Aanvragen door beginners
Kan daar niet iets aan gedaan worden? Het viel me namelijk al op dat dit vandaag al 3-4 keer gebeurd is. Wat denken jullie ervan?
TE vaak is het eerste google
resultaat al raak.. dat is zo niet
nodig..
Misschien dat mods meteen het topic sluiten en zeggen dat google ook de moeite waard is. Vind het namelijk een beetje spam voor een goed forum.
http://www.phphulp.nl/faq/#26 wist je al dat topics daardoor gesloten konden worden ;)
als jij ook de regels gelezen had, en voor de mensen die wel serieus wat willen, die zullen het begrijpen..
die kunnen wel gewoon de scripts bekijken en reageren enzo.. en als het
echt zo dringend is zullen ze wel iemand PMen die heel veel reageert op
posts enzo.. en oja het zou wel goed zijn als die mensen met minder dan 24 uur wel het forum geheel kunne lezen..
of praat ik nu echt onzin?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Marvin S
probleem is dat ik er vandaag 3-4 tegen gekomen was die niet gesloten zijn :( terwijl er toch heel vaak simpele oplossingen voor zijn. Heb vandaag iig gezien 2x login script, 1x nieuwssysteem, 1x zoekfunctie. Zijn toch niet de ingewikkelste.
dat is totaal niet gebruiksvriendelijk, die mensen komen om hulp en moeten dan nog 24 uur wachten. Zo halen we zeker de 11000 leden niet eens.
wat heb je aan ledenaantallen als het forum dan met simpele vragen gevuld wordt? die dus gewoon op te zoeken zijn.
Zoals bij de regels staat vermeld:
Vind je een topic onzin of vind je de poster niet zo aardig? Reageer dan niet. Dit voorkomt ergenissen. Als een topic niet op zijn plaats is, dan zorgen de moderators ervoor dat dit topic gesloten of verwijderd wordt. In sommige gevallen kan de moderators beslissen om de topic te verplaatsen.
maar aan de andere kant kan dat bijna niet..
er is niets voor niets een aanvraag forum..
24 uur is misschien lang.. dan maak je het activatie mailtje
met een vertraging van 15 minuten ofzo.. dan moet diegene
een kwartier wachten op zijn activatielink.. dat is niet gebruiks
onvriendelijk.. en als iemand geen 15 minuten geduld heeft
gaat die ergens anders spamme.. en 15 minuten van een dag
is niet NIET gebruiksvriendelijk..
edit:
jij bent waarschijnlijk ook eens begonnen, en toen wist je misschien ook wel niet beter.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Terence Hersbach
Terence schreef op 01.03.2007 23:26:
Mods zijn ook wel eens in een vriendelijke bui. Bovendien zijn die 4 vragen hier echt niet bijzonder, aangezien er veel meer moeilijkere vragen gesteld worden.
Vind je een topic onzin of vind je de poster niet zo aardig? Reageer dan niet. Dit voorkomt ergenissen. Als een topic niet op zijn plaats is, dan zorgen de moderators ervoor dat dit topic gesloten of verwijderd wordt. In sommige gevallen kan de moderators beslissen om de topic te verplaatsen.
toch wel begrijpelijk vind ik. Maarja, probeer ook wel vriendelijk te reageren al zeg ik het zelf. Maar een beetje zoekwerk van hun kant kan toch geen kwaad?
edit: natuurlijk zijn wel allemaal een keer begonnen. Maar ik ben iemand die eerst iets echt op gaat zoeken. En als ik er dan niet uitkom ga ik het navragen.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Axel de Mol
Axel de Mol schreef op 01.03.2007 23:32:
toch wel begrijpelijk vind ik. Maarja, probeer ook wel vriendelijk te reageren al zeg ik het zelf. Maar een beetje zoekwerk van hun kant kan toch geen kwaad?
Ik vind het fijn dat er inderdaad mensen zijn die wel vriendelijk reageren (sommigen snauwen af, dat is niet de bedoeling).
Soms beginnen mensen met zoeken en komen ze hier uit, vandaar dat je af en toe beginnersvragen krijgt. Helaas lezen ze ook niet de regels die hier staan.
Ik ben dan wel weer zo dat ik een ICT opleiding doe.. ik zal dan ook eerder naar PHP documentatie gaan zoeken. Maarja, gebruiken tegenwoordig zoveel mensen google. Dan moet het voor die personen ook niet zo moeilijk zijn het ook te gebruiken in deze gevallen. Dat ik het enige wat ik er jammer aan vind.
11000 leden? En hoeveel actieve leden zijn dat?
Marvin schreef op 01.03.2007 23:18:
ik denk dat een goede oplossing KAN zijn dat mensen die niet langer als 24uur lid zijn geen forumposts kunnen maken... vaak zijn zulke aanvragen de 1e post van zo'n iemand.. diegene komt op de site terecht en spamt zijn vraag snel het forum in om geholpen te worden.. als diegene eerst 24 uur moet wachten gaat die wel ergens anders zijn probleem spammen...
en voor de mensen die wel serieus wat willen, die zullen het begrijpen..
posts enzo.. en oja het zou wel goed zijn als die mensen met minder dan 24 uur wel het forum geheel kunne lezen..
en voor de mensen die wel serieus wat willen, die zullen het begrijpen..
En wat als mensen die pas hier komen allang google gebruikt hebben en toch hun script hier in de forum willen showen omdat hij.zij er niet uitkomt wat dan
Tumbler schreef op 02.03.2007 00:12:
30 :P11000 leden? En hoeveel actieve leden zijn dat?
@erik, zo ook maar eens uit bed gestuiterd
Moet je wel lief gaan doen tegen Bas he ;)
Ik was d'r om 5 uur al uit, de hele week trouwens als ...
Ga liever weer direct me bed in, van het weekend ga ik zeker uitslapen tot half 3 :)
ff slaap inhalen.
luie donder, slapen... tsss
Forum regels spreken voor zich. Ik vind wes ook lief :)