers. Geen werkdag is hetzelfde! Je bent voortdurend bezig met het oplossen van allerlei complexe vraagstukken binnen bedrijfs kritische systemen voor onze klanten in regio Noordoost zoals DUO, ING, CJIB en Tendernet. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je verder te certificeren in dit vakgebied. We organiseren regelmatig technische Meetups en doen veel aan kennisdeling. Sogetisten hebben plezier in hun werk en

Bekijk vacature »

Medior/Senior Software Developers gezocht in de Ra

Functie Op dit moment staan er posities open voor de volgende functies: Front-end, Back-End & Fullstack software developer. Als Front-End software developer werk je met JavaScript en de bijbehorende technologieën zoals TypeScript, Angular, React, Vue en Svelte. Als Back-End software developer ben je bezig in NodeJS en doe je dit met behulp van AWS, NoSQL, REST en GraphQL. Je krijgt leuke en uitdagende opdrachten met een gemiddelde duur van anderhalf jaar. Hier werk je in een team met andere IT’ers aan het ontwikkelen en verbeteren van software. Je wordt begeleid door een accountmanager die fungeert als jouw aanspreekpunt. Het team

Bekijk vacature »

Senior .NET developer

Functie As a Senior .NET developer you will work in our Research & development team. Our team consists of 17 colleagues! We are currently busy setting up a completely new architecture for a new product. We use VS2022 and .NET 6.0 for our new product. Your function is therefore mainly backend oriented. Since we develop measuring equipment for the chemical industry, it is also very important to develop high-quality software for its control. You are also responsible for designing, implementing and testing new features. For this position its also very important to ensure future-proof and sustainable architecture. Eisen - A

Bekijk vacature »

Medior Front-end Developer

Bij Getnoticed doen wij wat we leuk vinden, websites bouwen en online marketing. Voor veel van onze klanten doen we dan ook allebei. Wel zo fijn om campagnes te draaien voor conversiegerichte websites die in eigen beheer zijn. In onze vestiging in Nederweert zit onze development afdeling en worden de websites gebouwd. Op dit moment zijn we op zoek naar jou: dé Medior Front-end Developer die net als wij, het hoofd boven het maaiveld durft uit te steken! In het kort Even een paar punten die omschrijven wat deze toffe baan inhoudt: Het uitwerken van designs tot functionele layouts Je

Bekijk vacature »

Mendix Ontwikkelaar - Vernieuwen van het applicati

Bedrijfsomschrijving De ontwikkelingen in de transportsector gaan razendsnel. Bij ons kun je een belangrijke rol spelen in deze sector. We streven ernaar om onze klanten te ontzorgen op het gebied van continuïteit en veiligheid met innovatieve producten en diensten. We willen dat onze klanten de veiligste vervoerders van Europa worden. Ons team werkt hard om deze ambitieuze doelstellingen te bereiken en we bieden een motiverende werkomgeving aan. We zijn op zoek naar zelfstarters met een focus op resultaat en beslissingsbevoegdheid. Functieomschrijving Als Mendix ontwikkelaar bij deze organisatie heb je een gevarieerde baan. Het applicatielandschap wordt vernieuwd en de “schade en

Bekijk vacature »

Pagina: « vorige 1 2 3 4 5 volgende »

Jeroen

Jeroen

30/12/2007 17:15:00
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
   $_SESSION['user_id'] = $id;

Dit staat erin.. en nog wat andere dingen ;)

Maar daar ad ik al aangedacht aan $_SESSION.

Maar dan probeer ik $_SESSION['id'] erin te zetten bij scriptje, en dat pakt ie niet ;)

Zoals je nu onderhand wel weet, ben ik nog niet erg goed in PHP.
(Hoewel ik de basiskennis en foutafhandeling nu wel onder de knie heb, en begin van MySQL/PHP ook.)

PHP hulp

PHP hulp

24/12/2024 17:41:23

Joren de Wit

Joren de Wit

30/12/2007 17:17:00
Quote Anchor link
Jeroen schreef op 30.12.2007 17:15:
Maar dan probeer ik $_SESSION['id'] erin te zetten bij scriptje, en dat pakt ie niet ;)
Dat is niet vreemd als je, zoals je zelf zegt, tijdens het inloggen $_SESSION['user_id'] aanmaakt. Dan moet je natuurlijk die variabele wel gebruiken.

ps. Vergeet natuurlijk niet session_start() aan het begin van je script te zetten als je gebruik wilt maken van sessievariabelen...
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Joren de Wit

Jeroen

Jeroen

30/12/2007 17:25:00
Quote Anchor link
session_start(); stond eral :P
En ik heb $_SESSION['user_id'] er gewoon botweg ingeplakt..

Interne Error [Alweer..]
Ofwel: Programmeer fout..

En hij zit bij die $_SESSION['user_id']
..
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
<?php
$sql
= 'SELECT
   naam,
   muntjes
FROM
   gebruikers
WHERE
   id = ".$_SESSION['
user_id']."
'
; // hier zit die fout denk ik. Want anders zou ie bij or_die() een fout geven.

$res = mysql_query($sql) or die("</br><font color=red><b>Fout: </b></font>".mysql_error());

$row = mysql_fetch_array($res);
echo $row['naam'];
?>

Joren de Wit

Joren de Wit

30/12/2007 17:27:00
Quote Anchor link
Zie de kleurtjes in je code...

Zet je query altijd tussen dubbele quotes, nu staat hij tussen enkele.

Jeroen

Jeroen

30/12/2007 17:31:00
Quote Anchor link
Blanche schreef op 30.12.2007 17:27:
Zie de kleurtjes in je code...

Zet je query altijd tussen dubbele quotes, nu staat hij tussen enkele.

Veranderd:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
<?php
$sql
= "SELECT
   naam,
   muntjes
FROM
   gebruikers
WHERE
   id = ."
$_SESSION['user_id']".
"
;

$res = mysql_query($sql) or die("</br><font color=red><b>Fout: </b></font>".mysql_error());

$row = mysql_fetch_array($res);
echo $row['naam'];
?>

Maar nog steeds dezelfde Error.

Joren de Wit

Joren de Wit

30/12/2007 17:32:00
Quote Anchor link
Waarom heb je op regel 8 de volgorde van de . en " omgewisseld? Die was gewoon goed...

Jeroen

Jeroen

30/12/2007 17:38:00
Quote Anchor link
Weet ik eigenliijk niet..
Maar terug veranderd en hij doet het :D

[Eindelijk.. Naar een paar dagen..]

En omdat ik 1 ding wou weten, weet ik nu dat ene ding + andere dingen ^^

Jeroen

Jeroen

30/12/2007 19:55:00
Quote Anchor link
Interne Serverfout (Ondanks Foutafhandeling)..

Bedoeling:
Hij zoekt de ID's en namen van de gebruikers uit de database en ze te ordenen bij de ID (ID 1, 2, 3, etc...)

Geen idee wat ik fout doe (dit keer :l):

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
<?php
$sql
= "SELECT
   naam, id
FROM
   gebruikers
ORDER by
'id' ASC"
;

$result = mysql_query($sql) or die("</br><font color=red><b>Fout: </b></font>".mysql_error());

while ($rij = mysql_fetch_array($result)) {
echo $rij['naam']." (ID: ".rij['id'].")<br />";
}

?>

Joren de Wit

Joren de Wit

30/12/2007 19:59:00
Quote Anchor link
Er horen in ieder geval geen quotes om 'id' op regel 7.

Maar ik vind het vaag dat jij continu die interne serverfout krijgt, je zou gewoon een PHP foutmelding moeten krijgen. Gebeurt dit bij je host, of draai je lokaal een server? In het eerste geval, installeer eens lokaal een pakket als WAMP zodat je lokaal lekker kunt testen...

Jeroen

Jeroen

30/12/2007 20:06:00
Quote Anchor link
Blanche schreef op 30.12.2007 19:59:
Er horen in ieder geval geen quotes om 'id' op regel 7.

Weggehaald, nog steeds Error.

'Blanche:
.. WAMP..

Doe ik zodra m'n laptop weer terug is.

Frank -

Frank -

30/12/2007 20:08:00
Quote Anchor link
@Blanche: MySQL sorteert ook op onzin, sorteren op de string 'id' levert geen technische problemen op. Dat er onzin retour komt, dat is een bekend verschijnsel bij MySQL, dat is functionaliteit.

De interne serverfouten zijn zorgelijk, ik ben ze in 3 jaar php-en nog nooit tegengekomen. Een interne serverfout krijg ik uitsluitend wanneer ik lig te klooien met Apache en daarin iets goed fout doe. In php krijg ik altijd keurig een melding waar ik iets fout doen en helemaal nooit een serverfout. Een serverfout heeft ook niks met php te maken.

De server waar je nu op werkt, is in elk geval niet te vertrouwen, deze vertoond ongewenst gedrag. Ga eens uitzoeken wat dit is en hoe je dit kunt (laten) oplossen.

Jeroen

Jeroen

30/12/2007 20:10:00
Quote Anchor link
Server waar ik op werk is starthosting.nl
Zijn er enige berichten dat deze onbetrouwbaar is?

Joren de Wit

Joren de Wit

30/12/2007 20:14:00
Quote Anchor link
Geen idee, maar ik zou toch maar eens contact opnemen met de support en vragen of ze de instellingen eens na willen lopen. Jij wilt immers gewoon de PHP fouten kunnen zien als je error_reporting op E_ALL hebt staan.

Jeroen

Jeroen

30/12/2007 20:22:00
Quote Anchor link
En het is trouwens al gelukt ;)

Nu nog even netjes opmake.

Jeroen

Jeroen

30/12/2007 21:43:00
Quote Anchor link
Ik heb nu onderhand door hoe ik gegevens uit m'n database moet halen en moet echoën op de site, maar nu het volgende probleem:
Ik heb op mijn site 2 statussen,
0 (Normale Gebruiker) en 1 (Admin).
Nou weet ik wel hoe ik op m'n site krijg:
Status: (status die gebruiker is)

Maar hoe zorg ik dat de gebruiker ziet wát hij is.
Dus dat de cijfers worden vervangen door letters?

Ik hoop dat ik duidelijk genoeg ben ;)
Alvast bedankt!

Joren de Wit

Joren de Wit

30/12/2007 22:09:00
Quote Anchor link
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<?php
if($status == 1)
{

echo 'Jij bent Admin!';
}

else
{
    echo 'Jij bent gebruiker.';
}

?>

Zoiets?

- SanThe -

- SanThe -

30/12/2007 22:52:00
Quote Anchor link
@Jeroen: Niet Bumpen.
Bumpen::
Twee of meer keer achter elkaar in een topic posten heet bumpen. Bumpen is pas na 24 uur toegestaan en kan een reden zijn voor de admins en moderators om een topic te sluiten. Gebruik indien nodig de Afbeelding knop om je tekst aan te passen.

SanThe.

Jeroen

Jeroen

31/12/2007 12:45:00
Quote Anchor link
Yo, jullie weten dat ik altijd Interne Errors heb (nu weer) en dat ik m'n laptop kwijt ben (wegens reperaties) en dus geen WAMP kan downloade, dus zouden jullie kunnen zeggen wat er fout is aan deze code?
(kom er zelf niet uit)

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
<?php
$sql
= "UPDATE gebruikers
SET muntjes= "
.$_POST['aantal']."
WHERE naam= "
.$_POST['naam']."

$result = mysql_query(sql) or die("
FOUT: ".mysql_error());
?>

En ja: Display_all_errors staat erboven maar geen zin om hele script te posten :P

EDIT: Laat maar, nu ik hem gepost heb zie ik dat ik een ; ben vergeten.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jeroen

Joren de Wit

Joren de Wit

31/12/2007 12:48:00
Quote Anchor link
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<?php
$sql
= "
    UPDATE gebruikers
    SET muntjes= "
.mysql_real_escape_string($_POST['aantal'])."
    WHERE naam= '"
.mysql_real_escape_string($_POST['naam'])."'
"
;

$result = mysql_query(sql) or die("FOUT: ".mysql_error());
?>

Een paar quotes vergeten. Daarnaast kun je nooit $_POST variabelen direct in je query gebruiken, tenzij je een onveilig systeem wilt bouwen natuurlijk. Dat los je minimaal op bovenstaande manier op.

ps. Wat is de beperking dat je geen WAMP kunt installeren? Geen rechten? Kijk dan eens naar USB Webserver. Kun je gewoon op een usb stick zetten en draaien maar...

Jeroen

Jeroen

31/12/2007 12:59:00
Quote Anchor link
wat doet doe mysql_real_escape_string dan dat het veiliger is?
Want in principe zet je de $_POST er gewoon weer in.

Ps. Geen toestemming,
zit op laptop van iemand anders en mag daar dus nix op installere.
Moet wachte tot ik laptop van mezelf weer heb of alternatieve computer.

Pagina: « vorige 1 2 3 4 5 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.