[Aanvragen] Multiple upload image script + watermerk
Ik weet dat er genoeg zijn, maar meestal zijn de scripts met watermerk geen multiple en de meeste scripts zijn oud. Ik heb een script, maar daar krijg ik weer geen watermerk in zonder dat ik foutmelding krijg. Maar dat script is toch niet helemaal hoe ik 't wil.
Ik wil graag een upload script waarmee ik 15 foto's ongeveer mee kan uploaden.
Aan elke foto/input veld wil ik een naam kunnen mee geven zodat ik in de database weer waar elke foto van is.
Bijv.
In de database komt dan een link naar de eerste foto in veld "voorkant" en een link van de 2e foto in veld "achterkant" etc.
Dan moet er ook nog een watermerk over de foto's heen en mogen de foto's niet groter zijn 3mb per stuk.
Dan wil ik 1 kleine thumbnail, 1 grotere foto (met watermerk), en de orginele grootte (met watermerk) opslaan.
Heeft iemand zo'n scriptje misschien nog ergens liggen of weet iemand een linkje?
Bedankt!
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Michael -
Kan je zelf programmeren?
mijn script slaat wel de fotos op alleen dan met de naam van de foto :P
Ik heb een script liggen, mag je kopen voor 15 euro.
fancyUpload, is een leuke mulitple uploader. Wordt gewoon naar een php-pagina gestuurd, dus je kan er makkelijk een watermerk in zetten...
Edit:
@Brie: Dat Fancy upload is te ingewikkeld en niet 100% compatible (Flash9 hebben, werkt niet met flash 10 etc)
Moet namelijk makkelijk voor klanten zijn om foto's te kunnen uploaden zonder dat ze flash perse moeten installeren/upgraden.
@Arjan: Ziet er wel goed uit, maar maakt ie ook de gewenste thumbnails? En hij heeft geen watermerk wat ik nu ook al niet ingebouwd krijg :( (Error met imagecopymerge)
@rvw: Welke losse velden bedoel je? Meedere bestanden tegelijk uploaden?
@Dragy: Ik kan het voorbeeld niet bekijken omdat ik gelijk wat moet installeren. Dat is niet de bedoeling dat de klant voor een paar foto's iets moet gaan installeren.
Edit2:
Kan anders iemand eens kijken waarom deze geen watermerk meegeeft?
Dit is een heel oud upload scriptje van me die ik een beetje heb proberen op te knappen en nou een watermerk probeer toe te voegen (scriptje ergens uit de scriptlib van phphulp)
watermerk.png staat in de zelfde map als t script.
Source: http://phphulp.turmin.com/upload.phps
Foutmelding: Warning: imagecopymerge(): supplied argument is not a valid Image resource in upload.php on line 147
Ik heb op php.net al gekeken naar imagecopymerge en vanalles geprobeert. Ook de plaats van het stukje script verandert, maar niks helpt.
Imagedestroy gaat denk ik ook niet goed.
Turmin schreef op 10.04.2009 16:09:
@Dragy: Ik kan het voorbeeld niet bekijken omdat ik gelijk wat moet installeren. Dat is niet de bedoeling dat de klant voor een paar foto's iets moet gaan installeren.
Als de persoon echt wat wilt uploaden, dan moet deze er ook wel wat voor over hebben. Youtube gebruikt de API ook bij de multi file uploader. Verder is het programma heel klein (50KB ofzo?). En moet je voor Fancyupload ook geen Flash hebben? Verder is het voordeel dat de uploader gewoon Javascript en html is (en ook een beetje php), dus je kan het helemaal naar je eigen smaak aanpassen en makkelijk inbouwen.
Dragy schreef op 10.04.2009 22:39:
Als de persoon echt wat wilt uploaden, dan moet deze er ook wel wat voor over hebben. Youtube gebruikt de API ook bij de multi file uploader. Verder is het programma heel klein (50KB ofzo?). En moet je voor Fancyupload ook geen Flash hebben? Verder is het voordeel dat de uploader gewoon Javascript en html is (en ook een beetje php), dus je kan het helemaal naar je eigen smaak aanpassen en makkelijk inbouwen.
Ik zei ook dat ik om die reden Fancy niet wil gebruiken.
De klant hoeft als het goed is maar eenmalig ongeveer 15 foto's te uploaden en ik vind dat dat zo gebruikersvriendelijk moet.
Ik weet niet of je bij youtube iets moet installeren. Ik heb dat nog nooit gebruikt. Maar dan denk ik dat je ook wel vaker iets upload en dan maakt t niet zoveel uit. Voor eenmalig gebruik wil ik 't gewoon zo makkelijk en gebruikersvriendelijk.
Het script van arjan komt het dichtst in de buurt (zoiets heb ik nou zelf ook al wel), maar dan met watermerk want nog niet lukt.
De opties die je hebt zijn: flash en Java. Er is overigens wel een script in asp die multiple file uploads toestaat, echter betaal je hier vrij veel geld voor en is het niet php.
Wat ik je aanraad, is eens te kijken naar de SWF upload. Deze is flash compatible met versies 9 en 10 ( en 8 werd ondersteund tot versie 2.1).
Hier heb je complete scripts die out of the box werken. er is een algemene uploadscript voor php, welke erg makkelijk is aan te pakken. Daarnaast zit er ook goede documentatie bij.
Dus een watermerk is daar zo in te zetten. Ik zou je die aanraden.
Merijn schreef op 11.04.2009 00:25:
uhm, multi upload KAN NIET met alleen javascript. Dan moet je dus 15 veldjes hebben waar je in elk veldje een foto moet zetten.
De opties die je hebt zijn: flash en Java. Er is overigens wel een script in asp die multiple file uploads toestaat, echter betaal je hier vrij veel geld voor en is het niet php.
Wat ik je aanraad, is eens te kijken naar de SWF upload. Deze is flash compatible met versies 9 en 10 ( en 8 werd ondersteund tot versie 2.1).
Hier heb je complete scripts die out of the box werken. er is een algemene uploadscript voor php, welke erg makkelijk is aan te pakken. Daarnaast zit er ook goede documentatie bij.
Wat noem jij dan Multi Upload?
http://uploads.i-cey.net/ is toch ook multiple upload.
En op die manier wil ik 't gewoon. Geen gekloot met java of flash.
Wat ik zelf heb is: http://phphulp.turmin.com/upload.phps
Alleen deze geeft een fout met imagecopymerg, zie eerder post.
imagecopymerge($pad.$nieuwnaam, $watermerk, $xas, $yas, 0, 0, $watermerk_width, $watermerk_height, 100);
Die $pad.$nieuwnaam moet worden $foto.
mbt mijn script;
- Resize is eenvoudig in te bouwen. Kun je de thumbnail functie van mijn automatisch fotoalbum voor gebruiken.
- Watermerk is geen probleem, paar regeltjes toevoegen.
Arjan Kapteijn schreef op 11.04.2009 10:18:
Die $pad.$nieuwnaam moet worden $foto.
Krijg nog steeds zelfde fout:
Code (php)
1
2
3
4
5
2
3
4
5
Notice: Undefined variable: size in upload.php on line 144
Notice: Undefined variable: foto in upload.php on line 147
Warning: imagecopymerge(): supplied argument is not a valid Image resource in upload.php on line 147
Notice: Undefined variable: foto in upload.php on line 147
Warning: imagecopymerge(): supplied argument is not a valid Image resource in upload.php on line 147
Als ik dit werkend krijg is 't ook wel goed. Wat zal jou script voor meerwaarde hebben? Dan moet ik alsnog alles er weer inbouwen.
Edit: $foto komt uit thumbnail functie, dus kan zowieso niet.
Mijn script is waarschijnlijk wat netter/overzichtelijker/gestructureerder. Stuur mij anders maandag even een emailtje, zal ik even kijken wat ik kan doen voor je.
Arjan Kapteijn schreef op 11.04.2009 17:30:
Mijn script is waarschijnlijk wat netter/overzichtelijker/gestructureerder. Stuur mij anders maandag even een emailtje, zal ik even kijken wat ik kan doen voor je.
Bedankt! Eventuele kleine vergoeding kan je er ook wel voor krijgen als je 't één en ander aan je script zou willen toevoegen voor me.