Access denied for mysql_connect

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Jan de Vrije

Jan de Vrije

26/04/2006 22:07:00
Quote Anchor link
Ik gebruik de volgende PHP code op mijn Apache:
mysql_connect('localhost','JanDeVrije','xxxxxxxx');

Ik kreeg daarvan een volgende foutboodschap:
Warning: mysql_connect() [function.mysql-connect]: Access denied for user 'JanDeVrije'@'localhost' (using password: YES) in D:\Programma's\PHP\JdV\MySQLCreate.php on line 5

Ik heb namelijk diezelfde usernaam en password ingevoerd bij de beveiligingsscherm van MYSQL SECTIE: "ROOT" WACHTWOORD via XAMPP.

Waar heb ik wat vergeten???

Met vriendelijke groeten van Jan de Vrije.

PHP hulp

PHP hulp

16/11/2024 13:58:10

Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

26/04/2006 22:08:00
Quote Anchor link
MySQL wilt graag dat je de privaliges flushed. Start MySQL eventjes opnieuw op.

Jan de Vrije

Jan de Vrije

26/04/2006 22:26:00
Quote Anchor link
MySQL op nieuw gestart.....geeft hetzelfde foutboodschap, en zelfs ook na opnieuw starten van mijn PC! Wat nu te doen?

Jan de Vrije

Jan de Vrije

26/04/2006 22:28:00
Quote Anchor link
Weet je misschien ook HOE ik mijn usernaam en password LEEGmaken, zodat ik mysql_connect('localhost','','') kan testen???

Jan de Vrije

Jan de Vrije

27/04/2006 13:30:00
Quote Anchor link
Blijkbaar moet ik de usernaam 'root' gebruiken ipv 'JanDeVrije', die ik in security gedefineerd heb. Nu is het opgelost. Sorry voor deze storing!

Jan de Vrije

Jan de Vrije

27/04/2006 13:30:00
Quote Anchor link
Blijkbaar moet ik de usernaam 'root' gebruiken ipv 'JanDeVrije', die ik in security gedefineerd heb. Nu is het opgelost. Sorry voor deze storing!

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.