Aantal in winkelwagen aanpassen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pagina: « vorige 1 2

Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

03/02/2015 11:04:10
Quote Anchor link
>> Ik heb het geprobeerd met de CLASS maar ik krijg dat op één of andere manier niet voor elkaar.

Wat heb je geprobeerd?

PHP hulp

PHP hulp

03/01/2025 14:23:58

Johnny Cash

Johnny Cash

03/02/2015 11:14:45
Quote Anchor link
De CLASS attr. in de INPUT heb ik gebruikt in de JS ipv het ID attr. om zo de dubbele ID te voorkomen daar waar CLASS wel vaker gebruikt mag worden.

Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

03/02/2015 13:39:04
Quote Anchor link
Johnny Cash op 03/02/2015 11:14:45:
De CLASS attr. in de INPUT heb ik gebruikt in de JS ipv het ID attr. om zo de dubbele ID te voorkomen daar waar CLASS wel vaker gebruikt mag worden.

oké en dan heb je dus een event aangemaakt:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
$(function() {
  $('.amount-input').change(function() {
    // doe iets
  });
});

Ik weet niet of je hier aan gedacht hebt of niet:
De event wordt nu aangeroepen als de waarde veranderd (.change()) van ELK html element dat de attribuut class="amount-input" heeft. Hoe weet je dan WELK element veranderd is? met het sleutelwoord this !
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
$(function() {
  $('.amount-input').change(function() {
    alert($(this).val());
  });
});
Gewijzigd op 03/02/2015 13:42:19 door Frank Nietbelangrijk

Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

03/02/2015 14:43:32
Quote Anchor link
Frank Nietbelangrijk op 03/02/2015 09:43:28:
Je mag eigenwijs zijn Thomas,

Maar dit is de meest efficiënte methode.

Lees die twee zinnen nog eens langzaam over :).

Daarnaast, alles is een tradeoff: efficiëntie is ook niet alles als je code daardoor wolliger wordt. Die code moet op den duur ook onderhouden worden...

Frank Nietbelangrijk op 03/02/2015 09:43:28:
4) wat is het probleem? Dat je 4 milliseconden trager bent of zo? Als dat de discussie gaat worden dan haak ik af!

Laat me denken, ik denk dat het probleem de insteek van de vraagoplossing is (en hoe daar vervolgens op gereageerd wordt). Ik probeer mensen aan te sporen zelf na te denken over hun oplossing in plaats van voort te borduren op het pad dat men vaak reeds is ingeslagen. Ik probeer dan meestal ook voorstellen te doen zonder de knoop zelf door te hakken.

Eens kijken hoe hier vervolgens op gereageerd wordt:
Quote:
Dat is helemaal niet nodig.

Quote:
Wat een onzin!

Quote:
Je mag eigenwijs zijn, maar dit is de meest efficiënte methode.

Dit is volgens mij typerend voor dit soort communities: er wordt teveel nadruk gelegd op het (rechtstreeks) beantwoorden van vragen, in plaats van het pad wat je aflegt wat leidt tot een oplossing (volgens mij werd op de basisschool het belang hiervan al benadrukt).

Daarnaast snap ik niet dat men altijd meteen hard wil gaan rennen, zonder dat men echt weet waar naartoe. De personen die stilstaan en zich dit hardop afvragen worden vervolgens door de renners bekritiseerd :). Sorry, maar ik doe niet mee aan dat soort hysterie.

Hell, laten we de beredenering bagatelliseren of gewoon helemaal overslaan en het antwoord meteen geven! Hoe moet zo iemand zo'n reis straks zelf maken als 'ie elke keer gebracht wordt?

Quote:
Als dat de discussie gaat worden dan haak ik af!

Ik snap niet dat je je zo in je wiek geschoten voelt. Ook hoeven we elkaar hier niet te lopen bashen, we helpen allebei bezoekers hier, elk op ons eigen manier. Ik vraag me alleen af hoeveel iemand ergens van opsteekt als iemand anders al het (denk- en programmeer)werk voor hem doet.

ontopic: als je alles via JavaScript doet en niet wegschrijft naar sessie of database, wat gebeurt er dan met de inhoud van je shoppingcart als je je browser sluit of je pagina ververst? Gebruiksvriendelijkheid van een webshop lijkt me ook redelijk belangrijk. Trouwens, je moet er tegenwoordig wel een potje van maken wil de boel "inefficiënt" worden. Dit lijkt mij daarom ook ondergeschikt aan de gebruikerservaring en de veiligheid van je applicatie (om maar eens een dwarsstraat te noemen). Ik zou niet blij zijn als een derde partij op de meest efficiënte wijze mijn persoonlijke gegevens steelt van een webshop.

Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

03/02/2015 15:06:33
Quote Anchor link
Thomas van den Heuvel op 03/02/2015 00:47:07:
Frank Nietbelangrijk op 02/02/2015 23:50:45:
Het kan juist ook prima in javascript.

Als je jezelf een korting wilt geven tijdens het boodschappen doen is dat idd een goede manier :).

Hierdoor misschien ;-)

Het is al goed hoor Thomas, Ik zeg het ook als ik vindt dat je gelijk hebt maar ik zeg het ook als ik vindt van niet. Dat het dan wat kribbig overkomt is misschien het nadeel van lettertjes.

Pagina: « vorige 1 2

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.