Acces naar mysql

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

10/04/2004 00:46:00
Quote Anchor link
Ik heb een ledenlijst van een vereniging in acces. Nou wil ik deze ledenlijst in mysql database zetten met wachtwoorden, zodat alle leden met een wachtwoord kunnen inloggen. Zo kunnen dus alleen leden die in het ledenbestand staan inloggen.
Bestaat er een mogelijkheid om tabellen van acces naar mysql te converteren? Of kan ik ergens een script vinden die dit alles doet?

PHP hulp

PHP hulp

23/11/2024 05:17:21

Rick

Rick

10/04/2004 00:56:00
Quote Anchor link
gewoon exporteren naar een csv en daarna importeren bij mysql

er zijn genoeg manieren voor, kies jij maar welke je het makkelijkst vind :)

10/04/2004 12:43:00
Quote Anchor link
Maar hoe werkt dit bij mysql myadmin?

Arend a

Arend a

10/04/2004 13:09:00
Quote Anchor link
Dit vind ik fijner werken: direct verbinding maken met je MySQL server (wanneer je deze lokaal draait / of je provider direct mysqlverbindingen toestaat).

[1] download en installeer http://dev.mysql.com/downloads/connector/odbc/3.51.html
[2] Start access -> bestand -> exporteren en selecteer ODBC als bestandstype
[3] Machine Datasources en druk op de knop new (user of systemdatasource maakt niet zo gek veel uit)
[4] Selecteer mysql, -> ok -> vul mysql server, gebruikersnaam en password in, ok.
[5] Ok! En je tabel is geexporteerd naar MySQL.

Wil je een volgende tabel exporteren druk je weer op exporteren, ODBC als type, vul tabelnaam op mysqlnaam erin, selecteer je DSN bij machine datasources ok. Et voila: geexporteerd.

12/04/2004 11:24:00
Quote Anchor link
Bedankt, het werkt perfect.
Nu nog en leuk scriptje maken.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.