Aantal SQL commando's per pagina best zo weinig mogelijk te houden ?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pagina: « vorige 1 2

Davy Carmans

Davy Carmans

31/10/2013 12:10:53
Quote Anchor link
Erwin H op 23/10/2013 11:43:10:
Voorbeeld:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
SELECT...
FROM meubels a
LEFT JOIN materiaal b ON a.dekorzijdemat = b.id

En zo kan je voor elk onderdeel de join maken en alles in 1 query ophalen.

Erwin, ik heb eindelijk wat meer tijd gehad om dit verder te onderzoeken.

Hetgeen ik nu zelf had geimplementeerd, is dit :

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
<th><span id="red">*</span> Corpus materiaal : </th>
<td>&nbsp;</td>
<td>
<input id="corpusmateriaal" name="corpusmateriaal" value="<?php echo $meubelrow['kastcorpusmateriaal'];?>" readonly hidden>
<input type="button" class="openscherm" data-materiaaltype="3" data-field1="corpusmateriaal" data-field2="corpusmateriaalnaam" value="Kies materiaal">

<?php
$sqlcorpmat
= "SELECT * FROM materiaal WHERE ID='" . $meubelrow['kastcorpusmateriaal'] ."'";
$rescorpmat = $db->query($sqlcorpmat);
$rowcorpmat = $rescorpmat->fetch();
                                    $corpusmatomschr = $rowcorpmat['Benaming'] . " (dikte : " . $rowcorpmat['Dikte'] . " cm)";
?>

<input type="text" id="corpusmateriaalnaam" name="corpusmateriaalnaam" value="<?php echo $corpusmatomschr;?>" readonly size="100px">
</td>

Aangezien de LEFT JOIN ook moet gebeuren op basis van ELK veld apart, maakt dit volgens mij bijna geen verschil met mijn manier ? Of ben ik weer mis ? (shame)

PHP hulp

PHP hulp

17/11/2024 23:13:34

Erwin H

Erwin H

31/10/2013 13:38:23
Quote Anchor link
Ten eerste 1 query met bijvoorbeeld 10 joins is nog altijd sneller dan 10 afzonderlijke queries. Dus ja dat maakt verschil.
Ten tweede zal jij in jouw database structuur inderdaad voor elk veld afzonderlijk de join moeten maken. Als je echter de database structuur overneemt zoals ik die heb gegeven is dat niet het geval. Per opdracht zal je de join moeten make naar de onderdelen tabel en naar de materialen tabel via de link tabel. Maar dus niet per onderdeel en per materiaal.

Pagina: « vorige 1 2

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.