aantal hits in andere tabel meenemen in select
Nick Smit
14/05/2014 09:22:56Hallo,
Ik wil graag ophalen hoeveel gebruikers gebruik maken van een bepaald permissie pakket als ik mijn pakketten ophaal. Dit heb ik geprobeerd dmv een count maar dit wil nog niet echt lukken. Ik zit nu met de volgende query
Total is dus het aantal gebruikers die het pakket gebruiken. Het onderstaande zou ik dus graag terugkrijgen
Met meerdere queries lijkt mij dit geen probleem, dit wil ik alleen voorkomen om de snelheid in het systeem te houden. Kan iemand mij een duwtje in de juiste richting geven?
Ik wil graag ophalen hoeveel gebruikers gebruik maken van een bepaald permissie pakket als ik mijn pakketten ophaal. Dit heb ik geprobeerd dmv een count maar dit wil nog niet echt lukken. Ik zit nu met de volgende query
Code (php)
1
2
3
4
2
3
4
SELECT `permission_pack`.`id`, `permission_pack`.`name`, COUNT(`user`.`id`) as total
FROM (`permission_pack`)
INNER JOIN `user` ON `permission_pack`.`id` = `user`.`permission_pack_id`
LIMIT 29
FROM (`permission_pack`)
INNER JOIN `user` ON `permission_pack`.`id` = `user`.`permission_pack_id`
LIMIT 29
Total is dus het aantal gebruikers die het pakket gebruiken. Het onderstaande zou ik dus graag terugkrijgen
Code (php)
1
2
3
4
5
6
2
3
4
5
6
|ID| Naam |total
=========================
| 1| Administrator | 1
| 2| Moderator | 7
| 3| Gebruiker | 435
| 4| Banned | 12
=========================
| 1| Administrator | 1
| 2| Moderator | 7
| 3| Gebruiker | 435
| 4| Banned | 12
Met meerdere queries lijkt mij dit geen probleem, dit wil ik alleen voorkomen om de snelheid in het systeem te houden. Kan iemand mij een duwtje in de juiste richting geven?
Gewijzigd op 14/05/2014 09:26:57 door Nick Smit
PHP hulp
24/11/2024 16:22:26Erwin H
14/05/2014 10:04:00Zo te zien mis je alleen nog een GROUP BY statement:
Nick Smit
14/05/2014 10:27:20Bedankt erwin!
Ik heb er zelf een LEFT JOIN van gemaakt zodat ik de groepen waar geen gebruikers aan gelinkt zijn ook kan vinden.
Nick
Ik heb er zelf een LEFT JOIN van gemaakt zodat ik de groepen waar geen gebruikers aan gelinkt zijn ook kan vinden.
Nick