Aantal vragen opzet CMS website

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

.NET developer

Functie Als .NET ontwikkelaar start jij in een multidisciplinair team met 7 ontwikkelaars. Dit team is verdeeld onder Front-end ontwikkelaars en backend developers. De backend developers werken voornamelijk aan desktop applicaties in combinatie met backend systemen. Hier ga jij dus ook mee aan de slag! Hierbij wordt voornamelijk gebruik gemaakt van C# .NET, WPF, UWP, XAML en MVVM. WPF, UWP, .NET Core, Azure Devops en Entity Framework. WPF en UWP worden dan ook voornamelijk gebruikt voor de user interface van de desktop applicatie. Het development team is dan ook erg gedreven m.b.t. het ontwikkelen van vooruitstrevende en innovatieve horeca automatiseringsoplossingen.

Bekijk vacature »

Software programmeur

Functieomschrijving Voor een erkende werkgever in de regio van Goes zijn wij op zoek naar een enthousiaste software programmeur met PHP/Symfony ervaring. Een gedreven persoon die het development team komt versterken met het aanpakken van complexe projecten. Ben jij op zoek naar een baan met veel uitdaging binnen een snelgroeiend e-commerce bedrijf, waar je de tijd en ruimte krijgt voor zowel professionele als persoonlijke groei? Lees dan snel verder! Dit ga je doen: Beheer en ontwikkeling van de serviceportal in Symfony en de webshops in de tweede versie van Magento; Testen en door ontwikkelen van software; Ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten;

Bekijk vacature »

Teamlead PHP Developer

Functieomschrijving Voor een gewaardeerde werkgever in de buurt van Middelburg zijn wij op zoek naar een gemotiveerde teamlead PHP developer met affiniteit met Symfony/Laravel. Een enthousiast persoon die het ontwikkelteam komt versterken met het aanpakken van uitdagende projecten. Ben jij op zoek naar een uitdaging waar je de tijd en ruimte krijgt jezelf te ontwikkelen en je eigen IT-team aan te sturen? Lees dan snel verder! Die ga je doen: Bijdragen aan de implementatie van aanpassingen, verbeteringen en aanvullingen in de PHP based applicaties; Ontwikkeling en beheer van de serviceportal in Symfony en de webshops in de tweede versie van

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar C# .NET

Functie omschrijving Startende Software Ontwikkelaar gezocht met kennis van C# .NET! Ben jij net klaar met je opleiding en ben je op zoek naar je eerste echte werkervaring? Of heb jij al enige werkervaring maar ben toe aan iets nieuws? Dan is dit de perfecte kans voor jou! Wij zoeken namelijk een Junior Software Ontwikkelaar die klaar is voor een nieuwe uitdaging bij een leuke werkgeven in de regio Zeist. In deze functie werk jij vaak aan verschillende projecten en ga je bij klanten op bezoek. Ben jij op zoek naar een functie met uitdaging, diversiteit en verantwoordelijkheid? Dan is

Bekijk vacature »

Fullstack Software Developer

Bedrijfsomschrijving Functieomschrijving Java ontwerpen, bouwen en testen (T-shaped). Als senior ontwikkelaar ben je bekend in zowel de back-end als de frontend van een applicatie. Angular, Continious Delivery / Integration. Een ervaren iemand die de leiding kan nemen, een weg vindt in nieuwe situaties, en in oude applicaties. Initiatiefrijk, bekend met de (technische) omgevingen die we bij duo gebruiken, niet te beroerd om collega’s te helpen. Als senior programmeur in staat om op te treden als lead programmeur. Ondersteunt de testers bij de testautomatisering en minder ervaren programmeurs bij dagelijks werkzaamheden. Dit laatste met name op het gebied van Angular. Achtergrond

Bekijk vacature »

Front-end (Angular) developer - remote werken

Functie Als Front-end (Angular) developer ga je aan de slag met het uitbouwen van hun webapplicatie, als één van de front-end experts ga je samen met collega’s in een devops team werken aan een nieuw front-end voor hun calculatie oplossing. Binnen de calculatiesoftware kunnen meerdere professionals tegelijk samenwerken, 3D calculaties uitvoeren en ook inzien met de benodigde specifieke details. Deze software wordt veel ingezet om projectbeschrijvingen en kosten in kaart te brengen, en tijdens de uitvoering te bewaken. Maar hiernaast liggen er in de toekomst veel meer plannen op het gebied van front-end in de andere applicaties. Genoeg te doen

Bekijk vacature »

Java Developer

Java Developers opgelet! Bij Luminis zijn ze opzoek naar jou. Lees de vacature en solliciteer direct. Luminis is een software- en technologiebedrijf met meerdere vestigingen. Vanuit deze vestigingen werken 200 professionals aan technisch hoogwaardige oplossingen voor klanten zoals KLM, Nike en Bol.com. Ook ontwikkelt Luminis eigen oplossingen op het gebied van cloud, Internet of Things, data intelligence, e-sports en e-learning. Luminis onderscheidt zich door aantoonbaar voorop te lopen in technologie en innovatie. Luminis heeft drie kernpunten die verankerd zitten in alles wat we doen: het omarmen van nieuwe technologie, meesterschap en kennis delen. Functiebeschrijving First things first! Het is belangrijk

Bekijk vacature »

PHP Developer (junior functie)

Functie omschrijving Ben jij een starter en wil je werken bij een jong en leuk bedrijf? Lees dan verder! Wij zijn op zoek naar een PHP Developer binnen een junior functie. Binnen dit bedrijf gaat het om persoonlijke aandacht en ontwikkeling! Je komt te werken voor een leuk communicatiebureau die alles op het gebied van online en offline communicatie doet. Dit doen zij voor verschillende branches, waardoor je aan diverse soorten projecten mag werken, dit maakt deze baan erg leuk! Daarbij werk je aan een door hun zelf ontwikkeld framework welke goed leesbaar is. Je maakt voor bedrijven op maat

Bekijk vacature »

Applicatieontwikkelaar Java EE

Bedrijfsomschrijving De IV- organisatie van de Belastingdienst is verantwoordelijk voor en verzorgt de ICT- voorzieningen. Het merendeel van de applicaties wordt op dit moment door de IV- organisatie zelf ontwikkeld, onderhouden en beheerd in het eigen data center. Naast de zorg voor continuïteit op de massale heffing- en inningsprocessen die plaatsvinden binnen een degelijke, stabiele omgeving, wordt er tevens volop gewerkt aan modernisering van het IV- landschap. Dit gebeurt deels intern door gebruik te maken van de expertise die intern aanwezig is, maar ook door het aantrekken van (kant-en-klaar) oplossingen en expertise uit de markt. Functieomschrijving De afdeling IV –

Bekijk vacature »

Junior Software Developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een Junior Software Developer!? Sta jij aan het begin van jouw loopbaan of heb jij misschien al enige ervaring? Vind jij het daarnaast belangrijk om jezelf constant te kunnen ontwikkelen en uitdagen? Lees dan snel verder! Voor een vooraanstaand softwarehuis in Nieuwegein ben ik op zoek naar een Junior Software Developer. De eigenaar van het bedrijf is ervan bewust dat je als junior nog een hoop kan leren, waardoor je de eerste maanden veel begeleiding en diverse trainingen krijgt. Daarna ga je samen met je collega's aan zowel kleine als grote projecten werken.

Bekijk vacature »

Lead Webdeveloper

Als Lead webdeveloper bij KUBUS ben je verantwoordelijk voor het implementatie design van requirements en de software architectuur van de webapplicatie en services van BIMcollab. In je rol als lead developer zoek je als vanzelf op een creatieve manier naar het optimum tussen benodigde implementatie-tijd, de performance van de applicatie en een snelle go-to-market van features, aansluitend bij onze geautomatiseerde test- en release train. Hierbij bewaak je in samenwerking met de andere senior ontwikkelaars in je team de architectuur van de applicatie en adviseer je de product owner over noodzakelijke refactoring om de onderhoudbaarheid van het platform te verbeteren. Ons

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Front-end developer (HTML, CSS, SASS, JavaScript)

Functie Momenteel zijn we voor ons Digital team op zoek naar een (medior) Front-end developer. Samen met je collega’s werk je in een Agile/Scrum omgeving aan de ontwikkeling van onze webapplicaties, websites en andere oplossingen. Je draagt bij aan een sterk ontwikkelproces waarin kwaliteit voorop staat. Hiervoor ben je niet alleen bezig met eigen code maar ook code reviews van andere collega’s. Ben jij graag op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen in je vakgebied en wil je deze toepassen voor diverse projecten? Dan komen wij graag met je in contact! Eisen • HBO werk- en denkniveau • Minimaal 2

Bekijk vacature »

Senior Fullstack Developer (GOLang, TypeScript)

Bedrijfsomschrijving Our client is one of the large worldwide accounting firms. Functieomschrijving We are looking for a senior (all-round) developer (Project On Demand / Tax Technology) Uses as much as possible technology in support of the development process: Git, Jenkins, Docker, npm, skaffold, helm, etc. We are looking for a real hands-on developer; ie not a team lead or other managerial-style role; Acts with integrity both internally and externally and takes personal responsibility in this respect; Curious about the developments within their field and driven to make a difference with the team; Able to empathize with colleagues and stakeholders and

Bekijk vacature »

Senior developer (PHP en VB.NET)

Functie De development afdeling bestaat uit 2 teams. Het productteam (10 developers) is verantwoordelijk voor verschillende applicaties met als doel om zoveel mogelijk te automatiseren en uit te werken tot standaard software. Met diverse Solutions Architecten en ervaren developers denken ze voortdurend mee met hun klanten en bouwen ze de basis van het uiteindelijke maatwerk dat wordt geleverd. Hiernaast hebben ze een maatwerk/projectteam. Dit team bestaat momenteel uit 8 developers (junior tot senior) en is verantwoordelijk voor het maatwerk in hun klantprojecten. Momenteel zijn ze op zoek naar een senior developer die aan de slag gaat in het productteam. Hierin

Bekijk vacature »
Lisse Veu

Lisse Veu

24/02/2012 11:31:35
Quote Anchor link
Hoi allemaal,
Ik ben bezig met het ontwerp van een site voor iemand. Het is de bedoeling dat zij straks zelf werknemers kan toevoegen bewerken en verwijderen. Verder moet ze wijzigingen kunnen aanbrengen in de tekst van de pagina's. Voorlopig nog niet zelf nieuwe maken of verwijderen dat komt wel als de site af is.

Het inlogscript heb ik al werkend (nog niet perfect beveiligd en met cookies/sessions ed maar dat komt later wel)
Nu moet ik dus verder. Mijn plan is om het zoals vele sites te maken, dus links menu, midden content en boven header waar ook kan worden ingelogd.
Voor de pagina's heb ik al twee tabellen gemaakt inclusief normaliseren.
PAGES:
pageID PRIMARY
title
url
content
view (wie de pagina mag zien) (doormiddel van een getal)
edit (wie de pagina mag wijzigen)

MENU:
pageID PRIMARY
inMenu PRIMARY (inMenu geeft aan in welk menu, ligt aan bevoegdheid user)
position
subPosition (als 0 dan is de pagina geen subpagina)

Het is de bedoeling dat een kopje in een menu kan een subpagina hebben, maar een subpagina zelf kan geen subpagina hebben.

Vraag 1:
Heb ik mijn normalisatie goed gedaan? Zo nee, wat is er fout? Zo ja, kan het nog beter?

Vraag 2:
Het verschil tussen een interface implementeren, of een abstracte class extenden duizelt me een beetje op het moment. Welke manier moet ik gebruiken als ik een interface/abstracte class Pagina wil implementeren/extenden. Dus bijv. public class Info implements/extends Pagina?

Voor de duidelijkheid ik kan prima in c++ en java programmaren (in java ook OOP), OOP ken ik nu ruim een jaar, kan ik redelijk maar niet super goed, kan wel implementeren, extenden en met abstracte classes werken, maar vindt het soms nog wel lastig te zien welke ik moet gebruiken. Verder heb ik ook al een paar keer gebruik gemaakt van MVC in java (bijvoorbeeld met het maken van een spelletje).

Bedankt dat je de moeite hebt genomen dit bericht te lezen en ik hoop dat iemand me kan helpen:)

Toevoeging op 24/02/2012 11:35:44:

O ja wat ik vergeten te vragen ben, is het de bedoeling dat ik in het veld 'content' van de tabel PAGES alle output van de pagina zet, die dan ophaal met een class functie output en dat dan echo?
Gewijzigd op 24/02/2012 18:18:14 door Lisse Veu

PHP hulp

PHP hulp

26/02/2025 17:43:26

Gert Wierbos

Gert Wierbos

27/02/2012 12:05:44
Quote Anchor link
Maak het jezelf vooral niet te moeilijk, maar let wel heel erg op de beveiliging! Dat is toch wel heel belangrijk en hoeft helemaal niet zo moeilijk te zijn. Het belangrijkste is dat je alle input valideert. Bijvoorbeeld, $_SERVER variabele is dus ook input, want het kan gemanipuleerd worden...

Qua database normalisatie... voor mijn gevoel mis je nog wel een aantal velden! Het menu kun je op deze manier bijvoorbeeld ook niet nesten, wat vaak wel heel handig is! :)

Qua implementatie: Ik heb het gevoel dat je veel te moeilijk denkt. Probeer het eerst een procedureel werkend te krijgen zodat je de basis helemaal snapt. Dat is bij korte stukjes code toch wat overzichtelijker. Later kun je het altijd nog OOP maken! :) Eerst de basis dus, dan mooi! :)

Output kun je gewoon echoën :)

Wouter J

Wouter J

27/02/2012 12:12:16
Quote Anchor link
Gert Wierbos:
Probeer het eerst een procedureel werkend te krijgen zodat je de basis helemaal snapt. Dat is bij korte stukjes code toch wat overzichtelijker. Later kun je het altijd nog OOP maken! :) Eerst de basis dus, dan mooi! :)

Dit ben ik niet van mening. Als je OO kan moet je gewoon meteen in 1 keer met OO werken. Waarom eerst iets maken wat je later toch weer helemaal moet gaan vervangen en anders schrijven?

Lisse Veu:
Het verschil tussen een interface implementeren, of een abstracte class extenden duizelt me een beetje op het moment. Welke manier moet ik gebruiken als ik een interface/abstracte class Pagina wil implementeren/extenden. Dus bijv. public class Info implements/extends Pagina?

Een abstracte klasse kan ook gewoon normaal properties bevatten, een interface kan alleen maar aangeven welke methods er in de klasse moeten zitten. Even 2 voorbeelden waarin je een OO script met een interface ziet en eentje met een abstracte klasse:
- Storage met interfaces
- Logging klasses met abstracte klassen

Gert Wierbos

Gert Wierbos

27/02/2012 12:20:50
Quote Anchor link
Wouter J op 27/02/2012 12:12:16:
Waarom eerst iets maken wat je later toch weer helemaal moet gaan vervangen en anders schrijven?

Omdat ik het gevoel heb dat Lisse Veu veel te moeilijk denkt en dat hij/zij beter even terug kan gaan naar de basis, zodat het voor hem/haar helemaal duidelijk is wat er gebeurt en wat er geschreven moet worden. Het klinkt gewoon alsof er veel te veel onduidelijkheden zijn :) Als je die onduidelijkheden wegneemt dan kan je het mooi maken. Is meer werk, maar waarschijnlijk krijg je dan veel betere code!

Kris Peeters

Kris Peeters

27/02/2012 14:41:29
Quote Anchor link
Je zou exact het tegendeel kunnen zeggen.

De modale programmeur in java en c++ kent de principes van OOP.

OOP maakt het trouwens juist gemakkelijker om abstract/conceptueel te werken.

In plaats van eerst de class te schrijven, kan je ook eerst doen alsof de class bestaat.
bv. een gastenboek. Gewoon even nadenken over "Wat doet zo'n ding?"

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<?php
  $gb
= new Guestbook();
  if ($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'POST'){
    $gb->postMessage($_POST);
    header('location: ?');
  }

echo '<html ...'
    . $gb->form()
    .
$gb->messages()
    .
' ... </html>';
?>

En dan moet je maar Guestbook invullen; zien dat Guestbook intern alles regelt.
Alles wat je hier boven ziet van functies, zullen public zijn; alle andere dingen zullen waarschijnlijk private (of protected) moeten zijn.
Gewijzigd op 27/02/2012 14:42:59 door Kris Peeters

Gert Wierbos

Gert Wierbos

27/02/2012 14:45:07
Quote Anchor link
Daar moet ik je dan wel weer gelijk in geven :)

Lisse Veu

Lisse Veu

03/03/2012 15:16:04
Quote Anchor link
Heel erg bedankt voor jullie reacties! @Gert ik ben een 'zij'.
Tip van Kris, klinkt goed. Daar ga ik maar eens mee beginnen.
En ik moet zeggen dat ik het niet zo zie zitten om het eerst in niet OO te doen en dan om te gaan schrijven. Is het een idee om eerst een class-diagram te maken met UML? Of is dat overbodig voor zo'n website?
Ik krijg nu iig vooral het idee dat ik gewoon moet beginnen met schrijven en dan kan ik het altijd nog verbeteren.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.