Access denied for mysql_connect
Jan de Vrije
26/04/2006 22:07:00Ik gebruik de volgende PHP code op mijn Apache:
mysql_connect('localhost','JanDeVrije','xxxxxxxx');
Ik kreeg daarvan een volgende foutboodschap:
Warning: mysql_connect() [function.mysql-connect]: Access denied for user 'JanDeVrije'@'localhost' (using password: YES) in D:\Programma's\PHP\JdV\MySQLCreate.php on line 5
Ik heb namelijk diezelfde usernaam en password ingevoerd bij de beveiligingsscherm van MYSQL SECTIE: "ROOT" WACHTWOORD via XAMPP.
Waar heb ik wat vergeten???
Met vriendelijke groeten van Jan de Vrije.
mysql_connect('localhost','JanDeVrije','xxxxxxxx');
Ik kreeg daarvan een volgende foutboodschap:
Warning: mysql_connect() [function.mysql-connect]: Access denied for user 'JanDeVrije'@'localhost' (using password: YES) in D:\Programma's\PHP\JdV\MySQLCreate.php on line 5
Ik heb namelijk diezelfde usernaam en password ingevoerd bij de beveiligingsscherm van MYSQL SECTIE: "ROOT" WACHTWOORD via XAMPP.
Waar heb ik wat vergeten???
Met vriendelijke groeten van Jan de Vrije.
PHP hulp
16/11/2024 13:58:10Arjan Kapteijn
26/04/2006 22:08:00Jan de Vrije
26/04/2006 22:26:00MySQL op nieuw gestart.....geeft hetzelfde foutboodschap, en zelfs ook na opnieuw starten van mijn PC! Wat nu te doen?
Jan de Vrije
26/04/2006 22:28:00Weet je misschien ook HOE ik mijn usernaam en password LEEGmaken, zodat ik mysql_connect('localhost','','') kan testen???
Jan de Vrije
27/04/2006 13:30:00Blijkbaar moet ik de usernaam 'root' gebruiken ipv 'JanDeVrije', die ik in security gedefineerd heb. Nu is het opgelost. Sorry voor deze storing!
Jan de Vrije
27/04/2006 13:30:00Blijkbaar moet ik de usernaam 'root' gebruiken ipv 'JanDeVrije', die ik in security gedefineerd heb. Nu is het opgelost. Sorry voor deze storing!